• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag köpte 1964 när den kom ut, men vet inte riktigt vad det var men använde den väldigt sällan. Samma känsla inför denna. Kommer nog i te användas därför inget köp. Roliga detaljer dock och ska tilläggas att den släpps för oss i Europa den 1:a Augusti.
Samma sak med min Seiko Flightmaster. Sjukt najs klocka som ser så jäkla bra ut på bild men den lämnade i princip aldrig lådan. :confused:

• Like
Reactions: FOQ
Ah jag frågade bara för att jag ville bilda mig en uppfattning om huruvida ni kände till Led Zeppelin.
Själv började jag lyssna nån gång i början av -90 talet, så jag ligger ju helt klart en generation efter.
Visst musiksmak och generationer: led zeppelin, uriah heep, Glamrock: susie quatro, ian hunter, sweet, kiss och varför inte så olika som deep purple, pink floyd, axl rose, jon bon jovi, metallica, ike and tina, frank zappa, u2, omd, elo, toto, sinead o'connor, bruce, elton, chris rhea, chris isaak. Om vi nu skall vara i dåtid så varför inte sinatra, aretha franklin, bette middler, mamas and papas, jefferson airplane, steve miller, alan parson project (och beatles och stones förstås), wings, ry cooder, joni mitchell, ccr.... cornelis wreiswijk :) dock inte så mycket sex pistols punk och en del hård skränrock. Kan hålla på länge men detta är väl inte en tävling om vem som kan flest artister från förr?:D:eek:

Visst musiksmak och generationer: led zeppelin, uriah heep, Glamrock: susie quatro, ian hunter, sweet, kiss och varför inte så olika som deep purple, pink floyd, axl rose, jon bon jovi, metallica, ike and tina, frank zappa, u2, omd, elo, toto, sinead o'connor, bruce, elton, chris rhea, chris isaak. Om vi nu skall vara i dåtid så varför inte sinatra, aretha franklin, bette middler, mamas and papas, jefferson airplane, steve miller, alan parson project (och beatles och stones förstås), wings, ry cooder, joni mitchell, ccc.... cornelis wreiswijk :) dock inte så mycket sex pistols punk och en del hård skränrock. Kan hålla på länge men detta är väl inte en tävling om vem som kan flest artister från förr?:D:eek:
Absolut inte: Det finns så mycket bra musik i så många vilt spridda genrer. Jag älskar Mamas and the papas.

Ursäktar mig, är ju gammal som gatan !
Yngre än mig dock :D.
Avslutar kvällen med en arkivbild på min gmt.
Imorgon åker den på :)
PSX_20190614_211403.jpg

Är inte så aktiv i tråden men läser igenom alla nya inlägg varje dag.
Är 39 år i tre veckor till och gällande musik så är jag mestadels fast i 90-talet med band som Smashing Pumpkins, Pearl Jam, Hole, Stone Temple Pilots, Counting Crows o.s.v. Uppskattar dock även äldre musik som Queen, Beach Boys, Beatles och Simon & Garfunkel m.m. När det gäller ny musik så blir det klurigare. Foo Fighters kör ju stenhårt fortfarande och så måste vi ju nämna Alter Bridge som är helt vansinnigt bra om man gillar rak enkel rock!

Är inte så aktiv i tråden men läser igenom alla nya inlägg varje dag.
Är 39 år i tre veckor till och gällande musik så är jag mestadels fast i 90-talet med band som Smashing Pumpkins, Pearl Jam, Hole, Stone Temple Pilots, Counting Crows o.s.v. Uppskattar dock även äldre musik som Queen, Beach Boys, Beatles och Simon & Garfunkel m.m. När det gäller ny musik så blir det klurigare. Foo Fighters kör ju stenhårt fortfarande och så måste vi ju nämna Alter Bridge som är helt vansinnigt bra om man gillar rak enkel rock!
Ja ja men, du har ju för f******n glömt Led Zeppelin.

Godmorgon!

Någon som har tips på en sjysst Mikro GMT
Med stållänk och minst 42mm som inte är en Rolex Sub Homage?

Tillbaka
Topp