• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Grymt affordable dykare :)
A1F17C6A-BD82-48D8-93E6-21F8AAB736F9.jpeg
 

Olsson

Cartier
Såg det länkades till nya Zelos Swordfish igår, har sedan dess haft svårt att släppa dem.
Lovade mig själv att inte köpa något mer före hösten, men har svårt att hålla mig borta :eek:
Noterade att de fanns ett par varianter för 299 usd, vilket kändes väldigt överkomligt :)
Har velat testa en Zelos en tid, och för den summan känns det oerhört lockande.

Är det fortfarande bra grejer även om man går för de lite extra prisvänligare varianterna?

Fastnade lite extra för just denna.

Bronze_Teal_NH35_1024x1024.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Tack för svar! Får hålla utkik på k&s. Var väldigt nära att klicka hem en ny, men Montas marknadslåda är lite för på och effektiv för att det ska kännas kosher:p
Prisvärd nog för att köpa ny är den. Jag skulle tom säga att den är billig ifht motsvarande kvalité hos andra. Men kanske lite för okänd för att det skall gå att sälja utan rejält tapp. Så därför är det nog en bra idé att vänta på en beggad. Men vänta inte på min :D....
 

Hjelm

Rolex
Såg det länkades till nya Zelos Swordfish igår, har sedan dess haft svårt att släppa dem.
Lovade mig själv att inte köpa något mer före hösten, men har svårt att hålla mig borta :eek:
Noterade att de fanns ett par varianter för 299 usd, vilket kändes väldigt överkomligt :)
Har velat testa en Zelos en tid, och för den summan känns det oerhört lockande.

Är det fortfarande bra grejer även om man går för de lite extra prisvänligare varianterna?

Fastnade lite extra för just denna.

Bronze_Teal_NH35_1024x1024.jpg
Fortfarande väldigt bra ;)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Såg det länkades till nya Zelos Swordfish igår, har sedan dess haft svårt att släppa dem.
Lovade mig själv att inte köpa något mer före hösten, men har svårt att hålla mig borta :eek:
Noterade att de fanns ett par varianter för 299 usd, vilket kändes väldigt överkomligt :)
Har velat testa en Zelos en tid, och för den summan känns det oerhört lockande.

Är det fortfarande bra grejer även om man går för de lite extra prisvänligare varianterna?

Fastnade lite extra för just denna.

Bronze_Teal_NH35_1024x1024.jpg
Absolut bra grejer! Zelos är i topp när det kommer till mikromärken! Jag är själv sugen på just den klockan :)
 

FOQ

Audemars
Såg det länkades till nya Zelos Swordfish igår, har sedan dess haft svårt att släppa dem.
Lovade mig själv att inte köpa något mer före hösten, men har svårt att hålla mig borta :eek:
Noterade att de fanns ett par varianter för 299 usd, vilket kändes väldigt överkomligt :)
Har velat testa en Zelos en tid, och för den summan känns det oerhört lockande.

Är det fortfarande bra grejer även om man går för de lite extra prisvänligare varianterna?

Fastnade lite extra för just denna.

Bronze_Teal_NH35_1024x1024.jpg

Just en sån har jag beställt. Den verkar vara otroligt populär. Är då inne på min fjärde Zelos. Har haft med NH35 tidigare och inga problem där. För mig spelar urverket ingen större roll i denna prisklassen.
 

Hjelm

Rolex
Just en sån har jag beställt. Den verkar vara otroligt populär. Är då inne på min fjärde Zelos. Har haft med NH35 tidigare och inga problem där. För mig spelar urverket ingen större roll i denna prisklassen.
Är också sugen på att beställa den haha :D men är rädd att det blir flipp för snabbt... Har för mkt klockor. Kommer en ny batch i stål med senare i sommar.
 

FOQ

Audemars
Ja, jag såg det angående SS. Har ingen brons just nu och körde på denna. Jag tror denna färgen kan bli en stor hit. Verkar vara grymt djup i tavlan. Har redan typ allt på länk och valde att inte vänta på nästa batch, men vad jag vet skulle länken smalnas av och förbättras? Kanske blir ett köp där med? Haha, FML.
 
Prisvärd nog för att köpa ny är den. Jag skulle tom säga att den är billig ifht motsvarande kvalité hos andra. Men kanske lite för okänd för att det skall gå att sälja utan rejält tapp. Så därför är det nog en bra idé att vänta på en beggad. Men vänta inte på min :D....
Det känns definitivt så! Fick bara lite för många mejl av dem som uppmanade till köp nu/lite för många annonser som flyter förbi på ungefär hälften av alla siter jag nu besöker, vilket left a bad taste sådär. Så beggad it is!
 

Olsson

Cartier
Fortfarande väldigt bra ;)

Det låter bra och gjorde inte suget att klicka hem en mindre direkt ;)

Absolut bra grejer! Zelos är i topp när det kommer till mikromärken! Jag är själv sugen på just den klockan :)

Har förstått att de är högt aktade i microvärlden, och efter att många här har hyllat dem, så kom detta som en skänk från ovan :D
Det är livsfarligt att hänga här då det ständigt postas så mycket bra man vill testa, och det är alltid är så trevligt snack!

Just en sån har jag beställt. Den verkar vara otroligt populär. Är då inne på min fjärde Zelos. Har haft med NH35 tidigare och inga problem där. För mig spelar urverket ingen större roll i denna prisklassen.

Jasså? Det låter onekligen väldigt lockande! Även fast jag själv inte har den kunskapsbanken då klockintresset är relativt nytt,
så känner jag lite lika gällande urverken i detta fall.
Har en i varukorgen nu, ska grunda lite under dagen, så får vi se om det blir en beställning ;)
 

FOQ

Audemars
Det låter bra och gjorde inte suget att klicka hem en mindre direkt ;)



Har förstått att de är högt aktade i microvärlden, och efter att många här har hyllat dem, så kom detta som en skänk från ovan :D
Det är livsfarligt att hänga här då det ständigt postas så mycket bra man vill testa, och det är alltid är så trevligt snack!



Jasså? Det låter onekligen väldigt lockande! Även fast jag själv inte har den kunskapsbanken då klockintresset är relativt nytt,
så känner jag lite lika gällande urverken i detta fall.
Har en i varukorgen nu, ska grunda lite under dagen, så får vi se om det blir en beställning ;)

NH35 är väl erkänt bra bruksverk tror jag. Går att stanna sekundvisaren och vrida upp för hand. Sen är den inte lika flytande i visaren som det dyrare alternativet. Bra bris på det dyrare också för övrigt. Värt att notera att det kommer samma urtavla fast klocka i rostfritt med länk senare under månaden.

Jag blev sjukt sugen på brons efter att tittat på @kjesul experimenterande med havsvatten :cool:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Den dom kallar rootbeer på hemsidan har brun tavla, denna har svart, men samma klocka annars.

http://www.gnomonwatches.com/20-atmos-root-beer-ceramic-1545-sel-bracelet
Diggar den. Har hovrat med fingret över köpknappen några gånger. Det som stoppat mig har varit det bruna bezel-insert. Frågan är om man kan byta ut denna till en alu-svart? Kanske lite dyr klocka att börja modda.

Hur är det med org. delar till Squale, går det att hitta lokalt eller i EU? Tänker mig urtavlor, insert, visare för "moddning".
 

Olsson

Cartier
NH35 är väl erkänt bra bruksverk tror jag. Går att stanna sekundvisaren och vrida upp för hand. Sen är den inte lika flytande i visaren som det dyrare alternativet. Bra bris på det dyrare också för övrigt. Värt att notera att det kommer samma urtavla fast klocka i rostfritt med länk senare under månaden.

Jag blev sjukt sugen på brons efter att tittat på @kjesul experimenterande med havsvatten :cool:

Ah, förstår! Uppskattar infon, alltid fint att kunna tillskansa sig lite ny kunskap!
Samma här faktiskt, har dessutom aldrig ägt en brons tidigare, så det kändes som en lockande aspekt i det hela ;)
 
D

Deleted member 7325

Guest
Diggar den. Har hovrat med fingret över köpknappen några gånger. Det som stoppat mig har varit det bruna bezel-insert. Frågan är om man kan byta ut denna till en alu-svart? Kanske lite dyr klocka att börja modda.

Hur är det med org. delar till Squale, går det att hitta lokalt eller i EU? Tänker mig urtavlor, insert, visare för "moddning".

Det vågar jag inte svara på, men är säker på att deras utomordentliga support hjälper till om det är något du söker. Dom har fin känsla när det kommer till service.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor

FOQ

Audemars
Ah, förstår! Uppskattar infon, alltid fint att kunna tillskansa sig lite ny kunskap!
Samma här faktiskt, har dessutom aldrig ägt en brons tidigare, så det kändes som en lockande aspekt i det hela ;)

Ja, men kör på då! Haha, lagom hetsigt. Uppfattar klockan som högst bärbar trots storlek. Försöker inte gå över 41mm.
 
Topp