• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Med regnet som faller utanför blev det en liten tisdagsfika :)

upload_2019-7-16_15-32-38.jpeg

Mycket fin! Min har fortfarande inte kommit. :)

Den sitter och väntar på mitt ombud :) vet inte hur jag ska göra med frugan. :D dom skickade i fredags/lördags och beställde i tisdags / onsdags? Så typ en vecka. Var lite längre på den blå tydligen.

Ett plus var att dom frågade efter handledsstorlek för dom sizear klockan åt en innan dom skickar :)
Coolt att de ställer in klockan innan den skickas. Bra service. Tror att jag kommer att köpa en jag med. Måste kanske flippa ett par andra i samband med det. Ligger nu på
6 klockor som jag gillar plus två ärvda dressare, så 8 klockor totalt. Känns ganska lagom till antalet.

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag blev helt blixtförälskad i Charlie Paris Concordia när den postades i tråden och beställde en svart modell. Tyvärr blev jag kontaktad av butiken redan dagen efter då en annan kund tydligen hade beställt det sista exemplaret samtidigt som mig och jag fick pengarna återbetalda.

Det var säkert två månader sen i alla fall och jag har bevakat alla möjliga forum, ebay m.m. i hopp om att hitta ett begagnat exemplar men kammade noll. Döm om min förvåning när jag blev kontaktad av Charlie Paris för någon timme sedan där de informerade mig om att de hade fått hem två exemplar som hade fastnat i amerikanska tullen!

Änrligen är den på väg och förhoppningsvis är den lika härlig i verkligheten som på bild. Som om inte det var nog fick jag även mail angående prissänkning på en klocka som jag länge varit sugen på att testa och där den nu kunde köpas för typ halva priset.

Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna denna karma men jag klagar inte. :D

CONCORDIA_38_creme_black_nylon_0a4523d0-3d92-4d1e-b5b0-9495e9298e36_1200x(2)(2).png

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag blev helt blixtförälskad i Charlie Paris Concordia när den postades i tråden och beställde en svart modell. Tyvärr blev jag kontaktad av butiken redan dagen efter då en annan kund tydligen hade beställt det sista exemplaret samtidigt som mig och jag fick pengarna återbetalda.

Det var säkert två månader sen i alla fall och jag har bevakat alla möjliga forum, ebay m.m. i hopp om att hitta ett begagnat exemplar men kammade noll. Döm om min förvåning när jag blev kontaktad av Charlie Paris för någon timme sedan där de informerade mig om att de hade fått hem två exemplar som hade fastnat i amerikanska tullen!

Änrligen är den på väg och förhoppningsvis är den lika härlig i verkligheten som på bild. Som om inte det var nog fick jag även mail angående prissänkning på en klocka som jag länge varit sugen på att testa och där den nu kunde köpas för typ halva priset.

Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna denna karma men jag klagar inte. :D

CONCORDIA_38_creme_black_nylon_0a4523d0-3d92-4d1e-b5b0-9495e9298e36_1200x(2)(2).png
Trevlig historia som glädjer en att höra mitt i alla post-nord scenarion som tyvärr har en tendens att bli fler och fler.

Då har jag hämtat ut min Tisell, mycket klocka för pengarna om man kan bortse från vad den försöker efterlikna.
Kvaliteten finns där, helt klart. Länken är ok, skönt med glidelock. Men fit och finish är inte riktigt samma som på boett och tavla.
Hade lite problem när jag skulle anpassa länken, då den avsmalnar ner till 16mm, länk för länk. Vilket gjorde att länkarna inte riktigt passade efter jag tagit bort en på varje sida. Det gick till slut efter lite pill.
All in all, jag är nöjd. Tänkte jag skulle göra en liten jämförelse med min BB någon dag. Kostar ju ändå minst 10x mer, men den skillnaden upplever jag inte på armen.
20190716_162212.jpg

20190716_162951.jpg
20190716_162909.jpg

5966B0C2-BDF8-4FF2-B4E0-3B2E3C99E730.jpeg
4CF53FF3-B6F5-4F47-A202-B5EA7AD87FD4.jpeg

Grymt!
Stort grattis!

Jag har den blåa och den är bättre IRL än på bild.

Då har jag hämtat ut min Tisell, mycket klocka för pengarna om man kan bortse från vad den försöker efterlikna.
Kvaliteten finns där, helt klart. Länken är ok, skönt med glidelock. Men fit och finish är inte riktigt samma som på boett och tavla.
Hade lite problem när jag skulle anpassa länken, då den avsmalnar ner till 16mm, länk för länk. Vilket gjorde att länkarna inte riktigt passade efter jag tagit bort en på varje sida. Det gick till slut efter lite pill.
All in all, jag är nöjd. Tänkte jag skulle göra en liten jämförelse med min BB någon dag. Kostar ju ändå minst 10x mer, men den skillnaden upplever jag inte på armen.
20190716_162212.jpg

20190716_162951.jpg
20190716_162909.jpg
Stort grattis! Ser klockrent ut :).
Vänta bara, när den suttit på ett tag så är den svår att ta av. Sitter mycket bekvämt med 20-16mm.
Förväntar mig fler bilder :D

20190716_162212.jpg

20190716_162951.jpg
20190716_162909.jpg
Hittades och kom fram i alla fall. Stort grattis, kul. Spännande att höra en jämförelse med en "kvalitetsklocka". :)

Nån som var med på tåget när dessa levererades ??
IMG_6255.JPG

Tror inte någon här var med på den, det var en limiterad version som togs fram på specialbeställning av en tysk AD och såldes endast genom butiken, 50 ex av var inlägg. Listpris var €595 går för mellan €900-1200 idag om du kommer över en

Varför kan de inte sälja det där insertet löst istället för det med kantigare siffror :(?

Se mitt svar ovan

För stora för mej, tyvärr..

Det är 39mm boetten

Grattis! Kul när det löser sig av sig själv :).
Gillar den cleana looken och funderar själv på en.

• Like
Reactions: HSK
Tror inte någon här var med på den, det var en limiterad version som togs fram på specialbeställning av en tysk AD och såldes endast genom butiken, 50 ex av var inlägg. Listpris var €595 går för mellan €900-1200 idag om du kommer över en

Se mitt svar ovan

Det är 39mm boetten

Tack för informationen, lite synd dock att det gjordes så få. Men man kan ju inte få allt.

• Like
Reactions: M26

Se mitt svar ovan

Det är 39mm boetten
Dom där är riktigt bra, och 39mm boetten ovanpå allt.

När släpptes Poljoten då?
Bra fråga, har sett att Juri Levenbergs nyutgåva diskuterats sedan i alla fall 2010 på nätet. Vet ej när Poljot gjorde sin. Har för mig att det var en begränsad utgåva, någon postade om detta i ryssklockstråden men jag hittar inte inlägget. Vet inte heller när Sinns 6000-serie först kom, de kanske var först:)

Bra fråga, har sett att Juri Levenbergs nyutgåva diskuterats sedan i alla fall 2010 på nätet. Vet ej när Poljot gjorde sin. Har för mig att det var en begränsad utgåva, någon postade om detta i ryssklockstråden men jag hittar inte inlägget. Vet inte heller när Sinns 6000-serie först kom, de kanske var först:)
Den lanserades tydligen 1999, var tvungen att kolla upp det när du skrev att de kopierade Poljot.

Tillbaka
Topp