• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Saknar en dykare i samlingen efter sålt min skx007 samt Tisell Vintage Submersible. Båda för stora för mina 16.5 cm handleder, tisellen hade lite för stor boettform för min handled.

Vad finns det för dykare (svart tavla, svart ring) som är 38-40 mm i diameter och inte för tjocka. Budget under 3000 kr.

IMG_20190613_094028-01.jpeg
Fortfarande riktigt nöjd med denna.:cigar:
Grymt snygg

Saknar en dykare i samlingen efter sålt min skx007 samt Tisell Vintage Submersible. Båda för stora för mina 16.5 cm handleder, tisellen hade lite för stor boettform för min handled.

Vad finns det för dykare (svart tavla, svart ring) som är 38-40 mm i diameter och inte för tjocka. Budget under 3000 kr.
Lite över budget men väldigt bra för pengarna, Armida A12 $449 minus 15% med rabatt kod

7f39b7a01c07ab59b9f46f47ca6a3bcf.jpg

Jäklar vilket drag i tråden! Är borta 15 timmar och tråden har 200 + olästa inlägg :eek:!

För att inte vara helt OT så kör jag min affordable quartz dykare :D

IMG_20190613_101806.jpg
Den där är så on topic som det går, mer affordable får man leta efter. Sjukt mycket klocka för vad den kostar! :) Hade den varit några millimeter mindre så hade jag haft kvar min men jag tyckte att den var lite för stor. Sitter bra på dig i alla fall!

Har min GW-5600 (arbetsklocka) måste ha en som klarar tuffa tag och med bakgrundsbelysning tyvärr :/ samt en sarb033 som ev får lämna
Då har du nu en dykare/beater/dressare. Ganska perfekt uppsättning med väldigt bra val av klockor i varje kategori. Antingen hade jag börjat med att sälja Seikon och leta en fin dressare eller behållt alla till en början och jagat GMT eller Chrono för att komplettera. För 7k kan du hitta mycket skoj i microvärlden :) Säljer du Seikon och klarar dig utan dressare ett tag har du ju cash till trådgullisen Squale GMT och saknar du en dressare kan du ju kanske klämma in Geckotas nya tank relativt snart :D

Den där är så on topic som det går, mer affordable får man leta efter. Sjukt mycket klocka för vad den kostar! :) Hade den varit några millimeter mindre så hade jag haft kvar min men jag tyckte att den var lite för stor. Sitter bra på dig i alla fall!
Överlägset mest klocka sett till millimeter per krona :D

Ja, skapligt drag i tråden nu.
Vi kanske ska be om ett alldeles eget underforum? Som Seiko och Vintage.
Ala watchuseek affordables :)

Ingen dum idé alls!

Då får vi skriva som galningar så att inte trådarna dör ut :) En tråd kan vi hålla momentum i men sprider man ut dem går det ju betydligt långsammare. Gött visserligen att visa för resten av KS:arna att vi är många och starka med en egen forumdel ;)

EDIT: ... och för att hålla borta snobbtrollen kan vi ha en gräns för att se avdelningen alls! Typ 250 inlägg i microtråden ;)

Då får vi skriva som galningar så att inte trådarna dör ut :) En tråd kan vi hålla momentum i men sprider man ut dem går det ju betydligt långsammare. Gött visserligen att visa för resten av KS:arna att vi är många och starka med en egen forumdel ;)

EDIT: ... och för att hålla borta snobbtrollen kan vi ha en gräns för att se avdelningen alls! Typ 250 inlägg i microtråden ;)
Om man ser till denna veckan så borde den här tråden vara relativt överlägsen, bortsett från "Dagens klocka"-trådar!:D

Det där gör vi ju redan :)

Man får ju fasen uppdatera sidan var femte minut för att inte riskera att missa något roligt. Alternativet är ju att plöja x antal sidor på kvällen och ha en riktigt trevlig stund innan John Blund hälsar på :)

Då har du nu en dykare/beater/dressare. Ganska perfekt uppsättning med väldigt bra val av klockor i varje kategori. Antingen hade jag börjat med att sälja Seikon och leta en fin dressare eller behållt alla till en början och jagat GMT eller Chrono för att komplettera. För 7k kan du hitta mycket skoj i microvärlden :) Säljer du Seikon och klarar dig utan dressare ett tag har du ju cash till trådgullisen Squale GMT och saknar du en dressare kan du ju kanske klämma in Geckotas nya tank relativt snart :D
Har sneglat lite på GMT tropic faktiskt, helt fantastiskt trevlig! Lutar faktiskt lite åt att sälja den trotts att den e fin! Kan få glädja någon annan ett tag ev! Tack för tipset ;)

Spana in octonwatches, 40mm och svenskt finns svart bezel och du kan välja tavla samt verk själv! 2650kr för base varianten.

Tillbaka
Topp