• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvällens grillklocka. Funkade till detta med :).
PSX_20190715_182407.jpg

Ni som gärna köper designkopior, ingen som har testat märkeslösa varianter som dessa? Verkar vara mycket klocka för pengen iaf, kolla finish på APn, riktig blandsallad
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/sch/zzr1988/m.html?item=253937291300&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562

Kopplar av lite och lyssnar på musik. Bra val av namn tycker jag av Virgin-EMI.
0BA5E1EA-A3B2-4A94-A5DA-D2460FE93BF6.jpeg
A38DF848-9850-4AE1-85A1-086E68D0F8DD.jpeg

BC574243-E25A-402B-ACA4-413C98E18B64.jpeg

Haha, det här är ändå humor. @Aurum, jag antar att du är medveten om att ditt inlägg uppfattas som provocerande även om det är något mer subtilt formulerat än... @FreakyLeo, ditt inlägg fick mig att skratta men det är enligt mig ett övertramp. Ni bjuder i alla fall på underhållning. :)

Ni som gärna köper designkopior, ingen som har testat märkeslösa varianter som dessa? Verkar vara mycket klocka för pengen iaf, kolla finish på APn, riktig blandsallad
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

https://www.ebay.com/sch/zzr1988/m.html?item=253937291300&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562
Tycker väl egentligen ingen av de borde få finnas men skit samma. Börjar fatta gränsdragningen. Det handlar enbart om texten på tavlan.

Hade det stått Audemars piguet på tavlan hade det varit en kopia (varumärkesförfalskning). Om det istället stod Ademars Piguet hade det varit en dålig Thaifake. Men om det står Borealis eller ingenting är det en Homage och helt ok.

Haha, det här är ändå humor. @Aurum, jag antar att du är medveten om att ditt inlägg uppfattas som provocerande även om det är något mer subtilt formulerat än... @FreakyLeo, ditt inlägg fick mig att skratta men det är enligt mig ett övertramp. Ni bjuder i alla fall på underhållning. :)
Förlåt :(

Blir bara så trött när folk går in enbart för att förstöra. Diskussionen är överspelad sen skall det upp klockor "som hör hemma" här i tråden bara för att man skall visa sig på styva linan och bevisa att man faktiskt har lite bättre smak än alla andra.

EDIT: Bilden på klockan är en ren slump och har inget med någon verklig klocka att göra utan skall enbart ses som dekoration.

Klart du ska posta en sån fining :)

Vad är det för modell? Jag är otränad i Squale men ser ut som en 1545 och 1521 fått barn ihop? :D
Tack ska ni ha! :happyhappy:

@Hjelm, du är inte helt ute och cyklar! Det är en 1545 Militaire som har fått ett svart datumhjul och visarna från en 60 Atmos Blu Puro (vilket i princip är samma visare som på 1521 men med "old radium"-lume). :)

Blir bara så trött när folk går in enbart för att förstöra. Diskussionen är överspelad sen skall det upp klockor "som hör hemma" här i tråden bara för att man skall visa sig på styva linan och bevisa att man faktiskt har lite bättre smak än alla andra.

EDIT: Bilden på klockan är en ren slump och har inget med någon verklig klocka att göra utan skall enbart ses som dekoration.
Går in för att förstöra? Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra. Vad du ägnar dig åt ser nog alla som kan läsa. Att jag skulle försöka visa att jag har bättre smak än andra är befängt, framförallt när det var länge sedan jag skrev något negativt om kopiorna som florerar här.

Menar du att det var något fel på de klockannonserna jag länkade in? Är väl samma som Tisell osv?

Tycker väl egentligen ingen av de borde få finnas men skit samma. Börjar fatta gränsdragningen. Det handlar enbart om texten på tavlan.

Hade det stått Audemars piguet på tavlan hade det varit en kopia (varumärkesförfalskning). Om det istället stod Ademars Piguet hade det varit en dålig Thaifake. Men om det står Borealis eller ingenting är det en Homage och helt ok.
Det finns ingen gränsdragning, det som är "problemet". Det är en kopia oavsett vad det står på tavlan, men om någon annan än AP skriver AP är det en olaglig kopia, en varumärkesförfalskning. Tror iofs att den jag länkade till ovan är olaglig då AP stämt andra tillverkare med för lik glasring.

Går in för att förstöra? Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra. Vad du ägnar dig åt ser nog alla som kan läsa. Att jag skulle försöka visa att jag har bättre smak än andra är befängt, framförallt när det var länge sedan jag skrev något negativt om kopiorna som florerar här.

Menar du att det var något fel på de klockannonserna jag länkade in? Är väl samma som Tisell osv?
Hej hopp hallå och ap ap ap. Samma som Tisell är det inte. Du pratar ju om den okrönte kungen av
premium-superaffordable-deluxe :). Riktigt bra, nej ännu bättre än så faktiskt, givetvis i förhållande till vad den kostar. Testa så får du se på skillnad. Dock kul med lite förslag.

Hej hopp hallå och ap ap ap. Samma som Tisell är det inte. Du pratar ju om den okrönte kungen av
premium-superaffordable-deluxe :). Riktigt bra, nej ännu bättre än så faktiskt, givetvis i förhållande till vad den kostar. Testa så får du se på skillnad. Dock kul med lite förslag.
Samma kategori, hoppas Tisell är lite bättre med tanke på priset. Dumpas en hel del klockor direkt från Kina ut på ebay. Överproduktion, reklamationer och andrasortering.

Så, detta svängde från KS mysigaste tråd till befäng pajkastning om vilken klocka som är vad och varför?

Höj nivån. Gillar man inte vissa klockmärken, modellval, designelement eller vad det nu rör. Då har jag lösningen här: Häng i den tråd som glädjer dig istället. Puss.

Men det är det jag inte förstår, att vissa platsar men inte andra. Tråden är väl om mikromärken och/eller affordables.
Det verkar som att det ändå är viktigt vad som står på tavlan, eller vad är det för kriterier som jag inte greppar.
Vad gäller min smak så är den varierad.

Jaa jeezez...kan inte bara folk få ha det som man har råd med, gillar och tycker är ok att bära i dess ögon/hjärta? Jag som hyffsat nykomling när det gäller alla dessa micro/affordables har ju fått en helt ny värld framför mig när det gäller klockor som ändå håller en hög standard utan att kosta handpenningen på min villa. Finns väl trådar för det men det är ju bara fantasi klockor för min del så jag håller mig ifrån dom. Samma skäl borde ju gälla för de som inte kan tänka sig något annat än "the real deal" missförstå mig rätt...

Tillbaka
Topp