• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag tycker att det är supertydligt. Köp. :p
I mina ögon så passar 36mm i princip alla handleder men det är ju väldigt personligt vad man tycker är snyggt. Det finns ju folk som bär såna här och tycker att det ser bra ut...
01e7a_MzQqbGTpfngnHKFKLKFTw32z.jpeg
Den där kan vara det fulaste........

I mina ögon så passar 36mm i princip alla handleder men det är ju väldigt personligt vad man tycker är snyggt. Det finns ju folk som bär såna här och tycker att det ser bra ut...
Herre jisses vilken styggelse :eek:. Har själv numera 42mm som max och det brukar funka riktigt bra på 18cm handled. Dock så känns 38-40 som någon form av sweetspot för min del.
I fallet med Smiths så kan det kanske funka med 36mm pga avsaknaden av bezel och därav kanske tavlan upplevs lite större. 20mm bandbredd biffar ju på den lite också :)

Det handlar väl mer om att man kan hantera klassiska storlekar och om man är manlig nog. ;) Kunde Hemingway köra klockor som var 36mm och mindre så... Han fick det att se riktigt bra ut.
ehKarsh.jpg

ehbubbleback.jpg
Haha, Nja, alltså.., det känns i minsta laget för mig på de handlederna.., men kanske något man vänjer sig vid. Jag håller nog fast vid att 38 mm är minst för mig.

Jag blir gärna inbjuden i tråden om Micro-le men kan nån tala om hur man stänger av funktionen att man får mail var gång någon gör ett inlägg i konversationen?

Blir också gärna inbjuden i konversationen om micro-le. Vet inte om jag har möjlighet att vara med på köpet ännu, eller hur jag vill göra, men är gärna med ändå om det är okej. Verkligen en fantastiskt rolig idé :)

Den här stillsamma kvällen får denna klassiker vara med. Ingen micro, men onekligen affordable ;)

upload_2019-7-21_16-54-9.jpeg

Dom borde ju döpt den till Trocazero :)
Det gillade inte The Coca-Cola Cola Co!
Dumt att bråka med dom...

Jag har för mig att det var @Stroboman som upplyste mig om den :)
Har man kallats Mr Trocca, så!

Han har koll på det mesta...
Tack! :)
Jo, förbannade hjärna!
Kan utan att skryta säga:
Jag vet mycket om mycket!
Blir så när man sålt stort, smått, billigt och dyrt!
Dessutom med ett huvud som gillar fakta! :confused:

Har följt storleksdebatten.
Såg en kille på kattutställning med exakt den klockan, vidrig!
Hade själv Expyn den dagen, killen trodde den var fejk! :arghh:
Farsgubben hade 22cm runt handleden och använde denna klocka!
C7AF3F09-FFC7-4B5A-9D33-1204F01604D6.jpeg
3DD4F9DD-A1EF-4DBC-98A4-C955E69C88F9.jpeg
Manligheten sitter INTE i storleken på klockan!
Min comfort zone rör sig hellst mellan 34-44mm
Har 18.5 -19 cm runt handlederna.
Ha en härlig kväll, vänner!

Den där klockan är ju horologiskt sett väldigt viktig, ingen annan klocka har väl tagits fram som varnande exempel fler gånger än Diesel Big Daddy :D

Ja en unimatic står också på min vill ha lista

Jag vet, slog mitt huvud blodigt härom dagen för att jag somnade. Fullset, två band :p Skall man se det från den ljusa sidan har jag fortfarande klockbudget till en Steinhart iallafall :)
B8FA66DC-4F31-4F8D-BE9B-6FD5BC553F4A.jpeg

Den där kan vara det fulaste........
Ja, så jävla hemsk, haha.

Herre jisses vilken styggelse :eek:. Har själv numera 42mm som max och det brukar funka riktigt bra på 18cm handled. Dock så känns 38-40 som någon form av sweetspot för min del.
I fallet med Smiths så kan det kanske funka med 36mm pga avsaknaden av bezel och därav kanske tavlan upplevs lite större. 20mm bandbredd biffar ju på den lite också :)
Mäter nätta 60mm... :rolleyes: Själv så kör jag allt mellan 32-47mm. Den minsta är en vintage-sportare och den största är en Seiko Tuna. :D

Haha, Nja, alltså.., det känns i minsta laget för mig på de handlederna.., men kanske något man vänjer sig vid. Jag håller nog fast vid att 38 mm är minst för mig.
Som sagt, smaksak. Det är framför allt väldigt ovant för många att ha en så liten klocka. :)

Har följt storleksdebatten.
Såg en kille på kattutställning med exakt den klockan, vidrig!
Hade själv Expyn den dagen, killen trodde den var fejk! :arghh:
Farsgubben hade 22cm runt handleden och använde denna klocka!
C7AF3F09-FFC7-4B5A-9D33-1204F01604D6.jpeg
3DD4F9DD-A1EF-4DBC-98A4-C955E69C88F9.jpeg
Manligheten sitter INTE i storleken på klockan!
Min comfort zone rör sig hellst mellan 34-44mm
Har 18.5 -19 cm runt handlederna.
Ha en härlig kväll, vänner!
Haha, noll koll hade han uppenbarligen. Man ska aldrig lita på någon med en sån klocka på armen. :p Mysig Certina du har där! Tanks bärs ofta lite större än sina mått också. :)

Tillbaka
Topp