• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Korv med bröd i ett soligt Malmö med lillvalpen :)
CCBFBF14-400B-4DBF-8C38-0983C4C5C196.jpeg

Jag hade nog tyckt att det hade varit lite för litet. Jag har 17,5 cm handleder och tycker att det känns lite för litet när det går under 38 mm. Men det kanske är en vanesak.
Det är nog själva definitionen av 'individuellt'. En evig fråga utan komplett svar :)
Edit: kör 36-44 till vardags. (äger klockor i spannet 33-46) Har 20 cm handled.

Senast ändrad:
En fråga till er som har en Smiths Everest 36mm.
Funderar på en sådan men är lite orolig att den ska bli för pluttig och liten på 18cm handled?
Kanske blir bättre med 40mm-modellen?
Äsch inte då. Satt fin fint på mig och jag har större handleder än så, litet är bara manligt ;) Anledningen till att jag inte gick på 40an när det begav sig är att det är en riktig tjockis, 36an är betydligt mer slimmad.
2C40660A-1553-42CD-9FE6-CA094D857488.jpeg

En fråga till er som har en Smiths Everest 36mm.
Funderar på en sådan men är lite orolig att den ska bli för pluttig och liten på 18cm handled?
Kanske blir bättre med 40mm-modellen?

Jag sitter med exakt samma tanke! Varför finns den inte i 38mm :(

Jag hade nog tyckt att det hade varit lite för litet. Jag har 17,5 cm handleder och tycker att det känns lite för litet när det går under 38 mm. Men det kanske är en vanesak.

Äsch inte då. Satt fin fint på mig och jag har större handleder än så, litet är bara manligt ;) Anledningen till att jag inte gick på 40an när det begav sig är att det är en riktig tjockis, 36an är betydligt mer slimmad.
2C40660A-1553-42CD-9FE6-CA094D857488.jpeg
Det handlar väl mer om att man kan hantera klassiska storlekar och om man är manlig nog. ;) Kunde Hemingway köra klockor som var 36mm och mindre så... Han fick det att se riktigt bra ut.
ehKarsh.jpg

ehbubbleback.jpg

Eller Muhammed Ali, manligare än så är nog svårt att vara :) ... fast till utseende är jag nog närmare Hemingway :D
9B001EE8-F2BA-4467-A4B3-345E9C1E3562.jpeg
Jag tycker ändå att Hemingway är manligare måste jag säga. Han är ju typ essensen av det, haha. :D Ni är inte helt olika måste jag säga. Om jag ser hälften så bra ut som han gjorde vid den åldern så är jag nöjd. :rolleyes:

Han svor säkert över att det inte fanns större storlekar att tillgå :D.
Äh, tror jag inte alls att han gjorde! :p

Ser bra ut. Vad har du för handledsmått?
Tack! Har 16,5cm så åt det smalare hållet. :) För er referens är det bättre att kolla på bilden som @FreakyLeo postade med sin före detta 36mm Everest. Den sitter också perfekt på honom, speciellt på länk. :D

På tal om Smiths och länk, är det någon som vet när den nya länken ska släppas? Jag tar gärna emot tips på ett mindre lås som skulle kunna passa på den gamla länken, den är 18mm vid låset. :)

:hilarious:
Jag tycker ändå att Hemingway är manligare måste jag säga. Han är ju typ essensen av det, haha. :D Ni är inte helt olika måste jag säga. Om jag ser hälften så bra ut som han gjorde vid den åldern så är jag nöjd. :rolleyes:

Äh, tror jag inte alls att han gjorde! :p
Tycker du det? :hilarious:

Klart ni som följer mig på Snupps och Insta vet ju hur jag ser ut. Stämmer kanske, jag har ju åldrats 20år de senaste 3åren :hilarious:

:hilarious:
Tycker du det? :hilarious:

Klart ni som följer mig på Snupps och Insta vet ju hur jag ser ut. Stämmer kanske, jag har ju åldrats 20år de senaste 3åren :hilarious:
Japp, har sett din håriga nuna några gånger vid det här laget, haha. Manlig som få! :D Jo, samma här men det är så det blir när man skaffar ungar. BAM +10 år direkt! :eek:

Köpt mig en scurfa och insåg att vanliga stift på 20 mm var för smala. Finna de någonstans i Sverige kanske? Känns onödigt att beställa från deras egen hemsida

Tack! Har 16,5cm så åt det smalare hållet. :) För er referens är det bättre att kolla på bilden som @FreakyLeo postade med sin före detta 36mm Everest. Den sitter också perfekt på honom, speciellt på länk. :D

På tal om Smiths och länk, är det någon som vet när den nya länken ska släppas? Jag tar gärna emot tips på ett mindre lås som skulle kunna passa på den gamla länken, den är 18mm vid låset. :)
Jag är mer förvirrad nu än innan jag ställde frågan :D.

Köpt mig en scurfa och insåg att vanliga stift på 20 mm var för smala. Finna de någonstans i Sverige kanske? Känns onödigt att beställa från deras egen hemsida

Dom är av samma typ som rolex använde på sina subbar förr. Inte i Sverige men cousinsuk har billiga av den typen.

Räcker det med dessa:
20190721_150212.jpg

Isåfall bara dra ett PM med adress så lägger jag dem på lådan. :)

Tillbaka
Topp