• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Något av favorit i tråden. Superfin @Nilas! Den ska du vara nöjd med. Kul med denna klocka. Den hämtar ju inspiration från ett annat märke ;), men tar ut svängarna på ett härligt sätt med färgsättning som känns spot on. Det här med subbar är inte riktigt min grej, men jäklar vad denna är fin!
Stort tack :)! Ja vissa likheter finns om man tittar noga :D. Gör inget för min del då jag inte har något emot den som eventuellt har stått modell till denna bland annat. Tycker däremot att ursprungskällan är okristligt dyr och så långt ifrån en affordable man kan komma och därav går den fetbort hos mig :).

Stort tack :)! Ja vissa likheter finns om man tittar noga :D. Gör inget för min del då jag inte har något emot den som eventuellt har stått modell till denna bland annat. Tycker däremot att ursprungskällan är okristligt dyr och så långt ifrån en affordable man kan komma och därav går den fetbort hos mig :).

Håller med Nilas! Dessutom är denna mycket finare än vad dom andra har att erbjuda. Gillar särskilt den gula visaren!

Edit: Nu har jag ju en GMT i liknande färgsättning, så något biased, men jäklar vad nice den är. Nån gång ska jag ha en sådan!

Senast ändrad:
Ja okej då. Inget unikt eller något jag är ensam om men fy fan va nöjd jag är :).
En Squale 30 Atmos Alpine green gmt :cigar:.
Min första Squale. Lätt beggad, utplockad i april i år. Har svårt att få fram orden för tillfället men det kommer. Stort tack till @Uret för en fin Squale i nyskick :).
PSX_20190614_194953.jpg
PSX_20190614_195131.jpg
PSX_20190614_193051.jpg
Den där är riktigt bra. Grattis!

Ja okej då. Inget unikt eller något jag är ensam om men fy fan va nöjd jag är :).
Min första Squale. Lätt beggad, utplockad i april i år. Har svårt att få fram orden för tillfället men det kommer. Stort tack till @Uret för en fin Squale i nyskick :).
PSX_20190614_194953.jpg
PSX_20190614_195131.jpg
PSX_20190614_193051.jpg
Så du köpte Urets. När jag köpte min kom den i en låda och inte i väska, tydligen ändrat med tiden. :) Kanske därför inte @Birchgrove kände igen förpackningen.

PSX_20190614_194953.jpg
PSX_20190614_195131.jpg
PSX_20190614_193051.jpg
Men fasen så snygg den äääär!

Är ännu en gång fast i seikoträsket men med lite flyt så dyker en ny Micro upp om drygt en månad. Tills dess blir det nog mycket tid med den här:
1040214-01.jpeg

Grymt bra den där! Så mkt finare än de nyare, bättre i allt. Och i titan med :)

Får själv lite orange hem i början på nästa vecka i form av en skx011. Blir roligt att testa en sådan, många år sedan sist!

Vart servar ni era klockor runt 5-8kkr klassen som har eta 2824-2 och liknande verk?
Har en urmakare som heter Berlin här i stan. Många där så ofta lång väntan men han är jyst och vet vad ha pysslar med. Vet inte när han går i pension bara.... De flesta om inte alla klarar vanliga eta verk (och kloner).

Jag har för mig att det var någon här i tråden som hade ett slags sailcloth fast med gummi på insidan. Är det någon som vet vilket band jag tänker på? Jag har visserligen aldrig haft någon sailcloth men det känns spontant som ett rätt grovt och obekvämt material baserat på bilder.

Tar gärna även emot tips på gummi ni kan rekommendera, har kikat lite smått på både Borealis isofrane och Bonetto som tydligen ska vara bra och prisvärda. Prisklass <500kr.

Jag har för mig att det var någon här i tråden som hade ett slags sailcloth fast med gummi på insidan. Är det någon som vet vilket band jag tänker på? Jag har visserligen aldrig haft någon sailcloth men det känns spontant som ett rätt grovt och obekvämt material baserat på bilder.

Tar gärna även emot tips på gummi ni kan rekommendera, har kikat lite smått på både Borealis isofrane och Bonetto som tydligen ska vara bra och prisvärda. Prisklass <500kr.
Tvärtom. Sailcloth är mjuka och följsamma. Det är väldigt bekväma band.

Jaså, är det så? Det skiljer säkert en del mellan olika modeller p.g.a. utformning och att de till och med kan vara tillverkade av olika material vad jag förstår men jag tyckte att det såg så grovt ut på närbilder.

KlocksnackSailStrap 4.jpg
Det som bilder på sailcloth ofta missar att förmedla är dels hur mjuka banden är men också att det är ganska glansiga band. De har definitivt en påtaglig lyster.

Jaså, är det så? Det skiljer säkert en del mellan olika modeller p.g.a. utformning och att de till och med kan vara tillverkade av olika material vad jag förstår men jag tyckte att det såg så grovt ut på närbilder.

KlocksnackSailStrap 4.jpg
Satte just idag på ett nytt royalstraps. Lite styvt i början men formar sej och blir mycket bekvämt. Möjligen kan jag uppleva det som lite varmt..
IMG_20190614_225355_0.jpg

IMG_20190614_225405_7.jpg

Tillbaka
Topp