• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Å där satt den, mycket nöjd. Tror min har störst krona av alla :cigar:
D33B01CD-94D9-4DF0-832D-97B57E69BF87.jpeg

Sådär ja! Snyggt! Hur känns den?
Är vansinnigt sugen på en WMT men kommer liksom inte till skott. Nu har de dessutom lagt till ännu fler val gällande visare, bezels och tavlor. :wideyed:

Coolt att de ställer in klockan innan den skickas. Bra service. Tror att jag kommer att köpa en jag med. Måste kanske flippa ett par andra i samband med det. Ligger nu på
6 klockor som jag gillar plus två ärvda dressare, så 8 klockor totalt. Känns ganska lagom till antalet.
Ja, detta blir min fjärde till samlingen. Gick förbi mitt ombud precis och paktetet verkar ligga i bilen än så hämtar imorgon förmiddag istället. :)

Bilder kommer då - så får du bedöma om den kan vara värd och köpa. Jag hoppas och tror det blir en fullträff! :)

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag blev helt blixtförälskad i Charlie Paris Concordia när den postades i tråden och beställde en svart modell. Tyvärr blev jag kontaktad av butiken redan dagen efter då en annan kund tydligen hade beställt det sista exemplaret samtidigt som mig och jag fick pengarna återbetalda.

Det var säkert två månader sen i alla fall och jag har bevakat alla möjliga forum, ebay m.m. i hopp om att hitta ett begagnat exemplar men kammade noll. Döm om min förvåning när jag blev kontaktad av Charlie Paris för någon timme sedan där de informerade mig om att de hade fått hem två exemplar som hade fastnat i amerikanska tullen!

Änrligen är den på väg och förhoppningsvis är den lika härlig i verkligheten som på bild. Som om inte det var nog fick jag även mail angående prissänkning på en klocka som jag länge varit sugen på att testa och där den nu kunde köpas för typ halva priset.

Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna denna karma men jag klagar inte. :D

CONCORDIA_38_creme_black_nylon_0a4523d0-3d92-4d1e-b5b0-9495e9298e36_1200x(2)(2).png
Sicken flax, grattis :) Tycker också att den verkar riktigt tuff, ser fram emot bilder.

Tackar:)
Man blir aldrig klok på vem som börjar med vad. Lite som Vostok/Glashutte
https://forums.watchuseek.com/f8/history-spezimatic-glash%FCtte-original-sixties-4720863.html
Kan vara svårt, framförallt om det rör sig om lågprismärken eller andra lågvolymstillverkare. Tex Glashutte var ju ingen kvalitetstillverkare, eller rättare sagt, de gjorde rätt enkla ur. De har inte åldrats speciellt väl så de har inte fått speciellt mycket kärlek och därför vet man inte mycket om dem idag. Få tillverkare som har kvar sina gamla arkiv tyvärr. Det mesta är slängt eller skadat. Jag som vintagenörd tycker det är intressant var olika tekniska lösningar och designer först skapades. Internet har mycket information, men finns stora luckor och väldigt mycket falsk information och spontant tyckande.

Oxå lite nyfiken, noterade att de låg 2 st till salu här, i flera månader utan resultat, kanske bara Airman som är populär, tror @kjesul har bra koll på Glycine....
Ja jag har noterar det också, kanske beror på att dem inte säljer med länk? Det är iallafall varför jag inte köpt någon av dem. Men det känns spontant som mycket klocka för pengarna?

Jag håller på sneglar lite på Glycine Combat Sub. Någon här som har eller haft en och har något att inflika gällande kvalité och liknade?

Oxå lite nyfiken, noterade att de låg 2 st till salu här, i flera månader utan resultat, kanske bara Airman som är populär, tror @kjesul har bra koll på Glycine....
Ja, @kjesul har en Combat Sub tror jag. Blå tavla med orange bezel. Samma som jag hade en gång i tiden. Tycker dom är prisvärda och roliga. Här för mig att jag tyckte dom bärs lite stort, men kan ha fel i det.

Tror inte någon här var med på den, det var en limiterad version som togs fram på specialbeställning av en tysk AD och såldes endast genom butiken, 50 ex av var inlägg. Listpris var €595 går för mellan €900-1200 idag om du kommer över en

Se mitt svar ovan

Det är 39mm boetten
Ah, lite artros mellan öronen. Det är inte den de har på hemsidan (vintage boetten) ser jag nu, kronskydd och så... Då är den kanoon. Mycket fin.:)

Jag håller på sneglar lite på Glycine Combat Sub. Någon här som har eller haft en och har något att inflika gällande kvalité och liknade?
Ja, @kjesul har en Combat Sub tror jag. Blå tavla med orange bezel. Samma som jag hade en gång i tiden. Tycker dom är prisvärda och roliga. Här för mig att jag tyckte dom bärs lite stort, men kan ha fel i det.
Stämmer, vad ni kommer ihåg. Ingen artros där inte :)
Har en ganska gammal, 2007 tror jag, på original länk, sunbirst blå med orange insert. Den snyggaste färgkombinationen av dem tycker jag. 42 mm men luggarna viker runt min 16,5-17 cm arm bra och länken går ut i rätt riktning, sitter utmärkt, relativt tunn, 10 mm hög och lite avsmalnande länk. Går bra och jag upplever det som rätt hyfsad kvalitet. Enda nackdelen är att den inte har gmt :D:cool:
IMG_20180612_182151_1.jpg

IMG_20180731_132458_9.jpg

(kommer troligen säljas till hösten...)

Stämmer, vad ni kommer ihåg. Ingen artros där inte :)
Har en ganska gammal, 2007 tror jag, på original länk, sunbirst blå med orange insert. Den snyggaste färgkombinationen av dem tycker jag. 42 mm men luggarna viker runt min 16,5-17 cm arm bra och länken går ut i rätt riktning, sitter utmärkt, relativt tunn, 10 mm hög och lite avsmalnande länk. Går bra och jag upplever det som rätt hyfsad kvalitet. Enda nackdelen är att den inte har gmt :D:cool:
IMG_20180612_182151_1.jpg

IMG_20180731_132458_9.jpg

(kommer troligen säljas till hösten...)
Superfin! Vill du bli av med den tidigare så är det bara att hojta! :D Hur upplever du kvaliteten i länken?

De som reserverade en Yema superman får 10% som tack för det, fick precis mejl om att den kommer kosta €1349 om man slutför innan 22/7 :D

Complete your purchase

Hello,

You have recently reserved a number for the Superman Heritage GMT and we would like to thank you that.

Following this, we would like to give you the opportunity to confirm this reservation before the 22nd of July (official pre-order launch date). After this deadline, your number will no longer be attributed to your account and will be made available to other clients as demands are very high.

To make sure that your number is reserved, we are sending you an invoice to make your payment and confirm the number.

Please note that the your 10% discount code has already been applied to the price on the invoice.

Please click on the BLUE button below to complete your purchase.

We thank you in advance for your understanding and hope to see you soon on Yema.com

Regards,

The Yema Team.

Superfin! Vill du bli av med den tidigare så är det bara att hojta! :D Hur upplever du kvaliteten i länken?
Har inga tillbehör här på västkusten, länkbitar och låda, annars hade den gärna sålts. Länken är en dual upplevelse. Känns stabil med (för åldern) bra länkbitar, inge Seiko. Men det är sprintar, inte skruvar och spännet är ok till bra (bättre än Steinhart och Squale men klart sämre än CW). Väl på plats är det helt ok.

Tillbaka
Topp