• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

26K USD är ju inga småpengar precis, men fantastisk klocka. Undrar vad det är för urverk som är bas för denna skapelse, elle rom du byggt den själv. Men jag diggar den gunmetalgråa färgen.

Den är grym! påminner inte så lite om George Daniels. (Men inte fullt så vass såklart, han var ju ett geni).

Här har du mer info om urverk och mannen bakom.
https://www.ablogtowatch.com/j-n-shapiro-infinity-watch-made-los-angeles-guilloche-dial/

Den är grym! påminner inte så lite om George Daniels. (Men inte fullt så vass såklart, han var ju ett geni).

Här har du mer info om urverk och mannen bakom.
https://www.ablogtowatch.com/j-n-shapiro-infinity-watch-made-los-angeles-guilloche-dial/

Fean 42mm...det är för stort för en dressare för mig. Dock nu när jag läser om UWD och ser bilden från Sinn's klocka som använder deras urverk känner jag igen det! Det är så jävla vackert! Synd att det inte finns i fler klockor!

Fean 42mm...det är för stort för en dressare för mig. Dock nu när jag läser om UWD och ser bilden från Sinn's klocka som använder deras urverk känner jag igen det! Det är så jävla vackert! Synd att det inte finns i fler klockor!

Nu har jag inte 26k USD som ligger och skräpar. Men OM jag skulle ha det, så ligger den här betydligt farligare till:

https://www.chrono24.se/fpjourne/fp-journe-octa-reserve-de-marche--id8102029.htm

Vette fan om man kan kalla Fp Journe för micro-brand dock...

Jag suktar efter en sån här, är det fel av mig?
o1v-gmt_2017_1kx1k_06.1512744190.jpg
Tycker klockan är snygg men det får man väl inte säga... Tycker den skiljer sig från explorer 2 eller ?

20180607_173841.jpg

Fick hem denna skönhet idag. Lite första intryck:
*Tavlan är snygg, riktigt härlig i solen
* På läderbandet är storleken trivsam.
* Länken känns ganska välgjort men jag saknar verkligen mikrojustering då jag är mellan två länkar storleksmässigt. Dessutom är de innersta länkbitarna fixerade vilket typ förlänger lug to lug med två länkbitar = monstruöst långt. Därför åkte länken av direkt och läderbandet monterades.
* Läderbandet känns som att det är i ok kvalitet men de har valt att ha butterfly clasp vilket jag personligen inte är så glad i. Klämmer alltid lite hud vid stängning samt att jag inte tycker att det är lika bekvämt. Får nog bli att skära lite i lädret för att kunna montera vanligt spänne.
* upplever att något (rotorn?) Låter lite väl mycket vid rörelse.

Slutsatser: Tycker att den är snygg som fan och känns välbyggd, men det luktar nog flipp

20180607_173841.jpg

* Länken känns ganska välgjort men jag saknar verkligen mikrojustering då jag är mellan två länkar storleksmässigt. Dessutom är de innersta länkbitarna fixerade vilket typ förlänger lug to lug med två länkbitar = monstruöst långt. Därför åkte länken av direkt och läderbandet monterades.
* Läderbandet känns som att det är i ok kvalitet men de har valt att ha butterfly clasp vilket jag personligen inte är så glad i. Klämmer alltid lite hud vid stängning samt att jag inte tycker att det är lika bekvämt. Får nog bli att skära lite i lädret för att kunna montera vanligt spänne.

Slutsatser: Tycker att den är snygg som fan och känns välbyggd, men det luktar nog flipp
Tycker den riktigt trevlig ut!

20180607_173841.jpg

Tycker nåt känns lite off med visarnas proportioner. Främst timvisaren som känns lite kort nästan?
Roliga Genta-vibbar annars

20180607_173841.jpg

Cool, kul att du testade den iallafall :)

Tillbaka
Topp