• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Menar du US postal services eller felskrivning av UPS? I det första fallet är risken stor att det är PN som har den svenska leveransen inklusive momsning, i det andra fallet är UPS hela vägen inkl smidig (Swish) momsning. Pröva att slå med trackingnumret..
Det första alternativet tyvärr. Paketet verkar ha passerat customs redan enligt tracking. Men hittar inget efter det.

Denna har jag ff inte tröttnat på

01E7D927-F058-48D3-AD22-E812E7EEBAD7.jpeg

Vet inte om dem har varit uppe innan men jag snubblade över en Kentex på bukten. Brukar oftast bläddra förbi dem men denna tyckte jag var trevlig, Skyman. Synd att den är 43mm, hade den varit 40mm så hade den kunnat fylla upp tomrummet efter min Tisell. Lite blandning mellan B-Uhr och Bratte. Kentex är väl lite utav en micro granddaddy då dem har hållit på sen 1998. Imponerande katalog annars med klockor till Japanska försvaret och allt från kvarts till tourbillon.
S688X-11-825x675.jpg

Snokat lite och tydligen finns det en ETA C07.661 som om jag förstår rätt är utvecklad 2836 med GMT och powermatic genskaper (21600 bph, 80 tim powerreserve, laserjustering). Såg också att de håller på med 2892/2893 serien till nån konvertering som dessutom sägs komma i en variant med 25200 bph = 3,5Hz. Låter lite underligt... Dessa urverk finns tydligen bara tillgängliga för Swatch group märken...
Väcker en gammal post. Ngn som vet andra GMT som använder detta verk?
Blev väldigt förvånad när jag pillade på Certinas GMT i butiken och det visade sig vara en true GMT :eek: synd bara att den är så stor:(

Det enda jag hittat är certinas DS action GMT Powermatic 80.

EDIT: Hittade denna Mido också:
https://www.midowatches.com/uk/swis...-multifort/multifort-dual-time-m0384293605100
Även Rado Centrix GMT ser ut att använda det verket. Inga klockor som väcker ett jätte ha-begär dessvärre :( Frågan är om flera kommer börja använda sig av verket. Ser dock ut att vara Swatch exklusivt. Men en GMT version av DS Action diver hade jag inte tackat nej till.

Även Rado Centrix GMT ser ut att använda det verket. Inga klockor som väcker ett jätte ha-begär dessvärre :( Frågan är om flera kommer börja använda sig av verket. Ser dock ut att vara Swatch exklusivt. Men en GMT version av DS Action diver hade jag inte tackat nej till.
Tyckte iofs Midon var rätt fin men för stor även den. DS action divern hade varit riktigt fin. Har uppfattat att det, liksom alla powermatic 80 varianter, är swatch only, kan ju ha fel.

Var ett tag sedan denna användes men jag blir alltid lika glad när den är på än @Nilas :)
Nu även borstat spännet så gummit sitter nog på sommaren ut och sen länk i höst/vinter...
C5E75F56-0508-454D-8FD6-72483B7488BB.jpeg

Även gått och blivit lite kronografsugen. Dock inget jättefan av kronografer men om någon sitter på något billigt skoj (föreslagsvis Quartz/meca) hojta till :pompus:

Var ett tag sedan denna användes men jag blir alltid lika glad när den är på än @Nilas :)
Nu även borstat spännet så gummit sitter nog på sommaren ut och sen länk i höst/vinter...
C5E75F56-0508-454D-8FD6-72483B7488BB.jpeg

Även gått och blivit lite kronografsugen. Dock inget jättefan av kronografer men om någon sitter på något billigt skoj (föreslagsvis Quartz/meca) hojta till :pompus:
Jag tror bestämt att hyresperioden på den har gått ut.... :D.

Tillbaka
Topp