• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Äger själv en Monta Noble, men tycker att claspen är lite för lång för min lilla handdled. Vilket år är din? Och har du samma problem?
Upplever inte det på min. Har det äldre spännet utan on-the-fly justering, tycker det är smidigare. Hade en Ocean King med det andra spännet och upplevde det lite längre.

Vad tycker ni om den nya Formex Ceramica?
Vet ej om den klassas som affordable men är väl fortfarande ett microbrand.

Första klockan i världen som är i princip i full ceramic, även clasp o allt.

1000006710.png
Trodde det redan fanns klockor som var "full ceramic" 🤔 sedan hur man väljer att definiera affordable är nog fri tolkning beroende på inkomst. Själv hade nog inte angett denna typ av klocka som affordable 🙂

Trodde det redan fanns klockor som var "full ceramic" 🤔 sedan hur man väljer att definiera affordable är nog fri tolkning beroende på inkomst. Själv hade nog inte angett denna typ av klocka som affordable 🙂
Tror en keramisk clasp aldrig funnits förut. Boett o länk har funnits.
Näe den är ju inte gratis... Och inte supersnygg i mitt tycke

vad ska denna ha för band? Eller länk? Originallänken kostar ju lika mkt som klockan, och lite osäker på looken, men annars verkar den bra.
image.jpg

Inte överdrivet förtjust i Nato etc men kanske värt prova några med 🤓
Ett vitt tropic kanske? 😬

Korspostar lite men fick hem en ny solkvarts idag. Tavlan går från silvermetallic till att nästan upplevas som vit. Kommer göra sig fint på gummi nu i vår och sommar 👌
1000038716.jpg
1000038715.jpg

Tillbaka
Topp