Med betoning på lite, jag kan använda klockan som vattenpass numer
Synd det inte är en rolex, hade säkert varit premium
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med betoning på lite, jag kan använda klockan som vattenpass numer
Neeej den som var så cool!Aaaarrhh Amphibian fick följa med på badtur
Aaaarrhh Amphibian fick följa med på badtur
Aj, gör ont att se. Hoppas Meranom löser detta smidigt.Aaaarrhh Amphibian fick följa med på badtur
Riktigt läcker.spär på sommarkänslan i tråden
Neeej den som var så cool!
Hade liknande upplevelse för några dagar sedan med en skx. Blev immig pga lös bakboett...
Åh fy fan!
Jag har haft ett par varianter av den vanliga billiga sorten utan några sådana problem. Hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt.
Annars är ju den där skitcool!
Worst case scenario, nya visare, tavla och urverk bör väl gå på en femhundring. Det är fördelarna med ryssarAj, gör ont att se. Hoppas Meranom löser detta smidigt.
Fan nu lär man ju skynda sig hem för klockbyte och en öl Töööörstiiig!Svalka!!
Öka det är jättegottFan nu lär man ju skynda sig hem för klockbyte och en öl Töööörstiiig!
Funderade tidigare på om man inte kunde få lite patina på tavla och visare... Hade lätt bett om att få behålla de vattenskadade bitarna.Worst case scenario, nya visare, tavla och urverk bör väl gå på en femhundring. Det är fördelarna med ryssar
De var ju en kanonidé. Visare och tavla passar väl i alla olika amphibiaboetter?Funderade tidigare på om man inte kunde få lite patina på tavla och visare... Hade lätt bett om att få behålla de vattenskadade bitarna.
Funderade tidigare på om man inte kunde få lite patina på tavla och visare... Hade lätt bett om att få behålla de vattenskadade bitarna.
Jag har faktiskt inte ens tänkt på det, grym idé! Ska be dom att skicka tillbaka tavla och visareDe var ju en kanonidé. Visare och tavla passar väl i alla olika amphibiaboetter?
Jodå, så långt hänger jag med."Dykarsjukan" är väl att man använder samma boett och bezel som till dykarklockorna och således kan bara bezeln rotera motsols och inte som på de dyrare alternativen där bezeln kan rotera åt båda hållen (samt att man justerar antal klick så man kan ställa timmarna mer exakt)
Kanske sen på denna och lite otydligt vad du menar med "vanligt" urvek. Finns lite olika priciper där. Dels kan man hänga på en extra modul som i princip tillför tre saker: en halvering av timhjulet, anslutning till/i canonpinjongen med ett extra "rör" och ett sätt att ställa visaren (som eta 2892 till 2893 (finns en dd modul också för kronograffunktion i 2894) eller att ta en 2836 och bygga om till en GMT (ofta till priset av att "dag" funktionen försvinner eftersom det inte "finns plats" på kronan att sköta fler funktioner, eller så är urverket byggt med funktioner som "quick jump" av den "vanliga" timvisaren och 24 timmars visare, typ rlx och omega och några till. Även i dem har de ju en halvering av timhjulet, exakt hur de byggt dem vet jag inte.
EDIT: Kan tillägga att eta 2892, som jag förstått det, designades med två syften (jämfört med 2824): skall vara tunt för att kunna bygga tunna klockor och skall ha en "yta" som möjligör/tillgängliggör att bygga moduler på så att man kan få "normaltjocka" urverk med extra komplikationer som kronograf och gmt t.ex. utan att modifiera 2892. Dock blir det svårt att införa t.ex. "quick jump" av timvisaren eftersom den drivs inuti 2892'an.
Mejlade Meranom, fick svar inom 10min. Skicka tillbaka för warranty repair
Hade kanske kunnat byta ut min Vostok mot denna men den är ju också på reparation
Jag får hoppas att min håller tättÖnskar att det bara hade varit lite imma, halva boetten är typ fylld med vatten Den är fortfarande störtcool och bör väl inte vara några problem nu när Meranom gett grönt ljust för garantiåtgärd har också flera billigare varianter och inga tidigare problem
Naaaajs i kubikI väntan på ett par andra godbitar så får denna duga .
Kul, har också spanat på den där. Hur känns länken?Fick hem ett paket idag! Gick ganska snabbt ändå får man ändå säga
Blev en D1 Milano i 38mm. Ville helst ha en med den blå härliga tavlan men de finns tyvärr inte i 38mm så får testa med en vit
Folkölsafton
En jävligt kall Norrlands. När man vill vara sig själv för en lång stund.
Den där tavlan är så grymt braNågra dagar i saltvatten gör susen för brons. Var lite för mycket bling med rosén när den var ny.
Vackert!Några dagar i saltvatten gör susen för brons. Var lite för mycket bling med rosén när den var ny.
Så ska det se ut . Lagom med patina. Låt det inte gå över den hårfina gränsen bara så du får börja om igen . Lagom är bäst.Några dagar i saltvatten gör susen för brons. Var lite för mycket bling med rosén när den var ny.