• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Definitivt en keeper. Tycker den är väldigt bra. Bra kvalitetskänsla och med sina 39mm bärs den väldigt bra på 17cm handled. Tropicalgummit som de gör är även det väldigt skönt. Bjuder på en ytterligare action bild! :)
20190724_145500.jpg

Väldigt fina de där! Surfade runt på Baltics sida igår samt läste en recension på den där. Verkar vara riktigt bra. Känns som en väldigt bra storlek oxå. Köpte du länken med?

En vecka nästan faktiskt, för andra gången dessutom. Tror det motsvarar rätt många dykningar. :) Tog upp den igår kväll. Ja det var mycket ärg på den. Tog en nagelborste och kranvatten och gjorde rent den lite lagom. Lite bilder.
Blöt och svart efter upptagning
IMG_20190723_103556_7.jpg

När den torkat...
IMG_20190723_110046_4.jpg

IMG_20190723_113157_5.jpg

IMG_20190723_113211_6.jpg
Och så efter rengöring...
IMG_20190723_120009_8.jpg

IMG_20190723_120021_7.jpg

IMG_20190723_120031_7.jpg

Kvarvarande patinering sitter rätt hårt. Går säkert att ta bort med lite citron och ättikssprit... Nu får den vara sån här.

Ser riktigt hård ut! Känns det ok med så mycket patina?

Väldigt fina de där! Surfade runt på Baltics sida igår samt läste en recension på den där. Verkar vara riktigt bra. Känns som en väldigt bra storlek oxå. Köpte du länken med?
Jag missade länken tyvärr. Jag hade peppat för släppet flera veckor i förväg, när sedan de släppte dom så hade jag ett helvetesmöte på jobbet som drog ut på tiden. Sedan 2timmar efter så var den blå redan slut och då gick jag emo direkt.:arghh: Dagen efter så kollade jag igen bara för att strö salt i såren, men då hade dom släppt fler,:wideyed: men endast med gummi då länken var slut.:D Så jag håller utkik efter länken lite då och då och kommer att köpa den när den kommer in igen.:)

Då damp det till slut ner ett paket hos mig också innehållande D1 Milano Ultra Thin. Tyvärr ingen Norrlands i bild men åtminstone en öl om än alkoholfri :rolleyes:

IMG_20190724_182112.jpg

Dem första visuella intrycken av klockan är riktigt bra. Finishen känns hög på boetten med borstade och polerade ytor som ger den liv. Lika så ger den blå tavlan med silver index och visare bra vinnare.
Tyvärr känns den inte lika bra på handleden, mina små handleder gör att klockan nästan sticker ut på sidorna och den nästan helt platta baksidan bråkar med min handledsknöl. Jag gillar dock den platta profilen i övrigt men önskar att klockan hade varit något mindre.
Ska fortsätta känna på den ett par dagar innan den lottas ut.

IMG_20190724_182808.jpg

IMG_20190724_182759.jpg

Jag missade länken tyvärr. Jag hade peppat för släppet flera veckor i förväg, när sedan de släppte dom så hade jag ett helvetesmöte på jobbet som drog ut på tiden. Sedan 2timmar efter så var den blå redan slut och då gick jag emo direkt.:arghh: Dagen efter så kollade jag igen bara för att strö salt i såren, men då hade dom släppt fler,:wideyed: men endast med gummi då länken var slut.:D Så jag håller utkik efter länken lite då och då och kommer att köpa den när den kommer in igen.:)

Vilken pärs! :D
Men den gör sig ju bra på tropicgummit sålänge. :)
Länken lär ju göra den om möjligt ännu bättre. Tycker själv BoR är sjukt porrigt samt att den passar klockrent tilll stuket på på detta ur.
Posta gärna fler bilder sålänge. ;)

Jovisst länken är väll okej, kanske lite väl lätt? Om du förstår vad jag menar med de. Tycker dock butterfly claspen satt väldigt hårt, men de är väll förmodligen nått som blir mjukare med tiden. Kommer bilder imorgon när de är lite mer vettigt ljus
Kanske hade varit konstigt men för kraftig länk till den tunna klockan? :) Ska bli kul att se bilder på den vita tavlan i solljus. Jag funderar på att beställa den med den gråa tavlan.

Snygg klocka och grattis til 40! Är det den härdade verisionen eller utan? Fick du någon trackinginfo innan leveransen?
Tack så mycket!
Ja det är den härdade varianten. Fick ingen trackinginfo alls, den bara dök upp igår. (Men nu är den redan på väg till en annan herre som figurerar frekvent här i tråden. Men jag "outar" inte vem han är. Det får han göra själv om han vill sen.)

Tillbaka
Topp