• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Faktiskt den blåa och helt vita visare.
Haft mycket konversation med en av grundarna, otroligt snabb respons på mejl, och efter mycket funderande körde jag på så enkelt utseende som möjligt.
Haft lite funderingar om verket såklart men alla deras tester visar på att de ligger på +2 och +5/dag.
Fixade också så att jag kunde betala över Wise, billigare än att betala via deras hemsida. och så fick jag lite julrabatt plus ett gratis Nato.
IMG_5857.jpeg

Grymt, kul med något lite annorlunda i tråden! Ska bli roligt att se dina egna bilder sedan. Gillar ju själv denna typ av sportiga klockor som är lite i samma segment som typ AT och Explorer.

Tänker du att STP inte är lika beprövat som ETA eller Sellita? Har inte läst på så mycket om det verket själv.

Ett helt nytt märke och kommentarerna kring det är såklart de vanliga:
  • Konstigt namn( alla nya namn brukar vara konstiga)
  • Kopia, Hommage. Visst, de har haft ett par klassiker i åtanke men allt är egen design och inget är plockat från hyllan på Ali Express ;).
  • Verket. ST har haft bekymmer(Zodiac) men det här är en ny modell utan spökdatum.
  • Spännet- Vaddå inget on the fly? Jo de kommer ha ett i februari men jag valde det som sitter på nu. Har aldrig haft problem med det och de jag testat blir alltid lite klumpiga.
  • Pris; Ja ni,vad ska en klocka kosta och vad betalar vi för?
"Full transparency on our manufacturing. Some of the components are made in China. But our Dial, movement(90% made in Switzerland) and Clasp are made in Switzerland. Final assembly is also in Switzerland."

Det som imponerar på mig är hur transparenta de är i kommunikationen.

"We also hope that the STP will prove to be a good movement so far our experience has been good and we have had several watch samples that we have pulled apart, changed crystals, dials and hands and they are still going well after over a year. What I can say is that the visual precision of the STP-1-21 is far superior to the 1-11, My experience is usually visual precision translates into functional precision and what we are experiencing so far is that all of the watches are running 2-5 seconds fast. They have also sourced more than 90% of the manufacture of the new movement from Switzerland, a significant increase over the 1-11. I believe it is now on par with Sellita, and definitely more accurate, but time will tell."

Senast ändrad:
Faktiskt den blåa och helt vita visare.
Haft mycket konversation med en av grundarna, otroligt snabb respons på mejl, och efter mycket funderande körde jag på så enkelt utseende som möjligt.
Haft lite funderingar om verket såklart men alla deras tester visar på att de ligger på +2 och +5/dag.
Fixade också så att jag kunde betala över Wise, billigare än att betala via deras hemsida. och så fick jag lite julrabatt plus ett gratis Nato.
IMG_5857.jpeg
Ska bli kul och se vad du tycker om denna 👍

Den är rätt cool faktiskt men allt annat än Pepsi...möjligen ful-Pepsi 😁
Din bezel är mindre urblekt,"ghostad" - tycker den ser helt OK ut. Min är däremot mera urblekt tycker jag. Klockan dök alltså upp nu. Tror nog jag kommer vänja mig vid den i alla fall. Känns som en keeper trots allt. Tavlan är till och med bättre än vad jag trodde och visare och allt känns ganska perfekt!

Klockan upplevs väldigt platt och lättburen på handleden.

galo_super_200_1.jpg

Din bezel är mindre urblekt,"ghostad" - tycker den ser helt OK ut. Min är däremot mera urblekt tycker jag. Klockan dök alltså upp nu. Tror nog jag kommer vänja mig vid den i alla fall. Känns som en keeper trots allt. Tavlan är till och med bättre än vad jag trodde och visare och allt känns ganska perfekt!

galo_super_200_1.jpg
Ser ju hur bra som helst ut ju!
Hoppas dom släpper en länk till den!

galo_super_200_1.jpg
Jag tycker att den bleka bezeln var riktigt snygg. Glöm inte att skruva in kronan innan du hoppar i plurret.

galo_super_200_1.jpg
Najs!
Gillar lazy 3:an...kul idé!

Tycker att Serica gör riktigt fina och genomtänkta klockor, som har sitt egna designspråk. När de nu verkar ha fått till det med ett urverk som håller måttet så kunde jag inte hålla mig borta längre, utan slog till på en 5303-3 COSC. Kommer rapport när den anländer i början av nästa år 😜

Är även riktigt sugen på en 6190, men kan inte bestämma mig för om man ska gå på en helknasig Destro California eller en mer clean Denali. Vad säger ni? Någon med erfarenhet av båda modellerna tro?

Bilagor

• IMG_2317.png
    IMG_2317.png
    197.8 KB · Visningar: 1
Landade ett gäng band på lådan i veckan som jag inte hade hunnit testa. Tror dock inte dessa är min grej. Men kul att få prova. Blandat 20 och 22mm. Dra ett pm så bjussar jag på dom.

957F04F5-C4F4-4001-A935-75F6F7DFF91D.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp