• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt från Spinnaker, inte jätteupphetsande.
21E13FE6-17A2-4A3C-A13C-D1E8BF2A22F7.jpeg

Jo, det tycker jag nog. Tickar många checkboxar :D

Råkade bli med en sån där, ska bli spännande o klämma på den även om jag misstänker att den kommer vara för stor. :D

Gränsen mellan entusiast och idiot är nog hårfin. Jag har under lunchen cyklat 8km totalt för att hämta ut klockan, gått ut med hunden, ätit mat samt kortat länk så jag kan ha nya kärleken på armen under eftermiddagen. Jag har nog aldrig fått sån wow-känsla av att packa upp en ny klocka förr. Med sina drygt 240 gram (minus tre länkbitar nu) är den dessutom tuuung men känns otroligt välbyggd. Ett vristskott fick avsluta lunchen, nu sitter jag mest och eftersvettas...
20180529_125651.jpg

Grym tavla! Gillar boettformen och kronplaceringen oxå. :)
Ps. Jag lugnade mig iallafall till efter jobbet senast. ;) Men fan vad svårt det är att hålla sig när man vet att paketet ligger o väntar... :D
Ja tavlan är riktigt bra! Sitter här och vinklar på handen konstant för att upptäcka nya färger haha

Snyggt! Hur upplever du kvalitet och storlek?
Kvaliteten känns överlag imponerande bra för en klocka under 4k. Lite lite stor lug to lug för min handled men inget jag inte kan leva med. Kompenseras genom att vara förhållandevis tunn för en 50atm-klocka.
Bezel linjerar inte 100% med index om man nu ska vara petig, men ska undersöka om det kan korrigeras. Fick dessutom med en extra bezel i svart.
Enda "bristen" jag hittills hittat är att kronan är något svår att skruva in fullt. dels pga att den är något trög, vilket säkert kan bli bättre med tiden men också att det är lite trångt mellan case och krona. Men nu är jag jääääävligt petig för en klocka i den här prisklassen.
Länken, caset och tavlan ger intryck av att vara väldigt, väldigt mycket dyrare än vad den är!

Inlägg nr 500 firas med en kär återkomst, eller nästan iallafall. Den här är ju svart, den gröna finns ju numera i @LennyK ägo.
Bull-sharken är ju bara så jävla bra, jag och klockan klickar på ett spirituellt plan typ ;)
Jag har plöjt igenom 50-talet klockor dom tio sista åren, och få har fått stanna. Men detta är verkligen en keeper.
Jag har haft eller har betydligt dyrare klockor som jag inte alls kommit överens med, klockor som ändå klassas som high end. Men detta, detta är en klocka som verkligen får mig att bli alldeles varm i hjärtat :)

En liten bild så länge, mer kommer.
20180529_191847~2.jpg

Inlägg nr 500 firas med en kär återkomst, eller nästan iallafall. Den här är ju svart, den gröna finns ju numera i @LennyK ägo.
Bull-sharken är ju bara så jävla bra, jag och klockan klickar på ett spirituellt plan typ ;)
Jag har plöjt igenom 50-talet klockor dom tio sista åren, och få har fått stanna. Men detta är verkligen en keeper.
Jag har haft eller har betydligt dyrare klockor som jag inte alls kommit överens med, klockor som ändå klassas som high end. Men detta, detta är en klocka som verkligen får mig att bli alldeles varm i hjärtat :)

En liten bild så länge, mer kommer.
20180529_191847~2.jpg
Åh så du fick den i svart tillslut! Grymt kul, och stort grattis ! Kan bara hålla med, den är överjävligt bra ! Fler bilder på den svarta tack....

MAEN Hudson, hur många vart med på kickstartern? Hade tyvärr inte budget för det denna gången men om någon som pledgat inte är nöjd när den väl kommer så kan ni väl höra av er till mig? ;)

Gränsen mellan entusiast och idiot är nog hårfin. Jag har under lunchen cyklat 8km totalt för att hämta ut klockan, gått ut med hunden, ätit mat samt kortat länk så jag kan ha nya kärleken på armen under eftermiddagen. Jag har nog aldrig fått sån wow-känsla av att packa upp en ny klocka förr. Med sina drygt 240 gram (minus tre länkbitar nu) är den dessutom tuuung men känns otroligt välbyggd. Ett vristskott fick avsluta lunchen, nu sitter jag mest och eftersvettas...
20180529_125651.jpg
Stort grattis, vilken tavla :cool:

Tillbaka
Topp