Vad är det för canvas? Har dåligt med svarta canvas i 20mm inser jag...Canvas är skönt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för canvas? Har dåligt med svarta canvas i 20mm inser jag...Canvas är skönt
Just det här är ifrån kyRoS. Inte så affordable dessvärre då det nästan kostar mer än klockan det sitter på för tillfället inser jag nu .Vad är det för canvas? Har dåligt med svarta canvas i 20mm inser jag...
Ok ok. Ja, så roligt ska vi ju kanske inte haJust det här är ifrån kyRoS. Inte så affordable dessvärre då det nästan kostar mer än klockan det sitter på för tillfället inser jag nu .
Jo man vänjer sig, känns och ser extremt industriellt ut i mitt tycke. Detta blir en bra beater för lek med barn och när man ska på galej haha.Ser sjukt fin ut! Aldrig ägt en titanklocka, vänjer man sig vid avsaknaden av vikt ?
En klocka från Kuoe Kyoto har länge funnits på min önskelista. Gillar stilen men jag måste erkänna att storleken gjorde mig tveksam. 35mm är ju inte direkt ett massivt mått precis så det blev aldrig av att köpa en.
Snabbspolning till dagens datum och ett tidigt exemplar av deras 90-006 har fått en plats i min samling. Just denna version är utgången sedan länge tyvärr men finns fortfarande kvar i deras utbud om än med nytt utseende.
Så vad tycker jag då, är Kuoe värt hypen ? Ja och nej får jag nog säga. Är väldigt förtjust i utseendet och den känns inte allt för liten på min 17cm handled. Liten är den oavsett dock vilket är oundvikligt men man vänjer sig snabbt. Kvaliteten verkar vara ok överlag om än inte extrem. Jag kan förstå varför Kuoe har blivit populära och deras senaste släpp är väldigt trevliga.
Smolket i bägaren får nog bli att ”smakar det så kostar det” som med allt annat idag. Vill du ha den senaste versionen av 90-006, som exempel, får du punga ut med 10100kr inklusive moms/tull/frakt vilket inte är en liten summa för ett micromärke.
GUL BIL!Hur ska jag lösa det här nu då?
Det gläder mig. Då har man åtminstone gjort något bra här i världen. Jo jag gillar Spinnaker skarpt. Designmässigt ligger de på framkant med egna modeller och roliga påhitt på ett helt annat sätt än mikromärken som säljs på aliexpress. Det är inget fel på kvalitén hos Steeldive eller San Martin med flera, men många av deras klockor är ursprungligen designade av någon annan. (Någon dyrare)Skyller på dig och @Delgada som fick mig att snegla på spinnaker
O jag som är sugen på en blå till sommarenDet gläder mig. Då har man åtminstone gjort något bra här i världen. Jo jag gillar Spinnaker skarpt. Designmässigt ligger de på framkant med egna modeller och roliga påhitt på ett helt annat sätt än mikromärken som säljs på aliexpress. Det är inget fel på kvalitén hos Steeldive eller San Martin med flera, men många av deras klockor är ursprungligen designade av någon annan. (Någon dyrare)
Spinnaker är kul helt enkelt. Själv har jag två stycken, inte omöjligt att det kan bli fler. (Lite sugen på en grön Piccard är man ju....)
Croft Pioneer?Slog till på en spinnaker croft pioneer under deras rea. Dem gör stiliga klockor för pengen får jag lov att säga.
Croft Pioneer?
Tittade på modellen som är deep blue. Men utsåld tyvärr
Var är bandet ifrån?Canvas är skönt
Distressed canvas ifrån kyRoS.Var är bandet ifrån?
Här ocksåTusenö-torsdag
Glömde fråga, vilken modell på verk har du?IXDAO gör sig grymt på ett NDC band, perfekt då just dessa band är 21mm
Jag kör ett PT5000, haft klockan på armen nu i 1 vecka och allt verkar fungera toppen!Glömde fråga, vilken modell på verk har du?
Tack för svaret!Jo man vänjer sig, känns och ser extremt industriellt ut i mitt tycke. Detta blir en bra beater för lek med barn och när man ska på galej haha.
Okej, tack! Blev lite sugen men funderade om det vore värt mellanskillnaden mot ett ETA-verk/Selitta... Det är ju inte några enorma summor men samtidigt så tillkommer ju tull, moms etc så det landar väl på nån tusing till så en sån hamnar ju på ca 6k. Inte för att jag tror det är en dålig klocka för den pengen heller. Går PT5000 att laga för en svensk urmakare eller är det bara byta ut verket? Eller är det nått som ändå görs med ett ETA-verk/Selitta om det är nog trasigt?Jag kör ett PT5000, haft klockan på armen nu i 1 vecka och allt verkar fungera toppen!
Min landade på strax över 2000kr med tull och det tyckte jag ändå var värt denna klocka. Varför jag valde PT5000 var för att få ner priset samt att om något händer med urverket i framtiden så kommer jag själv bara byta ut hela urverket mot ett nytt.Okej, tack! Blev lite sugen men funderade om det vore värt mellanskillnaden mot ett ETA-verk/Selitta... Det är ju inte några enorma summor men samtidigt så tillkommer ju tull, moms etc så det landar väl på nån tusing till så en sån hamnar ju på ca 6k. Inte för att jag tror det är en dålig klocka för den pengen heller. Går PT5000 att laga för en svensk urmakare eller är det bara byta ut verket? Eller är det nått som ändå görs med ett ETA-verk/Selitta om det är nog trasigt?