• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Här är min lilla dykarsamling just nu:).
IMG_20190703_134032-01.jpeg
Tjusigt ! Men det fattas en Deep Blue
:rolleyes:

Fick svar från GNOMON nu. Ställde frågan via deras kontaktformulär på hemsidan.
Anledningen till att jag kontaktade dem är för att jag upplever att kronan på min Steinhart är dålig, svår att skruva in. Har fått två alternativ och vet inte vad man ska göra. Alt. 1. skicka in klockan för undersökning och åtgärd, 2. att få reservdelar hemskickade.
Ni som skickat in till GNOMON för garantiåtgärd, hur har de varit? Hur fungerar det med frakt etc?

Det är märkligt men det fattas alltid en klocka har jag märkt, oavsett hur många man har. :D

Och fattas det ingen, ja då gör man sig av med ett par så att det definitivt fattas något:p

Årets sanning faktiskt, varför blir man aldrig nöjd? ;)

Då vore ju intresset dött, alltid en ständig jakt:D
För att jakten ofta är viktigare än själva klockan, så är det för mig i alla fall :D

För att jakten ofta är viktigare än själva klockan, så är det för mig i alla fall :D
För mig med, jag bygger alltid upp någon slags vision om nästkommande klocka:rolleyes:

Ständigt denna jakt! Funderade i några ögonblick för ett tag sen att bara casha in chipsen o köra en exit klock. Men sören va tråkigt det hade blivit sen....:D
Haha, äsch det skulle du ändå inte klara av! Fortsätta driva djupare med oss här i fördärvet istället:angel:

Sanslöst vilken samling! Vore kul att höra, när man har så många fina klockor, vad är det du söker efter sen, vad saknar du (eller vill ha) ?
Roligt att du gillar klockorna. Något jag saknar är en klocka med vit tavla storlek mindre. Dressig men inte för dressig. :)
Jag tänker mig något liknande Nomos club eller varför inte Stowa marine, båda 36mm. Någon som har ett tips på liknande?
En GMT saknas också. En orange dykare. Mint/ljusblå dykare. Listan kan göras lång. :arghh:

Roligt att du gillar klockorna. Något jag saknar är en klocka med vit tavla storlek mindre. Dressig men inte för dressig. :)
Jag tänker mig något liknande Nomos club eller varför inte Stowa marine, båda 36mm. Någon som har ett tips på liknande?
En GMT saknas också. En orange dykare. Mint/ljusblå dykare. Listan kan göras lång. :arghh:

En Nomos hade jag inte sagt nej till! Väldigt fin samling!

Nomos är så grymt! Jag vill äga en nån gång.

En Nomos hade jag inte sagt nej till! Väldigt fin samling!

Nomos är så grymt! Jag vill äga en nån gång.

Går ju att prova modellen för en liten slant med Rodina R005, $US99

Brand: Rodina
Model: R005
Movement: Sea-Gull Automatic ST1701
Case: Premium 316L Stainless Steel
Dimension: 39 x 9 mm
Crystal: Sapphire
Water Resistence: 5ATM(50M)
Band: Genuine Leather Strap
Feature:Independent Second Hand at 6 position
Warranty:1 Year

81SN0ndCWUL._UL1500_.jpg

Senast ändrad:

Clubben är svårslagen för lagom dressiga ur tycker jag. Har Club Campus modellen på 38,5. Sinnessjukt trevlig. Små färgklickar men fortfarande proper:) Kastar in en arkivbild på det!
DSC_1444.png
Stowa har ju även Partition som är lite avslappnat dressig sådär. 37 mm tror jag den ligger på:)

Går ju att prova modellen för en liten slant med Rodina R005, $US99

Brand: Rodina
Model: R005
Movement: Sea-Gull Automatic ST1701
Case: Premium 316L Stainless Steel
Dimension: 39 x 9 mm
Crystal: Sapphire
Water Resistence: 5ATM(50M)
Band: Genuine Leather Strap
Feature:Independent Second Hand at 6 position
Warranty:1 Year

81SN0ndCWUL._UL1500_.jpg

Där har vi affordable! Hmmm... fan behöver inte mer just nu! Jag är också väldigt förtjust i den @hammermountain har!

Tillbaka
Topp