• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tycker den är grym pacman (inte världens vanligaste klocka originalet) men hade föredragit den med seiko-verk för bättre pris :)
Är det någon som har koll på Benarus? De hette ju det först och bytte sedan namn till Stevral (och nu enbart Raven) vad jag har förstått.. Men för ett tag sedan såg jag nya Benarus på Instagram... Är det någon som tagit över märket och fortsätter producera klockor, eller är det rent av kopior?? Jag har en Stevral och den håller mycket god kvalitet, undrar hur de ”nya” Benaurs står sig?

Är det någon som har koll på Benarus? De hette ju det först och bytte sedan namn till Stevral (och nu enbart Raven) vad jag har förstått.. Men för ett tag sedan såg jag nya Benarus på Instagram... Är det någon som tagit över märket och fortsätter producera klockor, eller är det rent av kopior?? Jag har en Stevral och den håller mycket god kvalitet, undrar hur de ”nya” Benaurs står sig?

Steve och ralf bildade benarus back in the days. Bytte sedan namn till stevral, ste + ral i namnen. Steve har även kört raven bredvid samt äger suppa adapters men nu antar jag Ralf själv äger benarus och Steve fokuserar på raven. Som jag fattat. Kvaliten verkar väll fortfarande vara bra, @grodslukarenx har en moray i mässing så han kanske kan ge lite bättre analys av kvaliten :)

Editerade lite nyss...

Senast ändrad:
Steven och ralf bildade benarus back in the days. Sedan körde Steven själv ett tag, och bytte sedan namn till stevral (även kört raven bredvid samt äger suppa adapters) men nu antar jag Ralf äger benarus igen. Som jag fattat. Kvaliten verkar väll fortfarande vara bra, @grodslukarenx har en moray i mässing så han kanske kan ge lite bättre analys av kvaliten :)
Min Moray Brass är svinbra, kikar på 38mm Pacmantavlan också! Stabil kvalitet på allting, bra tidshållning och min är prövad i vatten. :)
4E958210-D308-4147-9B66-450E5C06E237.jpeg
FEA497DB-062E-4B46-8FAC-8EA951EF4786.jpeg

Steve och ralf bildade benarus back in the days. Bytte sedan namn till stevral, ste + ral i namnen. Steve har även kört raven bredvid samt äger suppa adapters men nu antar jag Ralf själv äger benarus och Steve fokuserar på raven. Som jag fattat. Kvaliten verkar väll fortfarande vara bra, @grodslukarenx har en moray i mässing så han kanske kan ge lite bättre analys av kvaliten :)
På tal om Raven, har ni sett hans nya. Endeavour!
Screenshot_20180515-165947_Samsung Internet.jpg

Tyvärr i 45mm :confused:
https://ravenwatches.com/pages/endeavour

La upp en tråd om Laventure, togs inte emot allt för väl i den stora vida KS-världen.
Tyckte att jag höll en trevlig ton men responsen var väl så där...
Gillar micromärken men sportar i övrigt även vintage Tudor Snowflake, Rolex GMT, Tag Monaco, Sinn Finanzplatzuhr, Omega Seamaster, Longines LLD och lite annat. Väldigt blandat med andra ord och med det skrivet prövar jag andra mer ”godkända” märken.
Tråkigt med bemötandet men det är inget som tynger mig. Bara en reflektion....
Gillar ofta entreprenören bakom micromärken.
Tror att ni kan känna igen er. Läs gärna denna tråd för att förstå vår avvikelse.
https://klocksnack.se/threads/laventure-förtjänar-egen-tråd.92508/
Må gott
Jag håller med dig, och har också bemött tråkiga kommentarer som förekom där.
Det är nog både roligare och mer konstruktivt att ta upp nya intressanta märken här i denna tråd.
Jag tar mig friheten att lägga till både Oris och Squale-tråden. Squale-tråden om man bortser från den tråkiga diskussionen om hommage.
Det var då jag trillade in i Squale-tråden tror jag ... så jag klev ur igen.
Jag tycker att förespråkarna för att föra en homagediskussion blev snabbt ignorerade i Squaletråden. Så den tycker jag fortfarande är en givande tråd.

Jag håller med dig, och har också bemött tråkiga kommentarer som förekom där.
Det är nog både roligare och mer konstruktivt att ta upp nya intressanta märken här i denna tråd.

Jag tycker att förespråkarna för att föra en homagediskussion blev snabbt ignorerade i Squaletråden. Så den tycker jag fortfarande är en givande tråd.

Tack för ditt bemötande i tråden.

Skulle naturligtvis skrivit tidigare i tråden om grundaren för Laventure, Clément Gaud, tidigare designat klockor för Audemars Piguet, HYT, Tissot.

Editerade lite nyss...

Tack, det första visste jag, så bra med update på läget... Hoppades att det var så det hade gått till!
Den i mässig med turkos tavla är inte fel! Å även din @grodslukarenx är superfin! Gillar att det är sandwich-tavla, även om jag oxå älskar min SteVral Moray!

Tack för ditt bemötande i tråden.

Skulle naturligtvis skrivit tidigare i tråden om grundaren för Laventure, Clément Gaud, tidigare designat klockor för Audemars Piguet, HYT, Tissot.
Hela Kobra Kai är också en grymt trevlig avdelning.

Det är bara en del bajsnödiga, statussökande, holier than thou typer som köper eller aspirerar på traditionella lyxvarumärken som beter sig som idioter. Överlag håller forumet höjd.

Kört Bull Sharken jag köpte av @Birchgrove idag. Det är nog den snyggaste klockan jag ägt, efter Alpinisten på Strapcode länk.

Så mycket att gilla; färgen, gilt visare och index med riktigt skarpa kanter, den feta kronan och det kupade glaset med sin blåtonade AR.

Det är bara synd att den är modernt stor och att låset är lite väl kraftigt för mina sparrishandleder. Men jag tror jag kan vänja mig.
840B3E8B-68AE-4656-BB4E-ADE0FEF4E7BE.jpeg

Kört Bull Sharken jag köpte av @Birchgrove idag. Det är nog den snyggaste klockan jag ägt, efter Alpinisten på Strapcode länk.

Så mycket att gilla; färgen, gilt visare och index med riktigt skarpa kanter, den feta kronan och det kupade glaset med sin blåtonade AR.

Det är bara synd att den är modernt stor och att låset är lite väl kraftigt för mina sparrishandleder.
Den är så vacker att jag blir tårögd ;)
Jag måste skaffa en svart!

Det är bara synd att den är modernt stor och att låset är lite väl kraftigt för mina sparrishandleder. Men jag tror jag kan vänja mig.
Tårögd jag med. Att den är så fin. Och att den inte hamnade runt min handled... damn! Bra köp!! :)

Tillbaka
Topp