• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_5687.jpeg
IMG_5688.jpeg

😂 Hur tänker man när man namnger en modell egentligen?
Ha ha ha. Ja onekligen ett märkligt namnval. Men den var snygg.
Är det linnetavla på den? Har jag aldrig sett på dykare förut. Coolt i så fall. Men det kanske bara är som det ser ut på bilden?

Tavlan påminner lite om Spinnaker Fleuss (vilken iofs kanske inte är så unik utan lite standard fifty fathoms hommage).

IMG_5687.jpeg
IMG_5688.jpeg

😂 Hur tänker man när man namnger en modell egentligen?

Ha ha ha. Ja onekligen ett märkligt namnval. Men den var snygg.
Är det linnetavla på den? Har jag aldrig sett på dykare förut. Coolt i så fall. Men det kanske bara är som det ser ut på bilden?

Tavlan påminner lite om Spinnaker Fleuss (vilken iofs kanske inte är så unik utan lite standard fifty fathoms hommage).
Blev nyfiken på om det fanns nån Japansk koppling till Sombrero. En mexikansk hatt kändes lite avigt 😁 Fann faktiskt förklaringen på Kuoes hemsida, "Taking its name from the Sombrero Galaxy, which is said to be the most beautiful place in space". Så det är en rymd-dykare ser ni.

Blev nyfiken på om det fanns nån Japansk koppling till Sombrero. En mexikansk hatt kändes lite avigt 😁 Fann faktiskt förklaringen på Kuoes hemsida, "Taking its name from the Sombrero Galaxy, which is said to be the most beautiful place in space". Så det är en rymd-dykare ser ni.
Oj ja. Jag blev också nyfiken och kollade hemsidan
Mycket riktigt, linnetavla på den. Läckert. Och inre bezel ad modum super compressor stylish.

Och så klart referens till rymden.

Den var riktigt fin den klockan.

PS Jag skulle kunna tänka mig att få en sån i julklapp. Bara så ni vet alltså...

Oj ja. Jag blev också nyfiken och kollade hemsidan
Mycket riktigt, linnetavla på den. Läckert. Och inre bezel ad modum super compressor stylish.

Och så klart referens till rymden.

Den var riktigt fin den klockan.

PS Jag skulle kunna tänka mig att få en sån i julklapp. Bara så ni vet alltså...
Svart på Jubilee va nog den jag gillade bäst.

Min Galo har landat! Och jag slapp betala tull :happyhappy:
Grattis! Min dyker förhoppningsvis upp i morgon. Jag har beställt den med blå bezel. Tyvärr tycker jag det har sett ut som de missat att återskapa prototypens färgnyans helt på de bilder som dykt upp. Inget magiskt ljusblått alls utan bara grått. Så jag är på nåt sätt inställd på att det här ska gå illa och jag blir missnöjd. Hoppas jag har fel!

Din Pepsi-bezel ser ut att ha klarat sig bättre!

Grattis! Min dyker förhoppningsvis upp i morgon. Jag har beställt den med blå bezel. Tyvärr tycker jag det har sett ut som de missat att återskapa prototypens färgnyans helt på de bilder som dykt upp. Inget magiskt ljusblått alls utan bara grått. Så jag är på nåt sätt inställd på att det här ska gå illa och jag blir missnöjd. Hoppas jag har fel!

Din Pepsi-bezel ser ut att ha klarat sig bättre!

Vad tråkigt, hoppas att du blir nöjd!

Gratulerar! Vilken variant blev det?
Faktiskt den blåa och helt vita visare.
Haft mycket konversation med en av grundarna, otroligt snabb respons på mejl, och efter mycket funderande körde jag på så enkelt utseende som möjligt.
Haft lite funderingar om verket såklart men alla deras tester visar på att de ligger på +2 och +5/dag.
Fixade också så att jag kunde betala över Wise, billigare än att betala via deras hemsida. och så fick jag lite julrabatt plus ett gratis Nato.
IMG_5857.jpeg

Tillbaka
Topp