• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte riktigt än så håll ut! :D

Menar du färgmatchningen på datumskivan? Det är så sjukt najs att Nodus gör det med alla sina klockor (i alla fall på Retrospekt). Det gör väldigt mycket för intrycket!

Jag ska försöka håll ut! :)

Precis matchningen. Finns ju många som gör så, men på denna är det ju så sjukt nice! :cool:

Jag ska försöka håll ut! :)

Precis matchningen. Finns ju många som gör så, men på denna är det ju så sjukt nice! :cool:
Ja, det gör sig bättre på vissa klockor och här är det perfekt! :D Jag tycker att det är så jäkla kass och det kan förstöra en hel klocka när man bara slänger dit ett vitt datumhjul på en modell där det inte alls passar. Yes, I'm looking at you SQUALE! :rage::shifty:

IMG_6178.JPG

Kraftansamling, alle man till pumparna.

Fick precis sms från DHL Express att paketet från Zelos är upphämtat idag.
Beräknad leverans på fredag, blev en väldigt trevlig överaskning då de tagit cirka 1 vecka istället för 2-3 veckor som de informerade om :D

De uppfyllde även min önskan om leverans med DHL Express istället för FedEx som annars var specat, vilket var snällt av dem.
DHL Express levererar samma dag som paketet kommer till Sverige, medan FedEx levererar dag 3 till Hälsingland :nailbiting:

Noterar också att detta blir inlägg nummer 100 för min del. En ära att få posta det i KS trevligaste tråd.
Måste fira det med kaffe och glass i solen efter jobbet ;)

ZELOS%2BSwordfish%2BDiver%2BBRONZE%2B04.jpg

Beräknad leverans på fredag, blev en väldigt trevlig överaskning då de tagit cirka 1 vecka istället för 2-3 veckor som de informerade om :D

De uppfyllde även min önskan om leverans med DHL Express istället för FedEx som annars var specat, vilket var snällt av dem.
DHL Express levererar samma dag som paketet kommer till Sverige, medan FedEx levererar dag 3 till Hälsingland :nailbiting:

Noterar också att detta blir inlägg nummer 100 för min del. En ära att få posta det i KS trevligaste tråd.

Grymt!!
Fortsätter du hänga här i tråden kan du snart fira 1000 inlägg också ;)

Fan då. Inte hört något ännu. Vill också ha.

Dubbelpostar från Squale-tråden!

Stainless steel case
Tournable top ring with special glass insert
Special box sapphire glass
Screw crown
Screw back cover
Dial in black matt with index in superluminova old radium
Movement Automatic "SWISS MADE" SELLITA SW 200 - 26 JEWELS "REGLAGE ELABORÉ"

Case diameter: 39.00 mm
Diameter: 40.80 mm
Case thickness: 8.15 mm
Total watch thickness: 12.45 mm
Lug to lug: 48.50 mm
Lug: 22.00 mm
Dial diameter: 29.50 mm
Glass diameter: 31.50 mm
Glass thickness: 4.60 mm
Crown diameter: 7.00 mm
Water resistant: 30 ATM - 300 m

xzfhq89132274.JPG

r14261§894.JPG

hasjyaui421.JPG

fasf13.JPG

46124617284.JPG

48145715.JPG

412894arsa.JPG

5178rahjk.JPG

2478oirafa.JPG

1515.JPG

241rqwq.JPG

Nytt från Gnomon. Grymt trevlig. Tror minsann det kan bli en sådan för mig.
(lånade bilder)
PSX_20190710_115959.jpg
Ser bra ut. Har själv aldrig beställt från Gnomon, antar att det tillkommer saftigt med tull/postnord avgifter från Singapore nuförtiden?
Steinhart borde ju ha såna här läckerbitar på sin egen sida kan man tycka...

Nytt från Gnomon. Grymt trevlig. Tror minsann det kan bli en sådan för mig.
(lånade bilder)
PSX_20190710_115959.jpg

Schysst men synd att det är deras 42mm boett :banghead:

Dubbelpostar från Squale-tråden!

Stainless steel case
Tournable top ring with special glass insert
Special box sapphire glass
Screw crown
Screw back cover
Dial in black matt with index in superluminova old radium
Movement Automatic "SWISS MADE" SELLITA SW 200 - 26 JEWELS "REGLAGE ELABORÉ"

Case diameter: 39.00 mm
Diameter: 40.80 mm
Case thickness: 8.15 mm
Total watch thickness: 12.45 mm
Lug to lug: 48.50 mm
Lug: 22.00 mm
Dial diameter: 29.50 mm
Glass diameter: 31.50 mm
Glass thickness: 4.60 mm
Crown diameter: 7.00 mm
Water resistant: 30 ATM - 300 m

xzfhq89132274.JPG

r14261§894.JPG

hasjyaui421.JPG

fasf13.JPG

46124617284.JPG

48145715.JPG

412894arsa.JPG

5178rahjk.JPG

2478oirafa.JPG

1515.JPG

241rqwq.JPG

Ooh I like, mycket trevlig. Pricken över i hade varit en passande stållänk men det kanske de var tvungna att designa från scratch. Tror den kommer vara grym på ett ett schysst Mesh.

Ser bra ut. Har själv aldrig beställt från Gnomon, antar att det tillkommer saftigt med tull/postnord avgifter från Singapore nuförtiden?
Steinhart borde ju ha såna här läckerbitar på sin egen sida kan man tycka...

Det är Gnomon exclusive som tillverkas på deras beställning och sälj då även endast genom dom :)

Grymt!!
Fortsätter du hänga här i tråden kan du snart fira 1000 inlägg också ;)

Så sant! Sedan man började hänga här i tråden och fått upp ögonen för Micro-världen,
har verkligen intresset, kunskapen och glädjen ökat, och då blir det även fler inlägg ;)

Fan då. Inte hört något ännu. Vill också ha.

Inte? :eek: Vad skumt! Håller tummarna att det dyker upp en föravisering även för dig under dagen!

Schysst men synd att det är deras 42mm boett :banghead:

Ooh I like, mycket trevlig. Pricken över i hade varit en passande stållänk men det kanske de var tvungna att designa från scratch. Tror den kommer vara grym på ett ett schysst Mesh.

Det är Gnomon exclusive som tillverkas på deras beställning och sälj då även endast genom dom :)
Jag trivs ganska bra med 42mm. Handled på strax över 18cm så det brukar sitta riktigt bra.

Perfekt till sommaren då :)

Tillbaka
Topp