@Jockinho,
@MaBr,
@midikem,
@DB15,
@P.K,
@Jeser90,
@Hawkeye,
@Eternalis,
@Lowe92
Då var det min tur att bjuda på lite bildtyngd i denna trevliga passaround. Extra bra timing att klockan kom precis när jag kommit hem från en vecka på västkusten.
Välpaketerad i en låda med extremt mycket tejp som redan färdats mycket lyckades jag till slut bryta upp den.
Första intrycket efter uppackning var mycket bra! Riktigt mycket klocka för pengen. Älskar avsaknaden av sekundvisaren på den fina urtavlan. Kunde gärna varit utan den nedre texten ”ULTRA THIN”.
Inleder med lite dubbel-ws-bilder som jämförelse tillsammans med dagens klocka - min kära Halios. Blågult är fint även om inte nyanserna är samma som i flaggan.
Den får Haliosen att se riktigt tjock/hög ut!
Bredvid den ser klockorna lika stora ut men när man kör den solo tycker jag man börjar märka att den bärs större än sina 40 mm. Mycket pga. att den är ultratunn men även pga. hur boetten är utformad.
Den är väldigt lätt och bekväm, formen är trevlig och borstningen bra. Bandet är skönt med läder(?) på insidan men utsidan har redan börjat ”frasa” i trådarna vid hålen vilket tyder på sämre kvalitet. Kanske det även sett snyggare ut om bandet inte smalnar av så pass mycket som det gör - dock är det inget som direkt syns.
Personligen är den för tunn för min smak och jag hade även gärna sett lite bättre vattentålighet men den ekvationen kanske inte går ihop.
Dock är D1 Milano ändå en väldigt cool och välbyggd klocka som är annorlunda och sticker ut.
Hade väldigt gärna velat testa den i mindre storlek fast på länk istället.
Avslutningsvis kommer jag inte att behålla den vid en eventuell vinst utan säljer den i första hand till
@Jeser90 som verkade sugen till ett väldigt vänskapligt pris där 50% går till pankreascancerforskning och andra hälften till min mikroklocksbudget.
Kommer eventuellt att testa klockan i en dag till sen vandrar den vidare.
Har inte gjort mycket till paketöppningar eller recensioner men hoppas ändå att detta hjälper någon och att min känsla förmedlas.
Stänger inlägget med en bild på klockan mellan mina nuvarande micros.
/p