Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur många kölappar har du igentligen?Den där var ju vrålcool! Kölapp indeed
"Samt ”full lume” tavla har ju ingen dött av direkt."Nyanländ Eterna Kontiki 200m! Sneglat länge men nuså. Sorry för bild kavalkad, men tycker den är värd det. En grej man ser sällan som jag gick igång på är två höjder och hål för bandsprintar vilket gör det snyggt att sätta läder högre på boetten och tex nato lägre. Samt ”full lume” tavla har ju ingen dött av direkt.
Den har en s.k. ”No-decompression” skala likt deras vintage modeller. Fått berättat för mig, 60m ger ca 5min bottentid, 40m ca 10min. Så man vrider triangeln till minutvisaren sen tittar man på meterskalan, när minutvisaren når det djup man är på är det dags att simma upp. Hade likadant på min Echo/Neutra Cristallo."Samt ”full lume” tavla har ju ingen dött av direkt."
Radium-damerna beg to differ.
Kontiki Divern är jäkligt snygg men vridrings-skalan får mig att flippa ur. Jag utgår från att det är nån syreåtgångsgrej men det är ju bara helt oanvändbart i verkliga livet.
Ja, det kan man ju inte tajma pastakoket efter.Den har en s.k. ”No-decompression” skala likt deras vintage modeller. Fått berättat för mig, 60m ger ca 5min bottentid, 40m ca 10min. Så man vrider triangeln till minutvisaren sen tittar man på meterskalan, när minutvisaren når det djup man är på är det dags att simma upp. Hade likadant på min Echo/Neutra Cristallo.
Skit bra ju! Hjulet är redan uppfunnetBlir alltid lika imponerad av hur välbyggda SM är, speciellt dom som inte är raka designkopior. Man ser ju såklart var inspirationen är hämtad, men ändå.
Edit. Tar du bort bubblan, tar jag en kölapp på uret. Måste ju vara tydlig, eller hur @Knäckehäxan?Tja.. den här är ju rätt trevlig
Men ska bubblan bort tro?
Tar du bort bubblan så tar jag en kölapp.
Finns datumbubblor o köpa lösa
Vad finns det för alternativ till Hamilton Jazzmaster under 20k, om man gillar den stilen? Mörkt läderband, mörk/heat svart tavla, index (ej siffror), med eller utan datum.
Tja.. den här är ju rätt trevlig
Men ska bubblan bort tro?