Landat i baslägret efter diverse uppdrag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brons och blått gör sig bra!Lite bandbyte igen. Vitt sommargummi icke längre comme il faut.
Det blir det blå gummit som @Smooth Operator hade den stora vänligheten att skänka mig. Tanken var nog åt Piccard men med ett byte till brons-spänne blev den perfekt till brons-plopp-hommagen.
Fin maritim look,eller vad tycker ni?
Tack @Smooth Operator !!
Härlig modd, men förstör inte den häftiga tavlan med datum, i synnerhet inte på vit skiva. Jag hade nog värmt bort bubblan och då blir tavlan riktigt clean och cool.Printa en ny tavla med hål för datum eller köpa nytt glas? Gillar looken nu men vad blir snyggast? Vit datumskiva under.
Printa en ny tavla med hål för datum eller köpa nytt glas? Gillar looken nu men vad blir snyggast? Vit datumskiva under.
Jag håller med. Vit datumskiva förstör den där underbara tavlan.Härlig modd, men förstör inte den häftiga tavlan med datum, i synnerhet inte på vit skiva. Jag hade nog värmt bort bubblan och då blir tavlan riktigt clean och cool.
Håller med och blir onekligen en "ice breaker" för det fall en obekant nörd får syn på det. Är ju rock'n roll [paw rikh-titt].Jag håller med. Vit datumskiva förstör den där underbara tavlan.
Att ta bort bubblan är ett alternativ. Ett annat är att låta bubblan vara kvar men utan datumruta under. Som ett blindfönster. Lite avantgarde, och rätt så cool som bara dekoration.
Ja när jag tänker efter skulle nog det vara det skojigaste alternativet.
Printa en ny tavla med hål för datum eller köpa nytt glas? Gillar looken nu men vad blir snyggast? Vit datumskiva under.
Ett ytterligare tillägg på temat att låta datumfönstret vara kvar uta att ha ngt datum under. Du skulle kunna lägga in ngt på urtavlan under förstoringsglaset. Ngn liten gravyr eller bild på ngt som förstoras av glaset. Du kan ju även vrida glaset så att du få förstoringen vid t.ex. kl 12 eller 6.
Jag håller med. Vit datumskiva förstör den där underbara tavlan.
Att ta bort bubblan är ett alternativ. Ett annat är att låta bubblan vara kvar men utan datumruta under. Som ett blindfönster. Lite avantgarde, och rätt så cool som bara dekoration.
Ja när jag tänker efter skulle nog det vara det skojigaste alternativet.
Håller med och blir onekligen en "ice breaker" för det fall en obekant nörd får syn på det. Är ju rock'n roll [paw rikh-titt].
Välkommen till printa-egen-tavla-klubben!
Vad tjock gjorde du den?
Ett ytterligare tillägg på temat att låta datumfönstret vara kvar uta att ha ngt datum under. Du skulle kunna lägga in ngt på urtavlan under förstoringsglaset. Ngn liten gravyr eller bild på ngt som förstoras av glaset. Du kan ju även vrida glaset så att du få förstoringen vid t.ex. kl 12 eller 6.
Den här har fått skämmas lång in i en låda allt för länge men igår fick jag lite inspiration. Så 3D-printade verktyg för att öppna upp å två verktyg för att få bort visarna. Mäta lite å så printa jag en ny urtavla. Blev rätt bra ändå.
Grymt snygg. Synd bara att den är gigantisk. Eller har de minskat storleken?Kanske dags att testa Geckota snart.
Nyss inkommet Kanske inte det vackraste att titta på men en fantastisk spec - Worldtimer och mekaniskt alarm
Tack , mycket manuellt, fattat det som något egenutvecklat på time-only varianterna.Den var ju cool! Merkur kör väl mest manuella verk?
Wow, denna gillar jag! Aldrig hört talas omKanske dags att testa Geckota snart.
Grymt snygg. Synd bara att den är gigantisk. Eller har de minskat storleken?
Den där var ju vrålcool! Kölapp indeedNyss inkommet Kanske inte det vackraste att titta på men en fantastisk spec - Worldtimer och mekaniskt alarm
Ruggigt fin. Ovanligt att se icke-vintage sådana. Kul!Nyanländ Eterna Kontiki 200m! Sneglat länge men nuså. Sorry för bild kavalkad, men tycker den är värd det. En grej man ser sällan som jag gick igång på är två höjder och hål för bandsprintar vilket gör det snyggt att sätta läder högre på boetten och tex nato lägre. Samt ”full lume” tavla har ju ingen dött av direkt.
Nyanländ Eterna Kontiki 200m! Sneglat länge men nuså. Sorry för bild kavalkad, men tycker den är värd det. En grej man ser sällan som jag gick igång på är två höjder och hål för bandsprintar vilket gör det snyggt att sätta läder högre på boetten och tex nato lägre. Samt ”full lume” tavla har ju ingen dött av direkt.