• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dammar av denna ikväll bara för att :)
F3E4F765-DAF3-409C-A6BC-6C68945B3D1D.jpeg

Jag tror att de som inte bryr sig om designkopia-frågan ändå bryr sig om kvalitet och prisvärdhet.
Nu vet jag inte om du gjorde det, men det reageras ofta negativt på att skicka in klockstips här som uppfattas som 300kr-på-ebay-tips, eller hur-billigt-kan-det-bli-race, för det som diskuteras är är oftast snarare hur-bra-kan-det-bli-för-några-tusenlappar-racet. Och det är ändå två olika saker, med avssende på klockintresse :)
Jag har då aldrig sett sådana tips, och om man ogillar dem kan man då säga det ist för att tramsa. Saken med tex den Royal Oaken jag lade upp var att just finishen var hög, väldigt prisvärt. För många år sedan när de keramiska subarna var nya klickade jag hem en liknande för runt 1000kr, utan verk då. Grym kvalitet och verkligen svårslaget för pengarna så jag tar för givet att dessa finns på ebay än idag för relativt små pengar. Som jag skrev då dumpar fabrikerna klockor på ebay, säkert från samma fabriker som tillverkar klockor som hålls högt här. Därför måste denna kategori vara av intresse för tråden? Om inte annat för att alla inte verkar vara överens om vad kvalitet faktiskt är.

Jag tror att de som inte bryr sig om designkopia-frågan ändå bryr sig om kvalitet och prisvärdhet.
Nu vet jag inte om du gjorde det, men det reageras ofta negativt på att skicka in klockstips här som uppfattas som 300kr-på-ebay-tips, eller hur-billigt-kan-det-bli-race, för det som diskuteras är är oftast snarare hur-bra-kan-det-bli-för-några-tusenlappar-racet. Och det är ändå två olika saker, med avssende på klockintresse :)
Det där är en bra förklaring jag köper helt och fullt! :)

Jag skulle ju inte lägga mig den hätska diskussionen, men here it goes.
Jag tror inte @Aurum försökte göra sig lustig eller dryg när han postade AP look-alike:en.
Utan det var nog snarare bara en vänlig gest i mikrotrådens anda. För den såg i ärlighetens namn ganska bra ut även om min egen erfarenhet av AP är ganska begränsad.. Dom andra klockorna ägnade jag inte så mkt tid på så dom säger jag inget om.

Så, nu kan vi sluta med påhoppen och den tråkiga stämningen och fortsätta i glad ton.. Inget mer tjafs nu :)

Och för att avsluta inlägget (Inga roliga historier, för det hjälpte inte tidigare idag) så postar jag en gruppbild på lite allt möjligt, vissa finns kvar. Vissa inte.
20180620_195518~2.jpg

Jag har då aldrig sett sådana tips, och om man ogillar dem kan man då säga det ist för att tramsa. Saken med tex den Royal Oaken jag lade upp var att just finishen var hög, väldigt prisvärt. För många år sedan när de keramiska subarna var nya klickade jag hem en liknande för runt 1000kr, utan verk då. Grym kvalitet och verkligen svårslaget för pengarna så jag tar för givet att dessa finns på ebay än idag för relativt små pengar. Som jag skrev då dumpar fabrikerna klockor på ebay, säkert från samma fabriker som tillverkar klockor som hålls högt här. Därför måste denna kategori vara av intresse för tråden? Om inte annat för att alla inte verkar vara överens om vad kvalitet faktiskt är.
Köper motargumentet och håller med om att den där Approximativa Piguet:en såg fräscht skarp ut!

Köper motargumentet och håller med om att den där Approximativa Piguet:en såg fräscht skarp ut!
Yes, sedan vet man såklart inte riktigt hur den är förens man har den i handen, men såg ut som riktiga bilder och fin ytfinish. Uppenbarligen har man rätt utrustning i minst en fabrik för denna typen av boetter/länk. D1 Milano har också fin finish och form. Trevligt när någon anstränger sig för att få en bra produkt.

Han är ett troll, han motsäger sig själv hela tiden bara för att ha någon att skriva till. Ensam själ antagligen. Mata inte trollen ;)
Aurum är en av få som i stort sett alltid är saklig såvitt jag sett. Problemet uppstår när andra läser in saker i hans inlägg som inte finns där, av olika anledningar som mestadels ligger hos läsaren.
I övrigt anser jag att om man väljer att sätta någon på ignore så skall man sluta posta om den medlemmen.

Med tanke på den hätska stämningen kände jag mig tvungen att byta från Halios (aka. mixvintagedykarkopia) till min betydligt ”tuffare” och stryktåligare Gruppo Gamma (aka. Paneraikopia).
Har jag orkat bryr mig om klockorna liknade (eller rentutav var kopierade av) någon annan innan jag köpte dem? Nej, tyckte bara att båda var grymt snygga!

Kan GG:n bli en inkörsport till att köpa en Panna? Mycket möjligt, men har svårt att se mig inte lägga den summan på x antal klockor istället eller tom. något helt annat som t.ex. cancerforskning.

Bör man döma andra efter vilken klocka de väljer att bära eller vilken bil de kör? Det tycker jag inte, speciellt om man själv inte kan ”ta det” och bli dömd. (En snubbe som tydligen gick på vatten sa väl nån gång ”så som du vill att andra ska vara mot dig ska du vara mot dem”).
Man bör döma folk efter deras beteende och handlingar (dvs. vad de gör och inte vad de säger). I slutändan är problemet med vår värld varken religion, politik eller ”kopior” utan att människor behandlar andra människor illa.

God afton alla Mikro-geeks!
BF716918-3C57-4BE1-9514-CE3AE9AB05BC.jpeg
Håller helt med. Du är hur du beter dig

Med tanke på den hätska stämningen kände jag mig tvungen att byta från Halios (aka. mixvintagedykarkopia) till min betydligt ”tuffare” och stryktåligare Gruppo Gamma (aka. Paneraikopia).
Har jag orkat bryr mig om klockorna liknade (eller rentutav var kopierade av) någon annan innan jag köpte dem? Nej, tyckte bara att båda var grymt snygga!

Kan GG:n bli en inkörsport till att köpa en Panna? Mycket möjligt, men har svårt att se mig inte lägga den summan på x antal klockor istället eller tom. något helt annat som t.ex. cancerforskning.

Bör man döma andra efter vilken klocka de väljer att bära eller vilken bil de kör? Det tycker jag inte, speciellt om man själv inte kan ”ta det” och bli dömd. (En snubbe som tydligen gick på vatten sa väl nån gång ”så som du vill att andra ska vara mot dig ska du vara mot dem”).
Man bör döma folk efter deras beteende och handlingar (dvs. vad de gör och inte vad de säger). I slutändan är problemet med vår värld varken religion, politik eller ”kopior” utan att människor behandlar andra människor illa.

God afton alla Mikro-geeks!
BF716918-3C57-4BE1-9514-CE3AE9AB05BC.jpeg
Håller inte med om att Gruppo Gamma är en Paneraikopia, definitivt inspirerad och i samma anda men tycker de lyckats riktigt bra med de flesta varianter.

Ha den äran!! Helt rätt utstyrsel också. Paradive, vit skjorta och fetingcigarr! (Cohiba?)
Oj! Grattis på stora dagen! :D
Härligt, stort grattis! :woot:
Hammertime idag då, grattis!

Stora tack allihopa! Macho cigarren (en enkel dominikansk) matchade görfint med paradiven! Vilket la nästan är det viktigaste tror ja :p

Tillbaka
Topp