• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Förstår! Tycker själv det är lite stressande att ha klockor hemma som inte används:) Men sören va sjyst den är ändå. Ryssarna är sjukt underskattade tycker jag.

Ja, alltså. Jag har tre som jag roterar. Lite som att svära i kyrkan, men det känns som ett bra antal. Däremot har jag redan kraschat den idén för jag har en Zelos på gång (brons måste man ju ha).

Ja, alltså. Jag har tre som jag roterar. Lite som att svära i kyrkan, men det känns som ett bra antal. Däremot har jag redan kraschat den idén för jag har en Zelos på gång (brons måste man ju ha).
Lätt lagom alltså! Köpte ny box med rum för fem som incitament för att banta samlingen - är nära nu iaf men sneglar ju självfallet nytt jag med... Brons funkar ju dock alltid! Räknas ju nästan som sin egen typ av ur jämte typ dykare, gmt och andra såna tänker ja:p

IMG_20190703_105334-01.jpeg
Någon som har ett enkelt sätt att tipsa om hur man får bort datumbubblan?

Halloj,
Ny här på KS. Verkar verkligen vara ett initierat gäng häroch många spännande inlägg som ger inspiration. Själv är jag sugen på en automatisk mikrodykare i ok kvalitet. Gillar den klassiska looken, svart eller blå urtavla, safirglas, bra självlys. Inte för stor, runt 40mm ok. Vill inte lägga mer än max 4k dock. Jättetacksam för tips!
Hej och välkommen in i myshörnan :).
För budgeten du nämner så är en Tisell Marine Diver ett bra val. Då får du en ny för det priset om du vill. Begagnad Squale eller Steinhart är inte fel heller. Bjussar på en rykande färsk bild på min gröna Tisell :)
PSX_20190703_110107.jpg

Nu har jag grundat färdigt, och kom fram till att ett köp inte går att motstå, och känns helt rätt.
Klickade precis hem den, så nu går även jag i väntans tider. Känns otroligt kul att testa Zelos och med en brons :happyhappy:

Grymt och grattis. Hoppas inte jag hetsade dig till ett köp. Zelos är dock grymma så jag tror du kommer bli nöjd. Jag kommer att ha totalt tre Zelos när den kommer. Innebär tre boxar, rullar och en jäkla massa uppsättningar Zelos-band. Hur ska man få plats med allt.

@hammermountain var det ett pelicase du köpte till klockorna? Jag funderar också på någon slags lösning där man får plats med klockor, band och verktyg.

nu vet jag inte vad klockan är värd, men vill du försäkra en klocka hos postnord som är värd mer än 520euro trodde jag detta var enda alternativet?
men jag känner att jag har missuppfattat deras tjänster med tanke på din kommentar. :bag:
Nope, räcker med vanligt rek. Funkar dock inte med vanligt skicka lätt eller liknande. REK gäller för klockor upp till 10 000kr, REK Extra räcker för 20 000kr 25 000kr och värde upp till 50 000kr.

Edit: Stämmer som @Aurum skriver, det är 25 000kr som gäller för REK Extra.

Fun fact: Googlar man på "Postnord värde" så får man följande förslag. :D
postnord.JPG

nu vet jag inte vad klockan är värd, men vill du försäkra en klocka hos postnord som är värd mer än 520euro trodde jag detta var enda alternativet?
men jag känner att jag har missuppfattat deras tjänster med tanke på din kommentar. :bag:
Inom Sverige finns rek 10 och 25'. Rek till utriket är väl 2 och 10'.

• Like
Reactions: M26
Grymt och grattis. Hoppas inte jag hetsade dig till ett köp. Zelos är dock grymma så jag tror du kommer bli nöjd. Jag kommer att ha totalt tre Zelos när den kommer. Innebär tre boxar, rullar och en jäkla massa uppsättningar Zelos-band. Hur ska man få plats med allt.

@hammermountain var det ett pelicase du köpte till klockorna? Jag funderar också på någon slags lösning där man får plats med klockor, band och verktyg.

Japp! Beställt från Nordicase ett par gånger (https://www.nordicase.com/sv/). De har både sina egna och Peli - de egna är la typ lika bra men har inte alltid de roligaste färgerna:p Men en större sån väska räcker och blir över för band och klockor - hade någon av deras egna (kan varit den här https://www.nordicase.com/sv/nordi-case/nc430) som rymde hela gshock samlingen back när den var i aningen överkant. Funkade görbra!

Wotd-br-onsdag. Blir blöt i havsvatten och bronset svart. Vattnet har blivit blå-grönare, av ärg kanske?
IMG_20190703_095709_0.jpg

Urtagen och sköljd (låter som om en fisk :confused:), ligger på tork.
IMG_20190703_095846_2.jpg

Torkar...
IMG_20190703_100318_3.jpg

och torkar....
IMG_20190703_105228_4.jpg

Inte jättestora förändringar senaste dagarna i vatten, verkar ha stabiliserat sig.
IMG_20190703_112136_4.jpg

IMG_20190703_112207_9.jpg

och på armen...
IMG_20190703_112434_9.jpg

Inget blankt kvar, lite sträv, många nyanser av brons-brunt-ärggrönt-grått-svart. Snyggt tycker jag.

Wotd-br-onsdag. Blir blöt i havsvatten och bronset svart. Vattnet har blivit blå-grönare, av ärg kanske?
IMG_20190703_095709_0.jpg

Urtagen och sköljd (låter som om en fisk :confused:), ligger på tork.
IMG_20190703_095846_2.jpg

Torkar...
IMG_20190703_100318_3.jpg

och torkar....
IMG_20190703_105228_4.jpg

Inte jättestora förändringar senaste dagarna i vatten, verkar ha stabiliserat sig.
IMG_20190703_112136_4.jpg

IMG_20190703_112207_9.jpg

och på armen...
IMG_20190703_112434_9.jpg

Inget blankt kvar, lite sträv, många nyanser av brons-brunt-ärggrönt-grått-svart. Snyggt tycker jag.
Den blir ju stenhård! :D
Vrid ringen något varv då och då så den inte ärgar fast i boetten.

Stort tack! Kände ingen hets alls, men alltid kul med uppmuntran och lovord när man är sugen på ett köp men klurar lite ;)
Helt övertygad om att jag blir väldigt nöjd. Ger härligt mervärde när man får den fina lådan och lite extra med också.
Förstår dock att det kryllar med lådor och tillbehör ifall du har 3 stycken :D

Nope, räcker med vanligt rek. Funkar dock inte med vanligt skicka lätt eller liknande. REK gäller för klockor upp till 10 000kr, REK Extra räcker för 20 000kr 25 000kr och värde upp till 50 000kr.

Edit: Stämmer som @Aurum skriver, det är 25 000kr som gäller för REK Extra.

Fun fact: Googlar man på "Postnord värde" så får man följande förslag. :D
postnord.JPG

Inom Sverige finns rek 10 och 25'. Rek till utriket är väl 2 och 10'.
Tack grabbar, mycket nyttig info. Jag visste om REK som försäkrar upp till 10tkr och värde som tar ansvar upp till 50tkr men hade ingen som helst aning om mellanmjölken REK extra med ansvar upp till 25tkr :) Är det en tjänst som endast finns att köpa hos ombud då jag aldrig sett den under tjänster på PostNords hemsida?

Halloj,
Ny här på KS. Verkar verkligen vara ett initierat gäng häroch många spännande inlägg som ger inspiration. Själv är jag sugen på en automatisk mikrodykare i ok kvalitet. Gillar den klassiska looken, svart eller blå urtavla, safirglas, bra självlys. Inte för stor, runt 40mm ok. Vill inte lägga mer än max 4k dock. Jättetacksam för tips!
Välkommen!! Förutom alla andra tips som trillat in tillägger jag Obris Morgan :)
20190629_091428.jpg

Tillbaka
Topp