• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Wotd. Var tänkt att bli på sjön idag, blåser lite för mycket för att vara skönt. Vart tog förra sommarens väder vägen? Med denna på armen kan man göra vilket som. :cool:
IMG_20190716_113626_1.jpg

Eller utsikten egentligen...
IMG_20190716_113501_0.jpg

(Snacka om att ha missat fokus :))

Är på lite halvhjärtad jakt efter en "lite finare" kronograf och snubblade över Baltic Bicompax 001. Lite utanför min komfortzon, så skulle gärna höra era funderingar och kanske andra alternativ? Finns ju lite sköna Hamilton och så men försöker undvika vintageträsket för tillfället.
Tack på förhand, ha en bra dag :)

Wotd. Var tänkt att bli på sjön idag, blåser lite för mycket för att vara skönt. Vart tog förra sommarens väder vägen? Med denna på armen kan man göra vilket som. :cool:
IMG_20190716_113626_1.jpg

Eller utsikten egentligen...
IMG_20190716_113501_0.jpg

(Snacka om att ha missat fokus :))
Bästkust. Åker till Bovallstrand imorrn :cool:

Är på lite halvhjärtad jakt efter en "lite finare" kronograf och snubblade över Baltic Bicompax 001. Lite utanför min komfortzon, så skulle gärna höra era funderingar och kanske andra alternativ? Finns ju lite sköna Hamilton och så men försöker undvika vintageträsket för tillfället.
Tack på förhand, ha en bra dag :)
Hamilton Intra-Matic
Maen Skymaster

Funderar på att sälja min Steinhart ocean one bronze. Gillar den väldigt mycket men då jag på senare tid har använt klockor i 36-40-spannet så känns den plötsligt lite stor. Någon i tråden som är sugen att prova?

D784531E-7C9C-4A45-9809-FB675A4B9848.jpeg
F1E859C4-2BE5-44D9-8E5C-A6C147FAEE68.jpeg
Även jag är intresserad helt klart! Skulle det inte bli något mellan dig och silvergrantz får du gärna pma mig :)

Nu snackar vi verkligen djupt vatten för mig haha, ryssarna har ju en uppsjö av kronografer så här är det lätt att gå vilse. Clean look på din dock, lite ovanligt för och vara en ryss kände jag rent spontant
Den är clean som sagt, liksom Poljoten som designen grundar sig på. Båda säljs på poljot24 (men Poljoten där är en nyutgåva, alltså inte från den klassiska Poljot-fabriken).

Sinn snodde förövrigt lite design 2018 till en av sina:)
sinn-poljot-jpg.765535

Spännande. Vet du om de släpper ett begränsat antal? Blir också spännande att se hur många som hamnar på forumet.
Borealis släpper alltid begränsat antal och kan göra en uppdaterad batch längre fram om det sålt bra vilket jag misstänker att denna kommer göra. Gissar på att de säljer ut på förbokning eller nära nog i alla fall, om man ser till deras trackrecord så är det någon enstaka modell som inte gjort det tidigare. Misstänker att det blir 50-100 ex per version.

Borealis släpper alltid begränsat antal och kan göra en uppdaterad batch längre fram om det sålt bra vilket jag misstänker att denna kommer göra. Gissar på att de säljer ut på förbokning eller nära nog i alla fall, om man ser till deras trackrecord så är det någon enstaka modell som inte gjort det tidigare. Misstänker att det blir 50-100 ex per version.
Är extremt sugen på en. Det som kanske talar emot det för min del är att man ska behöva vänta i 7 månader. Jag har problem med att vänta ut en vanlig rek.frakt :D.

Har du hört något nytt om leveransen? Jag fick intrycket att det var 2-3 veckors leveranstid från Tourby, men det kanske är beroende av modellen? Det skall bli väldigt spännande att höra vad du tycker när klockan kommer.
Den sitter och väntar på mitt ombud :) vet inte hur jag ska göra med frugan. :D dom skickade i fredags/lördags och beställde i tisdags / onsdags? Så typ en vecka. Var lite längre på den blå tydligen.

Ett plus var att dom frågade efter handledsstorlek för dom sizear klockan åt en innan dom skickar :)

Tillbaka
Topp