Anmäler mitt intresse för en micro LE-klocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är kass på de varianterna men det är Bill Yaos egna verk, ready to Wear är relativt nytt fenomen.Hej allesammans! Jag försöker ta reda lite info om min klocka MKII 70 Stingray som jag köpte för ngn vecka sedan här på forumet. Vet ju att det finns 50, 60 & 70 Stingray och jag är (såklart) intresserad av 70-modellen.
Vilket år kom första 70 Stingray? Vilket år slutade han tillverka dem? Är det ngn som vet hur många 70 Stingrays som gjordes? Var det Bill Yao som gjorde dem eller var det en sån där "Ready to wear"-variant? Aja... många frågor som kanske inte många har svar på. =)
Sinn 556?Lite sugen på en field watch ala 40-tal. Vilka alternativ finns det förutom Hamilton, MK2 och Seiko? Tänker mig en nätt liten sak.
Vilken får mest wrist time? Behåll båda och rotera?Old and new, and winner is ?
Well , vintage dinkor kommer användas mer sparsamtVilken får mest wrist time? Behåll båda och rotera?
De båda guld Breitling är i en klass för sig.Well , vintage dinkor kommer användas mer sparsamt
Tack! Ja jag har försökt hitta info där men hittar mest bara massa gamla trådar där folk vill sälja/byta stingrays.... Men jag får försöka dammsuga lite mer på WUS... =) Vad hände med din Key West?Jag är kass på de varianterna men det är Bill Yaos egna verk, ready to Wear är relativt nytt fenomen.
Mest info får du på WUS, grym klocka!
https://forums.watchuseek.com/f325/?amp=1
Släng in migVill du vara med?
Fixat!Släng in mig
Sinn 556?
Den är sjukt bra den där!
Tackar för det, yes känns speciella..De båda guld Breitling är i en klass för sig.
Nato är ju i många fall riktigt skönt att bära, särskilt om klockan inte är för stor och hög, fieldwatches är bara ett exempel. Har mängder av natos själv så ingen diss av det. Däremot när men ser folk köpa en klocka för flertalet månadslöner eller mer och därefter erbjuder den att bli klädd i ett nato för 100 spänn (mer bör absolut inte ett nylonsnöre kosta oavsett märke) ja känns inte det just i dom lägena lite som att ha foppatofflor till frack?Hade ett svart Nato från Nodus,det va riktigt skönt.
Trevlig samling utan tvekan .Nuvarande micros. Mycket nöjd.
Jag sitter med exakt samma tanke! Varför finns den inte i 38mmEn fråga till er som har en Smiths Everest 36mm.
Funderar på en sådan men är lite orolig att den ska bli för pluttig och liten på 18cm handled?
Kanske blir bättre med 40mm-modellen?
Det hade varit mumma. Då hade jag haft en för länge sen . Nu är det lite av en chansning hur man än väljer.Jag sitter med exakt samma tanke! Varför finns den inte i 38mm
Holy, vilken uppställning, mycket bra.Nuvarande micros. Mycket nöjd.
Jag hade nog tyckt att det hade varit lite för litet. Jag har 17,5 cm handleder och tycker att det känns lite för litet när det går under 38 mm. Men det kanske är en vanesak.En fråga till er som har en Smiths Everest 36mm.
Funderar på en sådan men är lite orolig att den ska bli för pluttig och liten på 18cm handled?
Kanske blir bättre med 40mm-modellen?
WatchuseekOm det går segt att sälja mikromärke här på KS var vänder ni er då?
Eller är det bara fel tidpunkt att sälja och försöka senare istället?
Jag känner nog likadant. Kanske kör en chansning på 40mm.Jag hade nog tyckt att det hade varit lite för litet. Jag har 17,5 cm handleder och tycker att det känns lite för litet när det går under 38 mm. Men det kanske är en vanesak.