• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Satte just idag på ett nytt royalstraps. Lite styvt i början men formar sej och blir mycket bekvämt. Möjligen kan jag uppleva det som lite varmt..
IMG_20190614_225355_0.jpg

IMG_20190614_225405_7.jpg
Passar utmärkt. Mycket bekväma. Hadley-Roma och deras cordura är också trevliga men behövs brytas in lite innan bekvämligheten kommer :).

Ja okej då. Inget unikt eller något jag är ensam om men fy fan va nöjd jag är :).
En Squale 30 Atmos Alpine green gmt :cigar:.
Min första Squale. Lätt beggad, utplockad i april i år. Har svårt att få fram orden för tillfället men det kommer. Stort tack till @Uret för en fin Squale i nyskick :).
PSX_20190614_194953.jpg
PSX_20190614_195131.jpg
PSX_20190614_193051.jpg
Grym, sitter riktigt bra på dig. Grattis!

Japp, någon form av klockrulle med fickor för cert, bruksanvisning, liten lapp från Gnomon och givetvis en klocka :).

Jo precis, Ondan (och säkert andra) kom i en sån blå väska/rulle och kanske därför den misstogs... Ruskigt fin är den i alla fall oavsett förpackning.
IMG_20181105_091337_4.jpg

Haha min guldis kom i en sån rulle, lite besviken på certet måste jag säga. Hade gärna sett något bättre intyg än ett förtryckt dussin garantikort utan någon som helst antydan om vad det är jag förvärvat, alla nödvändiga stämplar finns visserligen på boetten men ändå :oops:

Jag har för mig att det var någon här i tråden som hade ett slags sailcloth fast med gummi på insidan. Är det någon som vet vilket band jag tänker på? Jag har visserligen aldrig haft någon sailcloth men det känns spontant som ett rätt grovt och obekvämt material baserat på bilder.

Tar gärna även emot tips på gummi ni kan rekommendera, har kikat lite smått på både Borealis isofrane och Bonetto som tydligen ska vara bra och prisvärda. Prisklass <500kr.
I mitt tycke så slår Royals sailcloth de uppräknade gummibanden alla dagar i veckan vad gäller bekvämlighet och är samtidigt lika praktiskt. Jag tycker inte om att ha mina ur löst hängande och då är det lätt hänt att gummiband börjar skava, det kanske sailcloth också gör men i mycket mindre utsträckning.

• Like
Reactions: HSK
Haha min guldis kom i en sån rulle, lite besviken på certet måste jag säga. Hade gärna sett något bättre intyg än ett förtryckt dussin garantikort utan någon som helst antydan om vad det är jag förvärvat, alla nödvändiga stämplar finns visserligen på boetten men ändå :oops:
Håller med dig där. Ingen direkt premiumkänsla i det fallet.

• Like
Reactions: M26
CEA0633F-277D-4BEB-AC7F-C0613986D4D0.jpeg
20F1AE12-CA36-4242-9D1A-101A2CA363D4.jpeg
Vad pysslar man/du med om helgerna i Filippinerna ?
Har en 6 åring som går på taekwando, jag boxas, det vanliga med skjutsa, lämna, handla, få fruorder, men varje helg badar vi på ngn bergresort, föredrar framför beachen, och roadtrips 1-2 ggr per månad, fantastisk natur här, som på Island, med vulkaner, bada i floder och sist men inte minst, äter gott som man handlar på nite market direkt, billigt o bra, flodbild från förra helgen här

Har en 6 åring som går på taekwando, jag boxas, det vanliga med skjutsa, lämna, handla, få fruorder, men varje helg badar vi på ngn bergresort, föredrar framför beachen, och roadtrips 1-2 ggr per månad, fantastisk natur här, som på Island, med vulkaner, bada i floder och sist men inte minst, äter gott som man handlar på nite market direkt, billigt o bra, flodbild från förra helgen här
Låter mycket trevligt det där livet :)

Det är dyrt här på Island, i praktiken är precis allt (utom elström) dyrare/bra mycket dyrare än hemma.
Men det är ett mycket säkert samhälle att leva i och för mig spelar det stor roll.
Här är det oxå säkert o jag springer ej på klubbar etc ngn längre, folk låser ej dörren där vi bor, det smälls mer bomber i Malmö under ett dygn än på helåret här.....o_O

Tillbaka
Topp