• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Färdig studsat för i år🍁🍂 nu skall den ner🙂

Ett hiskeligt band på en hiskelig klocka😀
1000006062.jpg
 
Fin! Men som väldigt många klocktillverkare idag.. barnstorlek! Synd. Kommer aldrig ifråga för oss med lite grövre handleder.
Tack! Förstår att storleken inte kommer att passa alla handleder, men det finns väldigt få klockor i den här storleken sett till dykarklockor. Under 2000-talet, har vi kunnat se hur 40-42 har blivit mer populärt, och jag skulle säga att det är först förra året som mindre storlekar gjort entré igen med Tudor bb54 som exempel.
 
Asien…..är det möjligtvis Kina?isåfall finns det ju mängder av affordables där,olika märken och kvalitet,vad är speciellt med just den här?Upplys mej gärna!
Ja det stämmer, men urverket är japanskt och vi använder oss av Schweiziskt super-lumiNova BGW9.

Några saker som urskiljer sig mot andra affordables är delvis urverket, många använder sig av Seiko NH, jag använder ett Miyota 9039.

De flesta affordables använder keramisk bezel ring medan jag använder mig av sapphire, vilket såklart har att göra mycket med designen och estetiken, men sapphire är ett mer exklusivt val jämfört med keramiska som är mycket billigare. Detta är som sagt en smak sak och preferens.

För bezeln/vridningen använder jag mig av en ball-bearing mekanism, vilket är väldigt ovanligt inom affordables och microbrands, där de flesta använder sig av en vanlig click spring mekanism. Ball-bearing tekniken ser du oftast i mer exklusiva modeller.

Länken är utrustad med Quick fly micro adjustment, vilket inte är så vanligt, även om det blir mer och mer vanligt förstås.
 
Tillbaka
Topp