• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag blev helt blixtförälskad i Charlie Paris Concordia när den postades i tråden och beställde en svart modell. Tyvärr blev jag kontaktad av butiken redan dagen efter då en annan kund tydligen hade beställt det sista exemplaret samtidigt som mig och jag fick pengarna återbetalda.

Det var säkert två månader sen i alla fall och jag har bevakat alla möjliga forum, ebay m.m. i hopp om att hitta ett begagnat exemplar men kammade noll. Döm om min förvåning när jag blev kontaktad av Charlie Paris för någon timme sedan där de informerade mig om att de hade fått hem två exemplar som hade fastnat i amerikanska tullen!

Änrligen är den på väg och förhoppningsvis är den lika härlig i verkligheten som på bild. Som om inte det var nog fick jag även mail angående prissänkning på en klocka som jag länge varit sugen på att testa och där den nu kunde köpas för typ halva priset.

Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna denna karma men jag klagar inte. :D

CONCORDIA_38_creme_black_nylon_0a4523d0-3d92-4d1e-b5b0-9495e9298e36_1200x(2)(2).png
Kanske en DMC? Perfekt om man har svårt för god kvalitet och finish. Också om man avskyr att kunna använda kronografen till att mäta tid. Den här klarar inget av de kraven nämligen. Men den är mycket billig och har världens coolaste bil på baksidan!
IMG_20190601_132830.jpg

IMG_20190601_122450.jpg

Haha, mer sånna inlägg! Fantastisk bil på baksidan också.

Edit: denna var menad till @Olipheus

Senast ändrad:
Har jag blivit sugen på denna eller? Får inte bort den :arghh:.
(lånad bild)
PSX_20190716_205250.jpg

Om vi får till en sån där utan mercedes... :nailbiting:

Same, same, började för ngn månad sedan, sååå nice....

Det där är 42 mm boetten väl? Mina smala armar klarar inte den, åtminstone inte de jag provat och det är en tre-fyra stycken andra varianter. Annars är det en fin modell som jag tittat på några gånger. Eller har jag fel?

39ans boett med tavla, inlägg och visare från denna, kanske byta ut mercedes mot något annat om det stör för mycket. På med ett vintage domed glas och jubelee länk så blir den jävligt bra. Ändringarna bör inte bli allt för kostsamma heller

Edit: Steinhart har heller aldrig gjort en sådan version så vitt jag vet så vi blir ganska ensamma om den eller i alla fall först

39ans boett, tavla, inlägg och visare från denna, kanske byta ut mercedes mot något annat om det stör för mycket. På med ett vintage domed glas och jubelee länk så blir den jävligt bra. Ändringarna bör inte bli allt för kostsamma heller
Låter fantastiskt bra i mina öron :).
Svårare än så behöver det inte vara. Har svårt för plexi men är inte omöjlig där. Föredrar dock ett domed safirglas.

Har någon av er erfarenhet av Nethuns? Serious Watches säljer ju dem. Tycker de ser väldans prisvärda och gedigna ut. Vore kul att höra ifall någon av er provat.
Nethuns aqua steel.jpg
Nethuns Scuba 500.jpg

Tyvärr inte. Den första verkar ha varit väldigt poppis och snabbspld. Dom har en fin variant med orange tavla.

Edit: nu med bild på den fina färgen.

Senast ändrad:
39ans boett med tavla, inlägg och visare från denna, kanske byta ut mercedes mot något annat om det stör för mycket. På med ett vintage domed glas och jubelee länk så blir den jävligt bra. Ändringarna bör inte bli allt för kostsamma heller

Edit: Steinhart har heller aldrig gjort en sådan version så vitt jag vet så vi blir ganska ensamma om den eller i alla fall först
Tror inte Steinhart har nån "vintage" boett (utan kronskydd antar jag definitionen i första hand är?) i 39 så det blir den "vanliga" 39 mm boetten, inte gör det mej nåt... :) Rätta mej om jag har fel o_O

Edit: hade gnomon nån vintage i 39 mm? var den utan kronskydd?

Tror inte Steinhart har nån "vintage" boett (utan kronskydd antar jag definitionen i första hand är?) i 39 så det blir den "vanliga" 39 mm boetten, inte gör det mej nåt... :) Rätta mej om jag har fel o_O

Edit: hade gnomon nån vintage i 39 mm? var den utan kronskydd?
Går bra med den befintliga 39:an :).

Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual time :cigar:

PSX_20190716_205250.jpg
2SeLc.jpg

Senast ändrad:
Ja jag var inne och kollade på dom. Funkar bra med mechaquartz för mig. Man blir sugen på detta med. Kanske bäst man går och lägger sig :D.
Mechaquartz är riktigt trevligt måste jag säga. Hade en Seiko Flightmaster med ett liknande urverk oxh funkade perfekt. :) Jag har varit sugen både på en svart (inte PVD) och en blå. Vet att det kommer att bli samma som med min Seiko bara, den kommer inte att lämna lådan. :confused:

Tillbaka
Topp