• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu ska jag vara lite taskig och visa den här, dax att börja spara :) heeeelt underbar!
https://www.havenwatches.com/the-chilton
Haven-Chilton-Chronograph.jpg

Begär ~17 lax och de levererar inte ens en passande länk? Tyckte inte bilderna skvallrade om något speciellt för det priset tyvärr :oops:

Är inte loggan jäkligt ocentrerad?

Instämmer med övriga angående finish såsom länkar och logga och pris, annars riktigt fin. Blir intressant att se The Lomax senare också.

ojdå, jag får samla ihop alla åsikter och ge dem lite feedback, det borde de uppskatta. Själv tycker jag de är grymma förutom länken. Logon är sned by design, kolla hemsidan. En får hoppas att det här är prototyper då men jag tror i första hand att det är en bild som ska likna retro där de avsiktligt ser lite dammiga och bruna ut. Priset är dock alldeles för högt, det håller jag med om.

Jaha, mot varmare breddgrader igen, som om det skulle behövas :confused:. Squale gmt får stanna hemma pga samma tidszon, större och där av varmare samt avsaknad av glidelock i spännet vilket kan behövas i 40 grader. Tisell får återigen förtroendet men nu den gröna. Mindre och något bekvämare samt glidelock. Valet har dock inte varit lätt dessa emellan :)
PSX_20190702_123458.jpg

Snygg, Geckota har några snygga modeller men märket är väl inte så förekommande här på forumet, kan du göra en liten snabb recension hur du upplever kvaliten, bang for the bucks du vet, varifrån köpte du? @Elias.A
Tack så mycket! Kan skriva ihop en recension och posta den i ”recensioner” så fort jag får tid:) köpte den från geckotas egna hemsida, tog bara några dagar att få hem den

Jaha, mot varmare breddgrader igen, som om det skulle behövas :confused:. Squale gmt får stanna hemma pga samma tidszon, större och där av varmare samt avsaknad av glidelock i spännet vilket kan behövas i 40 grader. Tisell får återigen förtroendet men nu den gröna. Mindre och något bekvämare samt glidelock. Valet har dock inte varit lätt dessa emellan :)
PSX_20190702_123458.jpg
Jaha, då kan vi förvänta oss massor av välkomponerade bilder på en snygg klocka i sköna miljöer? Usch @Nilas! Usch! ;)

Har sjukt svårt att släppa denna. Glömmer den i några veckor/månader men när man sedan ser den susa förbi bland inläggen igen så blir man förälskad på nytt.
Var det någon här i tråden som sett dessa irl? Kanske t.o.m provat? Hade varit skoj att höra hur de var. Dock är 2000 eur långt ifrån affordable :(
AG7-XL_NAVAL-AVIATOR_canvas-bleu-1.png

Tar gärna emot tips på likande klocka. Har fått ett "behov" av GMT/UTC känner jag. Ska resa söderut (1 tim skillnad) och "måste" ju kunna veta vad klockan är (det är iaf så jag försöker sälja in ett köp här hemma :D)

Har sjukt svårt att släppa denna. Glömmer den i några veckor/månader men när man sedan ser den susa förbi bland inläggen igen så blir man förälskad på nytt.
Var det någon här i tråden som sett dessa irl? Kanske t.o.m provat? Hade varit skoj att höra hur de var. Dock är 2000 eur långt ifrån affordable :(
AG7-XL_NAVAL-AVIATOR_canvas-bleu-1.png

Tar gärna emot tips på likande klocka. Har fått ett "behov" av GMT/UTC känner jag. Ska resa söderut (1 tim skillnad) och "måste" ju kunna veta vad klockan är (det är iaf så jag försöker sälja in ett köp här hemma :D)
Riktigt fin :). Hade text och logga varit snäppet mindre så hade den varit ännu bättre i mitt tycke.

Tack så mycket! Kan skriva ihop en recension och posta den i ”recensioner” så fort jag får tid:) köpte den från geckotas egna hemsida, tog bara några dagar att få hem den
Bra, gör gärna det eller starta en ny officiell geckotatråd det finns ju mer än klockor att skriva om och det kanske dyker upp fler geckota klockor:)

Diggar den. Har hovrat med fingret över köpknappen några gånger. Det som stoppat mig har varit det bruna bezel-insert. Frågan är om man kan byta ut denna till en alu-svart? Kanske lite dyr klocka att börja modda.

Hur är det med org. delar till Squale, går det att hitta lokalt eller i EU? Tänker mig urtavlor, insert, visare för "moddning".
Måste det vara inom EU? Vi beställde visare genom Gnomon och det var inga som helst problem. Kolla med Squale.de annars, de brukar bara väldigt hjälpsamma.

Tillbaka
Topp