• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Får inte nog av denna.
20180531_170341~3.jpg
Kräver sin handled att bära upp den där (vilket du har)! Riktigt snygg!

6F603119-9EB6-40DF-A9C4-999D499D2050.jpeg

Vill inte vara sämre jag... drar på mig bullen och känner mig som superman
Nu när jag ser den sådär, så tycker jag nog fan att no-date är snyggare. I dom flesta fall föredrar jag datumvisning då det är användbart i mitt yrke men på Bull Shark:en så gör det sig nog bättre utan.
Med det sagt så är jag iaf löjligt nöjd med min svarta date-version. :)

Nu när jag ser den sådär, så tycker jag nog fan att no-date är snyggare. I dom flesta fall föredrar jag datumvisning då det är användbart i mitt yrke men på Bull Shark:en så gör det sig nog bättre utan.

Hör snar flipp och nytt letande :D

Visst har någon här tröttnat på sin Benarus Moray 40 i mässing? Släng den åt mitt håll så kommer en summa pengar i utbyte ;)

För mig spelar det ingen stor roll, även om jag gillar att tavlan är så clean utan datumfönstret, men din är överjävligt vacker också. Jag skulle kunna ha en av varje fan

Har kollat lite yotube klipp på borealis klockor och de verkar helt klart väldigt välgjorda, bra grejer helt enkelt. Va inne på deras hemsida som är totalt värdelös, är det preorder på alla deras klockor? Finns det nån återförsäljare till dem?

Har kollat lite yotube klipp på borealis klockor och de verkar helt klart väldigt välgjorda, bra grejer helt enkelt. Va inne på deras hemsida som är totalt värdelös, är det preorder på alla deras klockor? Finns det nån återförsäljare till dem?
Ja klockorna är bland de bästa jag stött på i all fall i mitt tycke. Då har man ändå haft mycket i sin samling genom åren. Men jag har aldrig köpt någon direkt från hemsidan, bara genom andrahands marknaden. Sidan är väl inte den bästa kanske...

Jag började fundera på vilka alternativ man har till Panerai när det kommer till mikromärken och liknande ... så jag gjorde en lista. Vilka har jag glömt, som då inte är mer kopior än Maranez?
Anonimo (oh well, jaja, för att göra listan komplett, ha överseende)
Magrette
Belmoto
Benarus
Panzera
E.C.Anderson
Marvin
Gruppo Gamma(?)
Maranez(!)
Heroic18
Ralf Tech
...

Jag började fundera på vilka alternativ man har till Panerai när det kommer till mikromärken och liknande ... så jag gjorde en lista. Vilka har jag glömt, som då inte är mer kopior än Maranez?
Magrette
Belmoto
Benarus
Panzera
E.C.Anderson
Marvin
Gruppo Gamma(?)
Maranez(!)
Heroic18
Ralf Tech
...
Dålig på det där, men Borealis gjorde i alla fall en schysst modell som hette Santa Cruz som var mycket lik en Panerai.

Magrette
Belmoto
Benarus
Panzera
E.C.Anderson
Marvin
Gruppo Gamma(?)
Maranez(!)
Heroic18
Ralf Tech
...

Jag glömde Lum-Tec som jag har haft till och med :)

Magrette
Belmoto
Benarus
Panzera
E.C.Anderson
Marvin
Gruppo Gamma(?)
Maranez(!)
Heroic18
Ralf Tech
...
En till, Spinnaker Hull.

Magrette
Belmoto
Benarus
Panzera
E.C.Anderson
Marvin
Gruppo Gamma(?)
Maranez(!)
Heroic18
Ralf Tech
...

Nethuns gör lite paneraistuk likaså narval. Första lite som heroic18, fina men stora även fast just heroic finns i 44mm.

Jag gillar benarus moray, Magrette och Gruppo gamma, de är väldigt bra :)

Magrette
Belmoto
Benarus
Panzera
E.C.Anderson
Marvin
Gruppo Gamma(?)
Maranez(!)
Heroic18
Ralf Tech
...
Tycker att min tc-9 har lite radiomir-vibbar.
IMG_20180125_143707_429.jpg

Ramlade över en tråd om nytt micro märke från Asien. Troligen Hong Kong.
Det liknar något av en Omega seamaster 300 och Planet ocean.

De har visst stoppat in en Sellita SW200 vilket är positivt. 44mm. Sitter och begrundar om jag skall beställa en...

Någon som kan säga något om kvalitén ?

plain sea king.jpg

lume.jpg

Ramlade över en tråd om nytt micro märke från Asien. Troligen Hong Kong.
Det liknar något av en Omega seamaster 300 och Planet ocean.

De har visst stoppat in en Sellita SW200 vilket är positivt. 44mm. Sitter och begrundar om jag skall beställa en...

Någon som kan säga något om kvalitén ?

plain sea king.jpg

lume.jpg
Ja, den där är cool som fan! För mig känns 44mm aningen stort så det blir inget köp. Men den är mkt trevlig att vila ögonen på.

Tillbaka
Topp