Grattis, bra fångat! Visst är den 42 mm? Det skulle vara kul med ett foto även på baksidan.Fick i förra veckan hem denna (Meccaniche Veneziane Nereide 3.0), så här långt känns den ok. Känns välbyggd och håller tiden bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, bra fångat! Visst är den 42 mm? Det skulle vara kul med ett foto även på baksidan.Fick i förra veckan hem denna (Meccaniche Veneziane Nereide 3.0), så här långt känns den ok. Känns välbyggd och håller tiden bra.
Norrlands, FTW!Galet bra! Grattis Firar med en iskall Norrlands?
Jag såg Spinnaker Hull susa förbi i mitt flöde, tydligen en ny variant med california dial. Jag måste säga att jag blev sugen.
Jag skulle till och med säga 36-37.Ja 38 hade nog varit bättre på den klockan.
Kaboom!
Då var man tillbaka i Squale matchen igen. Packade precis upp denna magiska Fumoso. Jag tror inte det blir några problem att trivas med den, hjärtat hoppade till lite när jag packade upp den, lite som när man blir kär, eller som när man dricker en riktigt kall Norrlands!
Tack till @Watchie för en bra affär. Tack till forumet och tack framförallt denna tråden för möjligheterna som finns här. Fan vad nöjd jag är
Stort grattis! En riktig pärla .Sitter med min nya Squale GMT
efter väldigt smidig affär med M26
Stort tack !
Grattis! Mycket bra. Här haglar skönheterna ner
Då var man tillbaka i Squale matchen igen. Packade precis upp denna magiska Fumoso. Jag tror inte det blir några problem att trivas med den, hjärtat hoppade till lite när jag packade upp den, lite som när man blir kär, eller som när man dricker en riktigt kall Norrlands!
Tack till @Watchie för en bra affär. Tack till forumet och tack framförallt denna tråden för möjligheterna som finns här. Fan vad nöjd jag är
Sinnessjukt fräck tavla! Grattis, man!
Fått hemma denna? Hur upplevs kvalitén?WMT har släppt lite fler roliga delar att bygga med
https://www.wmtwatches.com/customization/
Lagt en beställning på denna.
Grattis, squale e jäkligt Nice
Kaboom!
Well played sir!
Grattis! Mycket bra. Här haglar skönheterna ner
Sinnessjukt fräck tavla! Grattis, man!
Ser jävulskt fin ut!
Tyvärr fick jag hem "fel" klocka, håller på att försöka reda upp saker och ting, konstigt att folk ska ha så svårt för att svara på mejl när saker och ting krånglar lite .Fått hemma denna? Hur upplevs kvalitén?
Knepigt, hoppas det löser sig.Tyvärr fick jag hem "fel" klocka, håller på att försöka reda upp saker och ting, konstigt att folk ska ha så svårt för att svara på mejl när saker och ting krånglar lite .
Halloj,
Ny här på KS. Verkar verkligen vara ett initierat gäng häroch många spännande inlägg som ger inspiration. Själv är jag sugen på en automatisk mikrodykare i ok kvalitet. Gillar den klassiska looken, svart eller blå urtavla, safirglas, bra självlys. Inte för stor, runt 40mm ok. Vill inte lägga mer än max 4k dock. Jättetacksam för tips!
Trist det där, man vill gärna ha lite snabb feedback.Knepigt, hoppas det löser sig.
Har lite liknande fall med GNOMON, mailade dem för snart 1 vecka sedan men ännu inget svar :/
Är du kluven och väljer att släppa den så hör gärna av dig.Här kommer några bilder på Squale root beer som kommit i min ägo efter en smidig affär med @Watchie. Tack för det! Det visade sig att vi har exakt samma storlek (smålek) på länken. Jag behövde inte ändra ett pinnhål. Jag gör gärna fler affärer med dig i framtiden.
Klockan, och då särskilt tavlan, är svår att göra rättvisa på bild. Om någon kan buda över en riktig kamera så blir det kanske bättre.
Vad tycker/känner jag då? Jag vet fan inte. Jag måste ge den några dagar på armen tror jag. Boetten och dess form uppskattar jag verkligen. Så även vridringen fast man får ta i ordentligt för att vrida den. Jag antar att det finns en anledning till att det tillverkas både hommager och kopior av originalet. Det talades tidigare i tråden om skarpa linjer på boetten. Här är övergången mellan bandhornens grovt borstade yta och boettsidans polerade yta inte helt knivskarp på alla ställen. Tyvärr klarar inte mobilkameran att fånga det. Länken gillar jag. Den är bra. Inte lika bra som CW men klart bättre än många andra. Den är följsam och bekväm. Färgen då? Den är svinsnygg på lite avstånd och när ljuset reflekteras mot tavlan. Jag känner mig dock inte helt såld. Trots några brister känns klockan ändå sjukt bra på armen. Den är bekväm, den har en tydlig ”wrist presence” (hittar inte något passande svenskt uttryck), den känns liksom ”maffig”, maskulin, den är fet helt enkelt. Hmm, jag är kluven. Den känns SÅ bra på armen men... ljusgrön lume pip, njae.
Jasså, har du provat att maila igen? Gnomon har alltid svarat snabbt på mina ärenden. Har dom skickat fel klocka eller är det ett garanti-ärende du har?Knepigt, hoppas det löser sig.
Har lite liknande fall med GNOMON, mailade dem för snart 1 vecka sedan men ännu inget svar :/
Hej och välkommenHalloj,
Ny här på KS. Verkar verkligen vara ett initierat gäng häroch många spännande inlägg som ger inspiration. Själv är jag sugen på en automatisk mikrodykare i ok kvalitet. Gillar den klassiska looken, svart eller blå urtavla, safirglas, bra självlys. Inte för stor, runt 40mm ok. Vill inte lägga mer än max 4k dock. Jättetacksam för tips!
Kan du tänka dig begagnat så kommer det finnas ännu mer alternativ.Halloj,
Hej och välkommen
Oj, då har du hittat rätt, finns nog ingen tråd här på KS med fler bra dykare under 4000kr och upp till 40mm än denna
Har själv ingen större erfarenhet av mikrodykare i den prisklassen förutom Traska Freediver och den var riktigt riktigt bra. Nu har jag en Yema men den är betydligt dyrare men helt okej den också. Om du kör ryskt och klarar dig utan safirglas så kan du köpa tre dykare för dem pengarna eller en komplett uppsättning med dressad Classica, nyare Kommandirskie som beater och en Neptune eller Amphibiadykare för bad.
Gissar på att det första rådet du kommer få här från dem som vet är Zelos
Välkommen!Halloj,
Välkommen!
+1 på @FreakyLeos förslag - Amphibias är ju störtballa och har ganska skönt lys ändå. Men ingen safir där. Ej heller på Lorier's modeller även om de tickar resterande boxar ganska skönt. Har dock för mig att jag såg en Nodus Avalon ute för typ exakt 4 k. Lite större än 40 men bärs enligt utsago way mindre. Antagligen bästa värdet som ligger ute nu.
OCH det ligger en eller två Vostok Classics ute (är din kvar @FOQ ?) som även de har charm som heter duga för ringa pengar.
Jag tycker att den ser helt fantastisk ut, speciellt i solen!Här kommer några bilder på Squale root beer som kommit i min ägo efter en smidig affär med @Watchie. Tack för det! Det visade sig att vi har exakt samma storlek (smålek) på länken. Jag behövde inte ändra ett pinnhål. Jag gör gärna fler affärer med dig i framtiden.
Klockan, och då särskilt tavlan, är svår att göra rättvisa på bild. Om någon kan buda över en riktig kamera så blir det kanske bättre.
Vad tycker/känner jag då? Jag vet fan inte. Jag måste ge den några dagar på armen tror jag. Boetten och dess form uppskattar jag verkligen. Så även vridringen fast man får ta i ordentligt för att vrida den. Jag antar att det finns en anledning till att det tillverkas både hommager och kopior av originalet. Det talades tidigare i tråden om skarpa linjer på boetten. Här är övergången mellan bandhornens grovt borstade yta och boettsidans polerade yta inte helt knivskarp på alla ställen. Tyvärr klarar inte mobilkameran att fånga det. Länken gillar jag. Den är bra. Inte lika bra som CW men klart bättre än många andra. Den är följsam och bekväm. Färgen då? Den är svinsnygg på lite avstånd och när ljuset reflekteras mot tavlan. Jag känner mig dock inte helt såld. Trots några brister känns klockan ändå sjukt bra på armen. Den är bekväm, den har en tydlig ”wrist presence” (hittar inte något passande svenskt uttryck), den känns liksom ”maffig”, maskulin, den är fet helt enkelt. Hmm, jag är kluven. Den känns SÅ bra på armen men... ljusgrön lume pip, njae.
Förstår! Tycker själv det är lite stressande att ha klockor hemma som inte används Men sören va sjyst den är ändå. Ryssarna är sjukt underskattade tycker jag.Min är kvar! Bar tyvärr aldrig den. Fast jag tycker den är hur fin som helst. Bättre någon annan får möjlighet då.
+1 på Nodusen. Riktigt bra klocka som dessutom är en riktig all-rounder!