• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då har Squalen överlevt barnkalas, och den gjorde det med bravur.
4-åringarna var djupt imponerade av mitt klockval, dagen till ära ;)
20190720_205142.jpg

Är det för att det är LE dom ligger ut på det priset? Hänger inte riktigt med på varför de blir så dyra? Har
Steinhart typ en helt sjuk fanbase?
Ja för att det är 42mm LE versionen som det endast finns 40st av, merparten förmodligen hos de ursprungliga ägarna och kommer väldigt sällan upp till salu. Finns 100st i 39mm också som gjordes förra året och går också långt över det dom listade för €595. Det var dom jag hänvisade till när jag nämnde priser på 10-12tkr.

Edit: Steinhart har också en mycket trogen fanbase plus att marknaden för homager är mycket större än vad folk tror, finns gott om köpare på en schysst homage bara kvalitén finns där.

Senast ändrad:
Lite sugen på en field watch ala 40-tal. Vilka alternativ finns det förutom Hamilton, MK2 och Seiko? Tänker mig en nätt liten sak.

Tillbaka
Topp