• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon!

Någon som har tips på en sjysst Mikro GMT
Med stållänk och minst 42mm som inte är en Rolex Sub Homage?
Godmorgon!

Någon som har tips på en sjysst Mikro GMT
Med stållänk och minst 42mm som inte är en Rolex Sub Homage?

Christopher Ward C60 Trident GMT 600? :)
https://www.christopherward.eu/watches/dive/c60-trident-gmt-600-mk3
new-release_c60-42agm3-s0kk0-b0_3d.jpg

Kan varmt rekommendera CW! Mycket hög kvalité och sitter som en smäck på armen :)

Detta är ett mycket bra förslag. Gillar lite mindre klockor så kommer köpa deras vanliga i blått utförande på 40mm när dom släpper den. Hög kvalitet på dessa klockor.
Såg igår att de rear ut massa olika gmt-modeller med typ 50% rabatt. Så skynda fynda. Dock igår som sagt så det kanske är försent...

Slog mig nu att de tagit bort kontrasterade chapter ringen på denna, blev lite tråkigare (och mer standard) kontra stål. Trist :meh:

C4AC9D34-E54A-4DD6-A16F-32C8AB15A704.jpeg
C853D01A-0172-40AC-8224-ED99A7CB0865.jpeg

Nja, standard vet jag inte. Materialet är ju brons på en stark sunburst dail. :) Men, smaken är ju som das rumpa. Den är mycket cleanare som som dom har konstruerat den nu tycker jag.

En anledning till jag har hållt mig borta från tidigare modell är att jag tycker det har varit för mycket på tavlan.

Här lånad bild på den jag beställt. Som jag slog till på direkt när den kom.

Nja, standard vet jag inte. Materialet är ju brons på en stark sunburst dail. :) Men, smaken är ju som das rumpa. Den är mycket cleanare som som dom har konstruerat den nu tycker jag.

En anledning till jag har hållt mig borta från tidigare modell är att jag tycker det har varit för mycket på tavlan.

Här lånad bild på den jag beställt. Som jag slog till på direkt när den kom.

Ok fel ordval kanske :rolleyes: Men lite mer diskret, tycker den ringen är just zelos men visst på bilden ovan kan jag inte klaga på slutresultatet!Teal du valde? Hade varit mitt val, väldigt trevlig färg!

Ok fel ordval kanske :rolleyes: Men lite mer diskret, tycker den ringen är just zelos men visst på bilden ovan kan jag inte klaga på slutresultatet!Teal du valde? Hade varit mitt val, väldigt trevlig färg!

Bra beskrivning, lite mer diskret helt klart, men jag tror den kan bli grymt när den får patina. Den blåa tavlan som är med videon ser lite lila ut i vissa ljus. Ganska cool effekt.

3E0F120E-9BF1-4177-ADB6-5CB4CD9561A1.jpeg

På agendan idag: Bullshark, Bärs och Bridge

Blev endast Fumoson och Bullsharken som fick åka med på första semesterveckan. Vanuatun är hemma. Men det är endast för att jag inte har planer på att mörda någon. Nästa vecka vet man aldrig.

Edit; om någon undrar med bridgen så är jag 44

Senast ändrad:
3E0F120E-9BF1-4177-ADB6-5CB4CD9561A1.jpeg

På agendan idag: Bullshark, Bärs och Bridge

Blev endast Fumoson och Bullsharken som fick åka med på första semesterveckan. Vanuatun är hemma. Men det är endast för att jag inte har planer på att mörda någon. Nästa vecka vet man aldrig.

Edit; om någon undrar med bridgen så är jag 44
Haha, bra edit! :D
Och bra klocka, men det visste du ju redan att jag tycker..

För er koppar-/rosénördar i tråden, måste jag tipsa om mitt favorit-micro-brand Nite (bl.a. varit leverantörer av "G10-tritiums" till brittiska S.A.S.)
Deras nya serier har en hel del nya färger, OCH de flesta klockor har numer valet blått eller grönt tritium.
Mina två är Hawk och ICON. Båda med T100 (4ggr starkare än de vanliga T25 på t.ex. Luminox).
Färgen är inget som får det att pirra hos mig - men märket kan rekommenderas!
Vettiga microbrand-priser.

nite1.JPG

Erfarenheter av usps? Har inte fått någon mer tracking efter att den passera tullen, och det var i fredags? Är det dem som leverar hela vägen eller är det postmord som tar över?

Erfarenheter av usps? Har inte fått någon mer tracking efter att den passera tullen, och det var i fredags? Är det dem som leverar hela vägen eller är det postmord som tar över?
Menar du US postal services eller felskrivning av UPS? I det första fallet är risken stor att det är PN som har den svenska leveransen inklusive momsning, i det andra fallet är UPS hela vägen inkl smidig (Swish) momsning. Pröva att slå med trackingnumret..

Tillbaka
Topp