Det är väldigt blandad kvalitet skulle jag säga.För samma pris så får du bättre klocka om du väljer micro, Det är väl delvis därför som micromärken har blivit så populära. Men jag vet inte om alla Micro håller hög kvalitet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väldigt blandad kvalitet skulle jag säga.För samma pris så får du bättre klocka om du väljer micro, Det är väl delvis därför som micromärken har blivit så populära. Men jag vet inte om alla Micro håller hög kvalitet.
De flesta sparkar rumpan med de etablerade i samma prisklass, men det är klart det finns bottennapp. Jag skulle inte rekommendera Zelos, Cobra de Calibre, Helgray, Melbourne exempelvis, på grund av de modeller jag haft. Vet folk som är mycket nöjda med dem dock. Jag rekommenderar Chris Ward (om de fortfarande räknas), Magrette och Janis starkt eftersom jag har eller haft ett flertal klockor från dem med samma höga kvalitetsnivå. Jag har haft Sinn, Omega, Tag Heuer som jag tycker har varit samma lika eller sämre för en mycket högre peng än de märkena.Hur står sig mikromärken kvalitémässigt jämfört med andra etablerade märken i runt samma pris?
Denna kanske.Någon som har tips på en microbrandklocka med vit tavla och länk? sportig
Typ den här stilen
Vad var det som du var missnöjd med Zelos?De flesta sparkar rumpan med de etablerade i samma prisklass, men det är klart det finns bottennapp. Jag skulle inte rekommendera Zelos, Cobra de Calibre, Helgray, Melbourne exempelvis, på grund av de modeller jag haft. Vet folk som är mycket nöjda med dem dock. Jag rekommenderar Chris Ward (om de fortfarande räknas), Magrette och Janis starkt eftersom jag har eller haft ett flertal klockor från dem med samma höga kvalitetsnivå. Jag har haft Sinn, Omega, Tag Heuer som jag tycker har varit samma lika eller sämre för en mycket högre peng än de märkena.
Den såg riktigt mysig utDenna kanske.
Urtavlans och visarnas kvalitet. Vissa index satt till och med snett. Dålig limning. Boetten var grymt bra däremot. Jag hade en Helmsmann 1. Upplaga 2 ser bättre ut på.bild.Vad var det som du var missnöjd med Zelos?
Påminner lite om Chr Ward C20 lido tycker jag (och kanske lite om nåt annat märke, host). Bild stulen från Google.Denna kanske.
Riktigt snygg! Och kostade verkligen inte många pengar.Denna kanske.
Jo det är riktigt grym, håll koll på L2L bara, tror den ligger på 52mm.
Jag är helt såld. Miyotaverk och hela klockan för 275 usd? Jag tycker det är sjukt värt
50 m på depth rating, det var ju inte jättebra men samtidigt kan man inte förvänta sig mer för de pengarna..Jo det är riktigt grym, håll koll på L2L bara, tror den ligger på 52mm.
Helmsman 2 är bra kvalitetsmässigt, Hammerhead likaså. Har bara haft lite problem med att guldpläteringen varit lite bristfällig på min klocka, men ägaren bakom Zelos är väldigt bra att ha att göra med. Däremot tror jag att de problem du hade med din Helmsman var barnsjukdomar (var ju deras färga klocka)Urtavlans och visarnas kvalitet. Vissa index satt till och med snett. Dålig limning. Boetten var grymt bra däremot. Jag hade en Helmsmann 1. Upplaga 2 ser bättre ut på.bild.
Sure. Så är det säkert. Elshan har fått klagomål genom tiderna dock på WUS/F71. Janis Trading hade problem med urverket, ett känt problem tyvärr, på deras första klocka men i övrigt håller kvaliteten på den än, och Chris är respekterad på F71 just för hans höga kvalitetstänk. Det är skillnad på dessa äppelsorterna.Helmsman 2 är bra kvalitetsmässigt, Hammerhead likaså. Har bara haft lite problem med att guldpläteringen varit lite bristfällig på min klocka, men ägaren bakom Zelos är väldigt bra att ha att göra med. Däremot tror jag att de problem du hade med din Helmsman var barnsjukdomar (var ju deras färga klocka)
LÄGG AV!!!
Så är det nog. Just CQ är nog Zelos svaga punkt nu när jag tänker efter. Krävs lite att man gör det själv när man väl får klockan vilken man inte ska behöva nu när du tar upp det...Sure. Så är det säkert. Elshan har fått klagomål genom tiderna dock på WUS/F71. Janis Trading hade problem med urverket, ett känt problem tyvärr, på deras första klocka men i övrigt håller kvaliteten på den än, och Chris är respekterad på F71 just för hans höga kvalitetstänk. Det är skillnad på dessa äppelsorterna.
Förvånar mig inte att du har Klart du ska ha en till klocka, det är du värdLÄGG AV!!!
Edit: Hade naturligtvis redan surfat in där och dreglat lite redan
Jag ska väl få hem min San Martin först iaf tänker jag. Sen säger den lilla djävulen på axeln att "men den finns ju bara i 200 ex, har du tid att vänta?"Förvånar mig inte att du har Klart du ska ha en till klocka, det är du värd
Haha, du behöver inte känna dig ensam om detta, vi är fler . Kul om någon testar den, är lite sugen på Phantom II.Nu sitter jag och överväger att sälja min SKX till förmån för Spectren @Andy7750, jag är en svag människa....
Ja den såg fin ut, men kände inte att jag kunde motivera prisskillnaden upp till den. Visst, 10atm i all ära men miyotaverket i Phantom I är väl ändå bättre än NH35 som II har?Haha, du behöver inte känna dig ensam om detta, vi är fler . Kul om någon testar den, är lite sugen på Phantom II.
Jo viss prisskillnad är det. Har tyvärr ingen erfarenhet av Miyota-verket men NH35 gillar jag, har både sekundstopp och manuellt uppdrag. Men det är framförallt storleken på klockan som avgör för mig. L2L på 52mm blir för stort för mig när luggarna är utformade som de är. Phantom II har 49mm så då ska det nog vara lugnt för min del.Ja den såg fin ut, men kände inte att jag kunde motivera prisskillnaden upp till den. Visst, 10atm i all ära men miyotaverket i Phantom I är väl ändå bättre än NH35 som II har?
Jag gillar också NH35-verket, menade inte så. Fick bara för mig att Miyotaverket var dyrare men så kanske inte är falletJo viss prisskillnad är det. Har tyvärr ingen erfarenhet av Miyota-verket men NH35 gillar jag, har både sekundstopp och manuellt uppdrag. Men det är framförallt storleken på klockan som avgör för mig. L2L på 52mm blir för stort för mig när luggarna är utformade som de är. Phantom II har 49mm så då ska det nog vara lugnt för min del.
Jag tror inte det, tror NH35 har en bättre spec, finns säkert någon här som kan detta bättre än jag som kan fylla i.Jag gillar också NH35-verket, menade inte så. Fick bara för mig att Miyotaverket var dyrare men så kanske inte är fallet
Du har naturligtvis rätt! Jag blandade ihop 8215 och 9015. Fick för mig att 8215 också hade 28800 bphJag tror inte det, tror NH35 har en bättre spec, finns säkert någon här som kan detta bättre än jag som kan fylla i.
Den ser ju inte riktigt klok ut om jag ska vara helt ärlig och rak.Eventuellt är loggan en smula svår att svälja.
Jag tänker på det där Zoltan-tecknet de gör i Dude, wheres my car när jag ser loggan, vilket får mig att småle liteDen ser ju inte riktigt klok ut om jag ska vara helt ärlig och rak.
Isåfall ett kul koncept! Dock funkar det inte riktigt för en person som jag där alla pop-referenser flyger fullständigt över huvudet. Nåja...Jag tänker på det där Zoltan-tecknet de gör i Dude, wheres my car när jag ser loggan, vilket får mig att småle lite