Kul, jag hade missat att det fanns en sån här på forumet.Kör RL på jubilee idag, måste säga att den klär rätt bra i det.
Hur upplever du den kvalitetsmässigt? Är det keramisk ring? Hur är låset på länken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul, jag hade missat att det fanns en sån här på forumet.Kör RL på jubilee idag, måste säga att den klär rätt bra i det.
Jag har mark I ska jag börja med att säga, så mycket av det jag upplevt som preblematiskt menar de ska vara fixat till mark II.Kul, jag hade missat att det fanns en sån här på forumet.
Hur upplever du den kvalitetsmässigt? Är det keramisk ring? Hur är låset på länken?
Inte fel!Tjo!
Precis klickat hem en sådan här.
Senaste versionen verkar riktigt bra, lagom storlek, lugholes, safirglas (domat) och jag gillar ju quartz.
Lånad bild:
Känslan bara vi klocknördar förstår... när man träffar en ny goding och man blir kär direkt.
Fördelen med klockor är ju att man kan vara otrogen, och komma undan med det. (Och även om man byter ”partner” helt, slipper man ändå krångel).
Då var det min tur att få äga denna Bull Shark. Fan vad nice! Helgen kunde inte börjat bättre.
Förstår vad du menar. Jag gillar också de upphöjda glasen, och speciellt när det då ändrar färg och skimrar lite, kallas kanske sunburst har jag läst någonstansGillar verkligen designen, är väldig "mjuk" i sina linjer tycker jag vilket ger ett lite mysigt intryck om du fattar vad jag menar, svårt att sätta ord på.
Sen är jag en sucker för upphöjda/tok-kupade glas så redan där är jag såld.
Du lär få en bra helg
Kul! Jag har länge velat test en sån där. Ser fram emot bilder och intryck från dig.Tjo!
Senaste versionen verkar riktigt bra, lagom storlek, lugholes, safirglas (domat) och jag gillar ju quartz.
Lånad bild:
Ja jag har sett och gillat de tidigare versionerna. Nyligen upptäckte jag den senaste som väl kom ut i oktober förra året och den träffade helt rätt hos mig.Kul! Jag har länge velat test en sån där. Ser fram emot bilder och intryck från dig.
Tjo!
Lånad bild:
Kul köp! Gillar den, känns som en väldigt bra sommarklocka Även läst gummit ska vara ruggigt bra!
I vilket fall så ser den jäkligt ball ut, kul klocka helt klart.Nu har jag kikat lite på min nya Geckota C1 Racing Chrono, Panda-style, som damp ned i brevlådan igår. Jag kan börja med att säga att jag alltid har svårt med nya klockor som inte är har den mer rundade och bulligare Panerai-versionen av boett, så när det händer så är det ett ypperligt tillfälle att köpa klockan av mig för jag funderar redan på att sälja den vidare
Nu är ju inte C1:an sådär jättelångt ifrån, men det är ett antal saker med den som jag hade önskat vore lite annorlunda. Ett exempel är bredden på bandhornen, som är yttepytte, jämfört med exempelvis Longines Heritage 1973 och Heuer Camaro. Det gör att klockan inte ger ett speciellt stort avtryck på armen, lite för lite helt enkelt. Den skiljer sig redan från de båda nämnda inspiratörerna/konkurrenterna med att hela boetten är mycket tunnare, så med det här så blir det inte mycket kvar Bandhornen är lite avrundade förvisso, vilket gör att den sitter bättre på armen, men tyvärr är resten av boetten alltför fyrkantig. Jag vet inte riktigt vilken skärning som gör det, men det känns mer som att ha en helt kvadratisk (kubistisk ) klocka på armen än de andra klockorna. Mjukheten i boettformen som exempelvis en Panerai Ferrari (klicka på den här förresten, grym bild) innehar, finns alltså inte alls i den här. En annan grej som stör är att glaset ger lite mer reflektioner än vad jag hade hoppats, det gör det väldigt coolt i vissa vinklar och oläsbart i andra
Vad är bra då? Skruvkrona = vattentålig nog. Bra kronografknappar. Tjockleken är bra, som sagt. Tavellayouten är precis perfekt (synd bara att glaset gör att man inte får riktigt rätt tjong i det). Skönt med mecaquartz ... bara att plocka i lådan och gå iväg med. Bandet som kom med är bra också, men den satt avsevärt mycket bättre på Geckotas egna sätesbältesNATO.
Kommer jag behålla den? Hmmm. Svårt. Väldigt svårt.
Här kommer en liten gif som får avsluta den här mini-recensionen.
Tack för delningen.Nu har jag kikat lite på min nya Geckota C1 Racing Chrono, Panda-style, som damp ned i brevlådan igår. Jag kan börja med att säga att jag alltid har svårt med nya klockor som inte är har den mer rundade och bulligare Panerai-versionen av boett, så när det händer så är det ett ypperligt tillfälle att köpa klockan av mig för jag funderar redan på att sälja den vidare
Nu är ju inte C1:an sådär jättelångt ifrån, men det är ett antal saker med den som jag hade önskat vore lite annorlunda. Ett exempel är bredden på bandhornen, som är yttepytte, jämfört med exempelvis Longines Heritage 1973 och Heuer Camaro. Det gör att klockan inte ger ett speciellt stort avtryck på armen, lite för lite helt enkelt. Den skiljer sig redan från de båda nämnda inspiratörerna/konkurrenterna med att hela boetten är mycket tunnare, så med det här så blir det inte mycket kvar Bandhornen är lite avrundade förvisso, vilket gör att den sitter bättre på armen, men tyvärr är resten av boetten alltför fyrkantig. Jag vet inte riktigt vilken skärning som gör det, men det känns mer som att ha en helt kvadratisk (kubistisk ) klocka på armen än de andra klockorna. Mjukheten i boettformen som exempelvis en Panerai Ferrari (klicka på den här förresten, grym bild) innehar, finns alltså inte alls i den här. En annan grej som stör är att glaset ger lite mer reflektioner än vad jag hade hoppats, det gör det väldigt coolt i vissa vinklar och oläsbart i andra
Vad är bra då? Skruvkrona = vattentålig nog. Bra kronografknappar. Tjockleken är bra, som sagt. Tavellayouten är precis perfekt (synd bara att glaset gör att man inte får riktigt rätt tjong i det). Skönt med mecaquartz ... bara att plocka i lådan och gå iväg med. Bandet som kom med är bra också, men den satt avsevärt mycket bättre på Geckotas egna sätesbältesNATO.
Kommer jag behålla den? Hmmm. Svårt. Väldigt svårt.
Här kommer en liten gif som får avsluta den här mini-recensionen.
Ja, jag har följt hans insta ett tag, riktigt fin. Den äldre mer dressiga modellen hade en underbar tavla också
Spännande, stort grattis. Kan tänka mig att den tavlan är riktigt läcker.Och så börjar väntan....
Ja, kul att testa åtminstone! Hoppas på snabb leverans (tålamod som en sjuåring). Har lyckats hitta lite bilder som kunder tagit på sina och tavlan ser på dem ut att vara något ljusare än på promotionbilderna. Jag hade nog egentligen föredragit en riktigt mörk MOP (typ "sinn-mörk") men tror att den ljusare kan vara riktigt trevlig i sommarsolenSpännande, stort grattis. Kan tänka mig att den tavlan är riktigt läcker.
Ingen personlig erfarenhet men efter att ha kikat igenom hemsidan tycker jag att de ser rätt så trevliga ut. I den prisbilden är det dessutom inte jätteenkelt att hitta mekaniska kronografer, finns inte i överflöd (eller så är det kanske bara jag som sällan letar efter det och därför inte vet tillräckligt). Alternativet skulle väl kunna vara Seagull 1963, men den är ju inte lika modern i designenNågon som har några synpunkter på märket mercer? Funderar på en kronograf från dem.
Precis, samma urverk. Vet att Alpha tex använder det i sina "homager" också. Här kan du läsa lite mer om urverketJag har kikat på seagull, inte riktigt min kopp te, men som jag fattar det är det samma urverk i 1963 som i mercers lexington. Nån klämm på om det är nån kvalitet att tala om?
Bra byggkvalite på den Mercer Airfoil jag ägt. Sen klickade jag inte hundra med designen på just den, men har bra erfarenheter av märket.Någon som har några synpunkter på märket mercer? Funderar på en kronograf från dem.
Om du går tillbaka nån sida eller två i den här tråden så ser du lite bilder på min (dock mark I)
Alltså den är bra jäkla niceApproppå Richard Legrand klockan ovan.