Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fin ut!Ja vad ska man säga, BB58’an har hamnat på avbytarbänken då jag gillar denna bättre haha.
![]()
Jag tänkte väl typ samma där men tyvärr så är denna så nära i kvalité som min BB58’a så känner inte att 35tkr extra ger mig mer än ett fint märke och historia…. och givetvis original designen såklart.Ser fin ut!
Har beställt en bb54 homage, i väntan på att äga en riktig.
Har också en BB58 som ligger lite på avbytarbänken, jag använder för det mesta andra klockor.Ja vad ska man säga, BB58’an har hamnat på avbytarbänken då jag gillar denna bättre haha. Sjuk kvalité och känns verkligen så mycket mer än sin lilla prislapp.
![]()
Vilket habegär du väckte för en spinnaker nu! Ingen som sitter på nån o funderar att sälja? Fleuss modellenJusterad länk och tid. Riktigt nöjdblir en bra beater
![]()
Håller helt med, har en del för mig dyrare klockor men jag dras ändå mot underdogs på något skumt sätt. Kan vara för att jag inte behöver oroa mig för någon dyr service eller att hantera dem lite hårdare. Men mina andra kommer aldrig att säljas heller då jag vill att min dotter ska få ärva alla dem.Har också en BB58 som ligger lite på avbytarbänken, jag använder för det mesta andra klockor.
Vet inte varför men har alltid gillat micromärken, varje gång jag har en dyrare klocka så brukar det sluta med att den säljs till förmån för annat.
Tex så är min Wise en klocka jag uppskattar på ett helt annat sätt.
En av uppdateringarna är att ändlänkarna blir till hona istället för som nu hane vilket kommer göra gott för lug-lug.Fin! Det jag funderat på är lug-to-lug måttet, om det är lite för långt för min klena handled.
Intressant! Var tvungen och kolla priser och man blir ju lite tudelad… Typ 5000 med ETA är ju ändå en del för en ”Kinaklocka”, men samtidigt är det ju samma verk i många andra microbrands osv. Det är ju exempelvis typ halva priset på en ny Squale, eller tom typ en tredjedel av priset för en beggad Aquis och då är ju dom inte ens i titan. Men jag vet inte, det är väl kanske funderingen på andrahandsvärdet som spökar lite, men å andra sidan är det ju just ETA-verk/Selitta. Och om bandet går sönder får man väl bara köpa nått eftermarknad/nato etc.Ja vad ska man säga, BB58’an har hamnat på avbytarbänken då jag gillar denna bättre haha. Sjuk kvalité och känns verkligen så mycket mer än sin lilla prislapp.
![]()
Får man fråga hur du trivs med modellen? Några tankar efter sex veckors ägande?
Kan förstå det! Kanske så det slutar för mig med =)Jag tänkte väl typ samma där men tyvärr så är denna så nära i kvalité som min BB58’a så känner inte att 35tkr extra ger mig mer än ett fint märke och historia…. och givetvis original designen såklart.
Propably will have to get one of these at some point. How do you feel about it quality-wise (pardon the pun)?Wise Adamscus med sina välapplicerade index:
![]()
I would love a Traska!These are loaners I have on the table now. I’ll review one of them at least and post about all of them.
What are your thoughts on microbrands in general and these 3 specifically?
Thanks
- Safir Hajen
- Traska Commuter v.4
- Tysenö Shellback DLC v.2
Watchgambit![]()
It really is an allarounder isn`t it. Love the quality of the dial and bracelet.I would love a Traska!
All 3 is pretty nice but for me Traska is the choice I would make.
The quality is hands down outstanding. Probably one of the better microbrands out there, atleast according to my humble little list, and i´ve been through quite a few.Propably will have to get one of these at some point. How do you feel about it quality-wise (pardon the pun)?
Riktigt snyggt! Den där växer varje gång man ser denDå var ”prova olika band” karusellen igång.![]()
![]()
Riktigt snyggt! Den där växer varje gång man ser den![]()
Ser sjukt fin ut! Aldrig ägt en titanklocka, vänjer man sig vid avsaknaden av vikt ?IXDAO gör sig grymt på ett NDC band, perfekt då just dessa band är 21mm
![]()
![]()