• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och här en 45 åring som känns odödlig.
Bild från eftermiddagens skogspromenad
20241022_174718.jpg

Igår kom mailet från Helm som meddelade att det blivit min tur i kön och nu har jag blott 18 timmar kvar att bestämma mig för att köpa eller inte 😬 Ska man, ska man inte? Varför, varför inte? Jag är i desperat behov av omoraliskt stöd 😅
Screenshot_20241021-194920~2.jpg

Blid från Helms hemsida
Klart du ska, toppenklocka ju!
Är inne på min andra Vanuatu och tredje Helm och tycker att de är kalas för pengen.

Är det stål eller titan du står på tur för?

F3161E8B-8C3F-40BE-A79F-A2B84BDBC0CA.jpeg

Toppen som badklocka i Ti

Klart du ska, toppenklocka ju!
Är inne på min andra Vanuatu och tredje Helm och tycker att de är kalas för pengen.

Är det stål eller titan du står på tur för?

F3161E8B-8C3F-40BE-A79F-A2B84BDBC0CA.jpeg

Toppen som badklocka i Ti
Det blev en stålis med svart datumskiva. Hade jag ställt mig i kön idag hade jag nog satt upp mig på en i titan. Men bättre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls. Man kan ju alltid ställa sig i kö igen :)

Hur repkänslig är den i titan?

Det blev en stålis med svart datumskiva. Hade jag ställt mig i kön idag hade jag nog satt upp mig på en i titan. Men bättre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls. Man kan ju alltid ställa sig i kö igen :)
Stålisen är riktigt fin, den lär du inte bli missnöjd med 🙂👍 lite tyngre givetvis men det är ju inte nödvändigtvis ett problem och känslan är riktigt solid då den saknar rasslet som man får med titan.

De där köerna är ju som de är - jag hade glömt att jag stod i kö på Ti-varianten och har nog stått (kanske fortfarande på vissa?) i kö på typ alla deras modeller vid något tillfälle 😂

Hur repkänslig är den i titan?
sorry, missade att svara på detta; jag har inte upplevt den som repkänslig alls - även om den rimligen borde vara det pga mjukt material, och jag vet inte hur mycket exotisk hårdhetsbehandling man kan förvänta sig för det förhållandevis blygsamma priset de tar för den.

Jag vet inte om det svaret blev till mycket ledning.. 😅

sorry, missade att svara på detta; jag har inte upplevt den som repkänslig alls - även om den rimligen borde vara det pga mjukt material, och jag vet inte hur mycket exotisk hårdhetsbehandling man kan förvänta sig för det förhållandevis blygsamma priset de tar för den.

Jag vet inte om det svaret blev till mycket ledning.. 😅
Bra att veta för framtiden, inte för att en sån klocka kommer leta sig in i finrummen ändå kanske 😉

Citizen har ju sitt "super titanium"(som förövrigt verkar väldigt tålig) för småpengar , men de har å andra sidan helt andra kvantiteter att jobba med.

Nånstans får man ju ta klockan för vad den är också. Som allt annat i livet så det en avvägning 😁

Tillbaka
Topp