Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har då aldrig sett sådana tips, och om man ogillar dem kan man då säga det ist för att tramsa. Saken med tex den Royal Oaken jag lade upp var att just finishen var hög, väldigt prisvärt. För många år sedan när de keramiska subarna var nya klickade jag hem en liknande för runt 1000kr, utan verk då. Grym kvalitet och verkligen svårslaget för pengarna så jag tar för givet att dessa finns på ebay än idag för relativt små pengar. Som jag skrev då dumpar fabrikerna klockor på ebay, säkert från samma fabriker som tillverkar klockor som hålls högt här. Därför måste denna kategori vara av intresse för tråden? Om inte annat för att alla inte verkar vara överens om vad kvalitet faktiskt är.Jag tror att de som inte bryr sig om designkopia-frågan ändå bryr sig om kvalitet och prisvärdhet.
Nu vet jag inte om du gjorde det, men det reageras ofta negativt på att skicka in klockstips här som uppfattas som 300kr-på-ebay-tips, eller hur-billigt-kan-det-bli-race, för det som diskuteras är är oftast snarare hur-bra-kan-det-bli-för-några-tusenlappar-racet. Och det är ändå två olika saker, med avssende på klockintresse
Stort grattisTack Grabbar!!
Grattis, grattis...Dagens! Macho cigarren och paradiven på för födelsedagsfirande
Hade du någon fråga eller var det något du undrar över? Att vara dryg hjälper ingen. Hjälper som vanligt gärna till.
Han är ett troll, han motsäger sig själv hela tiden bara för att ha någon att skriva till. Ensam själ antagligen. Mata inte trollenOh the irony.......
Du kände dig manad att kommentera ett seriöst inlägg med trams, och du bara fortsätter? Kan du snälla inte förklara vad det är du håller på med? Vill ärligt veta.Oh the irony.......
Ha den äran!! Helt rätt utstyrsel också. Paradive, vit skjorta och fetingcigarr! (Cohiba?)Dagens! Macho cigarren och paradiven på för födelsedagsfirande
Hammertime idag då, grattis!Dagens! Macho cigarren och paradiven på för födelsedagsfirande
Stort grattis!!Dagens! Macho cigarren och paradiven på för födelsedagsfirande
Hur var det med trevlig ton nu? För att vara tuff i orden är du väldigt feg som inte vågar bemöta kritiken när du har fel.Han är ett troll, han motsäger sig själv hela tiden bara för att ha någon att skriva till. Ensam själ antagligen. Mata inte trollen
Det där är en bra förklaring jag köper helt och fullt!Jag tror att de som inte bryr sig om designkopia-frågan ändå bryr sig om kvalitet och prisvärdhet.
Nu vet jag inte om du gjorde det, men det reageras ofta negativt på att skicka in klockstips här som uppfattas som 300kr-på-ebay-tips, eller hur-billigt-kan-det-bli-race, för det som diskuteras är är oftast snarare hur-bra-kan-det-bli-för-några-tusenlappar-racet. Och det är ändå två olika saker, med avssende på klockintresse
Köper motargumentet och håller med om att den där Approximativa Piguet:en såg fräscht skarp ut!Jag har då aldrig sett sådana tips, och om man ogillar dem kan man då säga det ist för att tramsa. Saken med tex den Royal Oaken jag lade upp var att just finishen var hög, väldigt prisvärt. För många år sedan när de keramiska subarna var nya klickade jag hem en liknande för runt 1000kr, utan verk då. Grym kvalitet och verkligen svårslaget för pengarna så jag tar för givet att dessa finns på ebay än idag för relativt små pengar. Som jag skrev då dumpar fabrikerna klockor på ebay, säkert från samma fabriker som tillverkar klockor som hålls högt här. Därför måste denna kategori vara av intresse för tråden? Om inte annat för att alla inte verkar vara överens om vad kvalitet faktiskt är.
Yes, sedan vet man såklart inte riktigt hur den är förens man har den i handen, men såg ut som riktiga bilder och fin ytfinish. Uppenbarligen har man rätt utrustning i minst en fabrik för denna typen av boetter/länk. D1 Milano har också fin finish och form. Trevligt när någon anstränger sig för att få en bra produkt.Köper motargumentet och håller med om att den där Approximativa Piguet:en såg fräscht skarp ut!
Härligt, stort grattis!Tusentack, mannen!! 27 sommrar nu
Aurum är en av få som i stort sett alltid är saklig såvitt jag sett. Problemet uppstår när andra läser in saker i hans inlägg som inte finns där, av olika anledningar som mestadels ligger hos läsaren.Han är ett troll, han motsäger sig själv hela tiden bara för att ha någon att skriva till. Ensam själ antagligen. Mata inte trollen
Håller helt med. Du är hur du beter digMed tanke på den hätska stämningen kände jag mig tvungen att byta från Halios (aka. mixvintagedykarkopia) till min betydligt ”tuffare” och stryktåligare Gruppo Gamma (aka. Paneraikopia).
Har jag orkat bryr mig om klockorna liknade (eller rentutav var kopierade av) någon annan innan jag köpte dem? Nej, tyckte bara att båda var grymt snygga!
Kan GG:n bli en inkörsport till att köpa en Panna? Mycket möjligt, men har svårt att se mig inte lägga den summan på x antal klockor istället eller tom. något helt annat som t.ex. cancerforskning.
Bör man döma andra efter vilken klocka de väljer att bära eller vilken bil de kör? Det tycker jag inte, speciellt om man själv inte kan ”ta det” och bli dömd. (En snubbe som tydligen gick på vatten sa väl nån gång ”så som du vill att andra ska vara mot dig ska du vara mot dem”).
Man bör döma folk efter deras beteende och handlingar (dvs. vad de gör och inte vad de säger). I slutändan är problemet med vår värld varken religion, politik eller ”kopior” utan att människor behandlar andra människor illa.
God afton alla Mikro-geeks!
Håller inte med om att Gruppo Gamma är en Paneraikopia, definitivt inspirerad och i samma anda men tycker de lyckats riktigt bra med de flesta varianter.Med tanke på den hätska stämningen kände jag mig tvungen att byta från Halios (aka. mixvintagedykarkopia) till min betydligt ”tuffare” och stryktåligare Gruppo Gamma (aka. Paneraikopia).
Har jag orkat bryr mig om klockorna liknade (eller rentutav var kopierade av) någon annan innan jag köpte dem? Nej, tyckte bara att båda var grymt snygga!
Kan GG:n bli en inkörsport till att köpa en Panna? Mycket möjligt, men har svårt att se mig inte lägga den summan på x antal klockor istället eller tom. något helt annat som t.ex. cancerforskning.
Bör man döma andra efter vilken klocka de väljer att bära eller vilken bil de kör? Det tycker jag inte, speciellt om man själv inte kan ”ta det” och bli dömd. (En snubbe som tydligen gick på vatten sa väl nån gång ”så som du vill att andra ska vara mot dig ska du vara mot dem”).
Man bör döma folk efter deras beteende och handlingar (dvs. vad de gör och inte vad de säger). I slutändan är problemet med vår värld varken religion, politik eller ”kopior” utan att människor behandlar andra människor illa.
God afton alla Mikro-geeks!
Vad har jag missat?! Vad har du på G?Efter fem månaders väntan:
Dagens! Macho cigarren och paradiven på för födelsedagsfirande
Efter fem månaders väntan:
Ha den äran!! Helt rätt utstyrsel också. Paradive, vit skjorta och fetingcigarr! (Cohiba?)
Oj! Grattis på stora dagen!
Härligt, stort grattis!
Hammertime idag då, grattis!
Grattis, grattis...
Tack, mannen!!Grattis kompis! Mycket snyggt!
Måste ju kunna vara med på Bronsdag...Vad har jag missat?! Vad har du på G?
Näpp (Den dröjer några månader till).Halios?