Waldorf
Guld
Är inte det denna? I så fall 42 mm...Den i 39, en våt dröm.
https://www.steinhartwatches.de/en/premium-line/gmt-ocean-1-black.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte det denna? I så fall 42 mm...Den i 39, en våt dröm.
Med jubileeDen i 39, en våt dröm.
Jo du har rätt men jag menade om i 39mm .Är inte det denna? I så fall 42 mm...
https://www.steinhartwatches.de/en/premium-line/gmt-ocean-1-black.html
Sorry missförstod. Ja, då hade jag köpt en för länge sen...Jo du har rätt men jag menade om i 39mm .
Nästan ultimat och owg-varning då.
Jag måste bara få skriva av mig lite. Jag blev helt blixtförälskad i Charlie Paris Concordia när den postades i tråden och beställde en svart modell. Tyvärr blev jag kontaktad av butiken redan dagen efter då en annan kund tydligen hade beställt det sista exemplaret samtidigt som mig och jag fick pengarna återbetalda.
Det var säkert två månader sen i alla fall och jag har bevakat alla möjliga forum, ebay m.m. i hopp om att hitta ett begagnat exemplar men kammade noll. Döm om min förvåning när jag blev kontaktad av Charlie Paris för någon timme sedan där de informerade mig om att de hade fått hem två exemplar som hade fastnat i amerikanska tullen!
Änrligen är den på väg och förhoppningsvis är den lika härlig i verkligheten som på bild. Som om inte det var nog fick jag även mail angående prissänkning på en klocka som jag länge varit sugen på att testa och där den nu kunde köpas för typ halva priset.
Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna denna karma men jag klagar inte.
Kanske en DMC? Perfekt om man har svårt för god kvalitet och finish. Också om man avskyr att kunna använda kronografen till att mäta tid. Den här klarar inget av de kraven nämligen. Men den är mycket billig och har världens coolaste bil på baksidan!
Okej det kanske är så i detta fallet att man får vad man betalar för helt enkelt. Hade hoppats att det var tvärtom .
Har du iof rätt i! Vi pratar om en två tusen kronors klockaDet behöver ju inte vara dåligt heller.
Har jag blivit sugen på denna eller? Får inte bort den .
(lånad bild)
Om vi får till en sån där utan mercedes...
Same, same, började för ngn månad sedan, sååå nice....
Det där är 42 mm boetten väl? Mina smala armar klarar inte den, åtminstone inte de jag provat och det är en tre-fyra stycken andra varianter. Annars är det en fin modell som jag tittat på några gånger. Eller har jag fel?
Låter fantastiskt bra i mina öron .39ans boett, tavla, inlägg och visare från denna, kanske byta ut mercedes mot något annat om det stör för mycket. På med ett vintage domed glas och jubelee länk så blir den jävligt bra. Ändringarna bör inte bli allt för kostsamma heller
Behöver inte vara plexi, går bra med box eller vintage domed safir också. Inte lika charmigt som plexi men en väldigt bra kompromiss av vintage och stryktåligtLåter fantastiskt bra i mina öron .
Svårare än så behöver det inte vara. Har svårt för plexi men är inte omöjlig där. Föredrar dock ett domed safirglas.
Jaha, så var det med det. Vi har löst det, klockan är klar .Behöver inte vara plexi, går bra med box eller vintage domed safir också. Inte lika charmigt som plexi men en väldigt bra kompromiss av vintage och stryktåligt
Har någon av er erfarenhet av Nethuns? Serious Watches säljer ju dem. Tycker de ser väldans prisvärda och gedigna ut. Vore kul att höra ifall någon av er provat.
Tror inte Steinhart har nån "vintage" boett (utan kronskydd antar jag definitionen i första hand är?) i 39 så det blir den "vanliga" 39 mm boetten, inte gör det mej nåt... Rätta mej om jag har fel39ans boett med tavla, inlägg och visare från denna, kanske byta ut mercedes mot något annat om det stör för mycket. På med ett vintage domed glas och jubelee länk så blir den jävligt bra. Ändringarna bör inte bli allt för kostsamma heller
Edit: Steinhart har heller aldrig gjort en sådan version så vitt jag vet så vi blir ganska ensamma om den eller i alla fall först
Dryden? Har inte provat dem själv men tycker att de är väldigt tjusiga och de har fått bra reviews.Vad finns det för trevliga kronografer? Dan Henry?
Går bra med den befintliga 39:an .Tror inte Steinhart har nån "vintage" boett (utan kronskydd antar jag definitionen i första hand är?) i 39 så det blir den "vanliga" 39 mm boetten, inte gör det mej nåt... Rätta mej om jag har fel
Edit: hade gnomon nån vintage i 39 mm? var den utan kronskydd?
Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual timeTror inte Steinhart har nån "vintage" boett (utan kronskydd antar jag definitionen i första hand är?) i 39 så det blir den "vanliga" 39 mm boetten, inte gör det mej nåt... Rätta mej om jag har fel
Den där är ju bara så bra! Ska bli kul att se hur den blir när den fått mer patina, känns som att urtavlan kommer att poppa ännu mer då!Med regnet som faller utanför blev det en liten tisdagsfika
Ser ju förbaskat trevliga ut. Verkar väldigt affordable också.Dryden? Har inte provat dem själv men tycker att de är väldigt tjusiga och de har fått bra reviews.
Edit: Sommarrea just nu så landar på $279.
Sluta, jag klarar inte mer. Ultimat-deluxe .Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual time
Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual time
Och benämnd "my", men detta behandlas väl i en konversation vill jag minnas.Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual time
Behåll tanken och lämna in förslaget ASAP.Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, tavla, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual time
Redan gjortBehåll tanken och lämna in förslaget ASAP.
De kör Seiko's VR63 mechaquartz, har safirglas med AR och dessutom vattenresistent till 100m. Helt klart affordable och mycket för pengen. De hävdar att urtavlan är emaljerad men jag är skeptisk...Ser ju förbaskat trevliga ut. Verkar väldigt affordable också.
Ja jag var inne och kollade på dom. Funkar bra med mechaquartz för mig. Man blir sugen på detta med. Kanske bäst man går och lägger sig .De kör Seiko's VR63 mechaquartz, har safirglas med AR och dessutom vattenresistent till 100m. Helt klart affordable och mycket för pengen. De hävdar att urtavlan är emaljerad men jag är skeptisk...
Har de släppt några tidigare modeller? Ser onekligen spännande utDe kör Seiko's VR63 mechaquartz, har safirglas med AR och dessutom vattenresistent till 100m. Helt klart affordable och mycket för pengen. De hävdar att urtavlan är emaljerad men jag är skeptisk...
Mechaquartz är riktigt trevligt måste jag säga. Hade en Seiko Flightmaster med ett liknande urverk oxh funkade perfekt. Jag har varit sugen både på en svart (inte PVD) och en blå. Vet att det kommer att bli samma som med min Seiko bara, den kommer inte att lämna lådan.Ja jag var inne och kollade på dom. Funkar bra med mechaquartz för mig. Man blir sugen på detta med. Kanske bäst man går och lägger sig .