• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kväll i det trevnadsvärda tjället.
1000015433.jpg
 
Min OG Unimatic U1A. Någonstans därinne.

8CD998F9-3A95-4AB8-8904-931756B81EC3.JPG


Fotoalbumet i telefonen hintar om att det är två år sen jag såg den.

Jag letar lite ibland när jag har ärenden till förrådet, men det är ännu mer grejer där idag.

Fasen vad jag saknar den! Så nu blir det några arkivbilder.

E2333921-1D34-47DA-A7FB-DD38061E473A.JPG

Med originallänken - helt olik (och i mina ögon mycket bättre än) den länk som finns idag.

49001648-637D-430E-AD21-646F3BD5ACEC.JPG

På ett natoband jag fick med - mjukt och tjockt som ett zulu, har aldrig hittat lika bra natoband sedan dess.

E9E47E28-9C07-44B3-BF51-0A1A6836191E.JPG

Dykare kan man ha på läder för det är snyggt och skönt. Och det var så den såldes och levererades, även om purister vrider sig.

Ja ni ser ju. Jäkligt bra klocka helt enkelt.

Förrådet - returen

Efter uppmuntran i mikrotråden så tar jag mig tid att återvända till förrådet i jakt på min Unimatic U1A. Det är fredagen den 27:e september.

IMG_4048.jpeg


Ett berg av loot boxes, men bara en av dem innehåller vad jag är ute efter. I dataspel är det här julafton, men i verkligheten blir jag trött innan jag ens börjar. Den här gången tänker jag kolla alla lådor. Efter förra inlägget har jag fått en glimt av ett minne, att kanske ligger en klocklåda som fyllning i ”fel” kartong.

IMG_4049.jpeg


En artefakt från en annan tid, eller en annan tidslinje? Det känns inte längre som att karaktären på locket funnits på riktigt. Ett loppisfynd i mint condition, orört, ospelat. Jag vet inte ens vad som finns inuti och låter det förbli så.

IMG_4051.jpeg


Återbesök i hobbylådan. Det ser lovande ut, men jag vet på förhand att de här boxarna inte har klockor i sig, för det är kanske femte gången jag går igenom det här. Men jag öppnar dem och de är tomma. Igen.

IMG_4076.jpeg


Det har gått 50 minuter i backrooms à la Shurgard. Jag har letat i 95% av kartongerna och kammat noll. Jag inser att Kurt Olsson-spelet nu ackumulerat så mycket värde i sin andel av mångårig förrådshyra att det inte går att göra sig av med, utan nu måste bli en dyrbar arvsklenod. Hagnesta Hill-skivan som jag lovat bort och passade på att rota fram när jag ändå var här, glömmer jag kvar.

Medan jag kör hem i höstregnet utan klockan på fredagskvällen funderar jag på de vägval jag gjort i livet och dess konsekvenser.

Fortsättning följer…
 
Förrådet - returen

Efter uppmuntran i mikrotråden så tar jag mig tid att återvända till förrådet i jakt på min Unimatic U1A. Det är fredagen den 27:e september.

IMG_4048.jpeg


Ett berg av loot boxes, men bara en av dem innehåller vad jag är ute efter. I dataspel är det här julafton, men i verkligheten blir jag trött innan jag ens börjar. Den här gången tänker jag kolla alla lådor. Efter förra inlägget har jag fått en glimt av ett minne, att kanske ligger en klocklåda som fyllning i ”fel” kartong.

IMG_4049.jpeg


En artefakt från en annan tid, eller en annan tidslinje? Det känns inte längre som att karaktären på locket funnits på riktigt. Ett loppisfynd i mint condition, orört, ospelat. Jag vet inte ens vad som finns inuti och låter det förbli så.

IMG_4051.jpeg


Återbesök i hobbylådan. Det ser lovande ut, men jag vet på förhand att de här boxarna inte har klockor i sig, för det är kanske femte gången jag går igenom det här. Men jag öppnar dem och de är tomma. Igen.

IMG_4076.jpeg


Det har gått 50 minuter i backrooms à la Shurgard. Jag har letat i 95% av kartongerna och kammat noll. Jag inser att Kurt Olsson-spelet nu ackumulerat så mycket värde i sin andel av mångårig förrådshyra att det inte går att göra sig av med, utan nu måste bli en dyrbar arvsklenod. Hagnesta Hill-skivan som jag lovat bort och passade på att rota fram när jag ändå var här, glömmer jag kvar.

Medan jag kör hem i höstregnet utan klockan på fredagskvällen funderar jag på de vägval jag gjort i livet och dess konsekvenser.

Fortsättning följer…
😍 för en underbar berättelse med stor humor. Ledsen att du ej hittade uret, men 🤞 för att det dyker upp.
 
Tillbaka
Topp