• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nope, tyvärr inte med. Finns inte med i listan med konversationer...
Det är ju jättekonstigt. Får prova igen.
61126B8C-CC87-4ACA-9F6D-58C0FA623EC5.jpeg

Haha, noll koll hade han uppenbarligen. Man ska aldrig lita på någon med en sån klocka på armen. :p Mysig Certina du har där! Tanks bärs ofta lite större än sina mått också. :)[/QUOTE]
Certinan är ju ett arv, högt älskad!
Vet inte diagonalen, men visst blir de lite större!
Har träffat några Diesel-Brothers, verkar vara lite korkade allihop.
Sist räddade jag deras (han och hans tjej) dag, då jag såg till att deras katt blev nominerad, dom försvannfrån utställningen ett par timmar.
Tror att han fortfarande inte förstått vad som hände! :banghead:

Haha, noll koll hade han uppenbarligen. Man ska aldrig lita på någon med en sån klocka på armen. :p Mysig Certina du har där! Tanks bärs ofta lite större än sina mått också. :)
Certinan är ju ett arv, högt älskad!
Vet inte diagonalen, men visst blir de lite större!
Har träffat några Diesel-Brothers, verkar vara lite korkade allihop.
Sist räddade jag deras (han och hans tjej) dag, då jag såg till att deras katt blev nominerad, dom försvannfrån utställningen ett par timmar.
Tror att han fortfarande inte förstått vad som hände! :banghead:
Det förstår jag att den är! Kul att ha klockor med en historia och som man vet att de alltid kommer att finnas kvar. :) Jag har bara en fyrkantig klocka, den mäter 38mm men bärs snarare som 40-41mm.

Inte för att ha fördomar men det är också min generella upplevelse. :rolleyes: Vilka sopor, tur att det är någon som har huvudet på skaft i alla fall! :D

Nope, tyvärr. Spelar ingen roll bara jag inte förlorar möjligheten att slå till på en klocka. Hade bara varit kul att läsa. Tack för försöken dock.
Nähdå, den kommer ut i tråden sen när allt är spikat som jag förstår det. Nu verkar det diskuteras fram förslag med tillverkaren så förhoppningsvis kommer vi fram till en lämplig modell snart. Du har inte någon skum inställning som gör att du inte får notiser från ”icke vänner” eller liknande?

Nope, tyvärr. Spelar ingen roll bara jag inte förlorar möjligheten att slå till på en klocka. Hade bara varit kul att läsa. Tack för försöken dock.

Nähdå, den kommer ut i tråden sen när allt är spikat som jag förstår det. Nu verkar det diskuteras fram förslag med tillverkaren så förhoppningsvis kommer vi fram till en lämplig modell snart. Du har inte någon skum inställning som gör att du inte får notiser från ”icke vänner” eller liknande?

https://klocksnack.se/account/privacy
Kolla långt nere på den sidan vilka som får starta konversation med dig.

Stora uppdateringar kommer förmedlas i den här tråden också.

Den där klockan är ju horologiskt sett väldigt viktig, ingen annan klocka har väl tagits fram som varnande exempel fler gånger än Diesel Big Daddy :D

Jag vet, slog mitt huvud blodigt härom dagen för att jag somnade. Fullset, två band :p Skall man se det från den ljusa sidan har jag fortfarande klockbudget till en Steinhart iallafall :)
B8FA66DC-4F31-4F8D-BE9B-6FD5BC553F4A.jpeg

Cool klocka! Hade inte sett dom tidigare.

Diesel Big Daddy? :eek:

... bara skoja, de är ganska häftiga, men dyra och svåra att få tag i, speciellt till ett bra bris. Due har en väldigt udda boettform också.

Haha, det är bara du som gillar obskyra oversizade quartz från Diesel! :p:p Passar väl klubborna ganska väl?

Skämt åsido. Unimatic hade verkligen intressanta modeller. Särskilt den du nämnde. Dock dyra, mycket annat som lockar för priset.

F4DF0FAC-04CF-451D-AE69-906C123F7E75.jpeg
B6542E21-3B60-4F0F-B497-0AD3464708D5.jpeg
00591286-632B-4D56-BCB5-8E868AC3A4E4.jpeg

Trodde denna skulle beckna snabbare än jag hann byta kallingar....

Kom igen nu, denna sällsynta svarta Borealis Bullshark är till salu om ni missade min post tidigare!
Jag orkar inte komponera ihop en annons till K&S, och tänkte att det kunde vara kul om någon i mikroligan ville ta över den.

Inboxa

Kom igen nu, denna sällsynta svarta Borealis Bullshark är till salu om ni missade min post tidigare!
Jag orkar inte komponera ihop en annons till K&S, och tänkte att det kunde vara kul om någon i mikroligan ville ta över den.

Inboxa

Köööööööööp! Älskar att hetsa. @Nilas hade du testat denna om ja, saknar du den?

Inboxa
Ja, köp för faeeen!! Detta är ju creme de la creme i micro-svängen!!
Ping @Nilas
Ping @Nicke75

Tillbaka
Topp