• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_4956.jpeg
 
Hade en klockintresserad medmänniska på besök på jobbet idag. Så efter utförd plikt blev det en stund till klockskådning.
Den ena klart mikro, den andra inte riktigt lika klart mikro.
20241010_163104.jpg

Den ena affordable för mig, den andra uppenbarligen affordable för min medmänniska.
20241010_163127.jpg

Men viss har de båda samma idol...

Nu återstår att se om jag tillrättavisad av någon tillrättavisare.... 🤣🤣🤣
 
Hade en klockintresserad medmänniska på besök på jobbet idag. Så efter utförd plikt blev det en stund till klockskådning.
Den ena klart mikro, den andra inte riktigt lika klart mikro.
20241010_163104.jpg

Den ena affordable för mig, den andra uppenbarligen affordable för min medmänniska.
20241010_163127.jpg

Men viss har de båda samma idol...

Nu återstår att se om jag tillrättavisad av någon tillrättavisare.... 🤣🤣🤣

En av de bättre brattarna, helt klart! Din besökare var uppenbarligen en man med bra smak.
 
Gummi är gött till hösten. Också. Som till alla årstider.

1000015312.jpg
Snygg. Klassiker. 👍
Själv tycker jag ju att det är gött att byta till bund på hösten. Som tur är är det ju fritt att göra som man behagar. Man kan ändå konstatera att bandbyte är ett trevligt sätt att variera sig och ge lite nykänsla i sina gamla klockor. Billigare än att köpa nya också.
20241011_145239.jpg
 
Snygg. Klassiker. 👍
Själv tycker jag ju att det är gött att byta till bund på hösten. Som tur är är det ju fritt att göra som man behagar. Man kan ändå konstatera att bandbyte är ett trevligt sätt att variera sig och ge lite nykänsla i sina gamla klockor. Billigare än att köpa nya också.
20241011_145239.jpg
Ja, ett bund ibland kan vara trevligt men jag nästan håller mig borta från det under speciellt höstperioden då det är så blött och regnigt mest hela tiden. Och jag är ute en hel del så då är det skönare med gummi eller länk 🙂
 
Tillbaka
Topp