• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack grabbar, mycket nyttig info. Jag visste om REK som försäkrar upp till 10tkr och värde som tar ansvar upp till 50tkr men hade ingen som helst aning om mellanmjölken REK extra med ansvar upp till 25tkr :) Är det en tjänst som endast finns att köpa hos ombud då jag aldrig sett den under tjänster på PostNords hemsida?
Det är en ganska ny tjänst, kom för mindre än ett år sen. Jag har bara skickat med det två gånger och då har jag fått köpa det hos ombudet. Har frågat Postnords kundtjänst om det kommer att komma till hemsidan men de hade ingen aning tyvärr.

Det är en ganska ny tjänst, kom för mindre än ett år sen. Jag har bara skickat med det två gånger och då har jag fått köpa det hos ombudet. Har frågat Postnords kundtjänst om det kommer att komma till hemsidan men de hade ingen aning tyvärr.
Härligt, nu saknas endast ansvar 50-75tkr och 75-100tkr alternativt 50-100tkr. Hade varit helt underbart om det fanns alternativ över 10tkr för utrikes också

Ja alltså jag gillar den på nära håll också, särkilt i solljus. Men på lite avstånd ser den ännu bättre ut. :)
Tavlan gillar jag skarpt. Vridringsinlägget gillar jag inte lika mycket. Verkar jag kluven? :arghh: :)
Haha, kanske lite! Du får låna ut den till din partner/kompis/förälder/arbetskamrat och betrakta den på avstånd? :D Vad är det du inte gillar med vridringsinlägget?

Härligt, nu saknas endast ansvar 50-75tkr och 75-100tkr alternativt 50-100tkr. Hade varit helt underbart om det fanns alternativ över 10tkr för utrikes också
Jag har inte upplevt att det behövs för så höga värden. Undrar varför... :confused: :D Till utlandet så hade det varit najs, men finns det inte andra logistikbolag som tillhandahåller det? Tänker Schenker, DHL etc.

• Like
Reactions: M26
Hej och välkommen in i myshörnan :).
För budgeten du nämner så är en Tisell Marine Diver ett bra val. Då får du en ny för det priset om du vill. Begagnad Squale eller Steinhart är inte fel heller. Bjussar på en rykande färsk bild på min gröna Tisell :)
PSX_20190703_110107.jpg
Duger den att bada med, eller har den rostat, tagit in vatten, börjat bitas eller sprängts än? Med tanke på dom senaste dagarnas diskussioner i ämnet? ;)

Halloj,
Ny här på KS. Verkar verkligen vara ett initierat gäng häroch många spännande inlägg som ger inspiration. Själv är jag sugen på en automatisk mikrodykare i ok kvalitet. Gillar den klassiska looken, svart eller blå urtavla, safirglas, bra självlys. Inte för stor, runt 40mm ok. Vill inte lägga mer än max 4k dock. Jättetacksam för tips!

Zelos är så sjukt grymma! Men svårt att hitta några i den prisklassen och Makon är slutsåld. Snyggt inflikat med dom ryska klockorna Leo!

Välkommen till KS familjäraste tråd @Soulsurfer :)
Som några nämnt, Zelos gör fantastiskt bra klockor. Makon må vara slutsåld, men jag har en uppe för försäljning:D

Jag har inte upplevt att det behövs för så höga värden. Undrar varför... :confused: :D Till utlandet så hade det varit najs, men finns det inte andra logistikbolag som tillhandahåller det? Tänker Schenker, DHL etc.
Finns alternativ med andra fraktbolag typ FedEx upp till 20tkr, UPS upp till $US 50000 och DHL har jag för mig men vet ej deras gräns. Problemet är ju att det kostar närmare 1000kr eller mer med dom :mad: Om nöden ändå infinner sig så gå via Fraktjakt, blir bra mycket billigare fast ändå dyrt :) Bussgods har bra priser men endast inom Norden har jag för mig, Schenker har jag kollat på vid flera tillfällen men något i deras avtal har gjort att jag sållat bort dom helt, minns inte varför men typ försäkrar inte alls eller tar inte emot av privatpersoner när man skickar utanför Sverige/Norden.

Finns alternativ med andra fraktbolag typ FedEx upp till 20tkr, UPS upp till $US 50000 och DHL har jag för mig men vet ej deras gräns. Problemet är ju att det kostar närmare 1000kr eller mer med dom :mad: Om nöden ändå infinner sig så gå via Fraktjakt, blir bra mycket billigare fast ändå dyrt :) Bussgods har bra priser men endast inom Norden har jag för mig, Schenker har jag kollat på vid flera tillfällen men något i deras avtal har gjort att jag sållat bort dom helt, minns inte varför men typ försäkrar inte alls eller tar inte emot av privatpersoner när man skickar utanför Sverige/Norden.
Ja, det kan snabbt bli dyrt men det är ju i alla fall billigare än att bli av med klockan. Jag kan iofs förstå att det blir mycket dyrare när det är utlandet, blir ju inte lika kontrollerat som att skicka runt det inom lilla Sverige. :)

• Like
Reactions: M26
Haha, kanske lite! Du får låna ut den till din partner/kompis/förälder/arbetskamrat och betrakta den på avstånd? :D Vad är det du inte gillar med vridringsinlägget?
7EFCC469-60CB-41D4-AD10-A602640BAB03.jpeg

I visst ljus upplevs det som närmast rött. Rött och guld/gult är inte någon favoritkombo. Samtidigt är det kul att den upplevs så olika i olika ljus. Kluven much? :)

Den ska få sitta på några dagar för att ge den en riktig chans. :)

I visst ljus upplevs det som närmast rött. Rött och guld/gult är inte någon favoritkombo. Samtidigt är det kul att den upplevs så olika i olika ljus. Kluven much? :)

Den ska få sitta på några dagar för att ge den en riktig chans. :)
Det tycker jag, det kanske växer på dig. Själv tycker jag att rött och gult är jäkligt snyggt men sen är jag också från Skåne... :rolleyes:

Här kommer några bilder på Squale root beer som kommit i min ägo efter en smidig affär med @Watchie. Tack för det! Det visade sig att vi har exakt samma storlek (smålek) på länken. Jag behövde inte ändra ett pinnhål. Jag gör gärna fler affärer med dig i framtiden. :D

Klockan, och då särskilt tavlan, är svår att göra rättvisa på bild. Om någon kan buda över en riktig kamera så blir det kanske bättre.

Vad tycker/känner jag då? Jag vet fan inte. Jag måste ge den några dagar på armen tror jag. Boetten och dess form uppskattar jag verkligen. Så även vridringen fast man får ta i ordentligt för att vrida den. Jag antar att det finns en anledning till att det tillverkas både hommager och kopior av originalet. Det talades tidigare i tråden om skarpa linjer på boetten. Här är övergången mellan bandhornens grovt borstade yta och boettsidans polerade yta inte helt knivskarp på alla ställen. Tyvärr klarar inte mobilkameran att fånga det. Länken gillar jag. Den är bra. Inte lika bra som CW men klart bättre än många andra. Den är följsam och bekväm. Färgen då? Den är svinsnygg på lite avstånd och när ljuset reflekteras mot tavlan. Jag känner mig dock inte helt såld. Trots några brister känns klockan ändå sjukt bra på armen. Den är bekväm, den har en tydlig ”wrist presence” (hittar inte något passande svenskt uttryck), den känns liksom ”maffig”, maskulin, den är fet helt enkelt. Hmm, jag är kluven. Den känns SÅ bra på armen men... ljusgrön lume pip, njae.

BD08465B-A0EC-4A60-A00C-9136281826E5.jpeg
B4A00033-E6B4-4BE5-9221-4AC2B49782C7.jpeg
A88CC198-757C-4279-A548-32500995B11B.jpeg
Tycker den ser löjligt snygg ut

Wotd-br-onsdag. Blir blöt i havsvatten och bronset svart. Vattnet har blivit blå-grönare, av ärg kanske?
IMG_20190703_095709_0.jpg

Urtagen och sköljd (låter som om en fisk :confused:), ligger på tork.
IMG_20190703_095846_2.jpg

Torkar...
IMG_20190703_100318_3.jpg

och torkar....
IMG_20190703_105228_4.jpg

Inte jättestora förändringar senaste dagarna i vatten, verkar ha stabiliserat sig.
IMG_20190703_112136_4.jpg

IMG_20190703_112207_9.jpg

och på armen...
IMG_20190703_112434_9.jpg

Inget blankt kvar, lite sträv, många nyanser av brons-brunt-ärggrönt-grått-svart. Snyggt tycker jag.
Blev ju grymt!

Det där stämmer tyvärr inte, man kan inte försäkra dyrare ur internationellt idag. Inte som privatperson. Krävs externa försäkringar som ParcelPro. Men känns lite väl OT för tråden.

Grymt och grattis. Hoppas inte jag hetsade dig till ett köp. Zelos är dock grymma så jag tror du kommer bli nöjd. Jag kommer att ha totalt tre Zelos när den kommer. Innebär tre boxar, rullar och en jäkla massa uppsättningar Zelos-band. Hur ska man få plats med allt.

@hammermountain var det ett pelicase du köpte till klockorna? Jag funderar också på någon slags lösning där man får plats med klockor, band och verktyg.
Det är ju det tråden är till för, att agitera och hetsa :):hilarious:

Grymt och grattis. Hoppas inte jag hetsade dig till ett köp. Zelos är dock grymma så jag tror du kommer bli nöjd. Jag kommer att ha totalt tre Zelos när den kommer. Innebär tre boxar, rullar och en jäkla massa uppsättningar Zelos-band. Hur ska man få plats med allt.

@hammermountain var det ett pelicase du köpte till klockorna? Jag funderar också på någon slags lösning där man får plats med klockor, band och verktyg.
Jag har ett Pelicase till mina Squale, det är grymt! :)
PSX_20190602_155014.jpg

Men sweet lord ... en hel låda med grails!
Börjar bli väldigt nöjd med min samling men det är nog dags att köpa en väska till snart... :D

Ingen dålig uppsättning och riktigt snygg case!
Tack så mycket! :)

Förresten, liten önskan från resten av tråden. Det är riktigt trevligt att se @MaBr uppsättning uppradat såhär. Sitter ni också på denna typ av bilder? Vore det trevligt att dregla lite över andras samlingar. Släng upp bilder vetja!
Bra uppmaning! Mer samlingsbilder åt folket! :happyhappy:

Tjena ny I tråden..

Några tips på dykare runt 36mm? Kör I dagsläget en skx013 och en mid size smp 300 och har mer och mer börjat fastna för smpns storlek..

Alla tips tas tacksamt emot

Tillbaka
Topp