Sitter med ett glas whisky hemma och klämmer på min nya borealis.
Första intrycken är MYCKET positiva. Älskar vikten i klockan, trots att den inte kommer på länk pga bronset. För pengen så känns kvalitén mycket bra och kan med hög sannolikhet jämföras med klockor med mycket större prislappar.
Det första jag fastnade för var tavlan. Den är någon sorts grå sunburst och för första gången tror jag att jag förstår meningen med uttrycket ”den går inte att fånga på bild”. Tycker den är helt magiskt och har spenderat större delen av dagen stirrandes på den. Tavlan komplementeras av en klassisk 3-6-9 tavla, uppenbarligen inspirerad av rolex Explorer som jag också är ett stort fan av. Indexen är roségulds färgade och passar mycket bra med bronsboetten. Fortsättningsvis så har den här modellen skippat mercedesvisarna i förmån för mer batong-ish visare. Sekundvisaren har en orange-röd spets som matchar ”Adraga” texten, cool detalj.
När det kommer till komfort så tycker jag den bärs mycket bekvämt, har dock inte haft den så länge så vågar inte säga för mycket. Storleken är 40,5mm, men enligt mig så bärs den större. Drog fram ett par klockor av liknande storlek ur lådan för en liten jämförelse:
Jag tycker den bärs större än både min SMP och min 6139, trots att båda på papper är större.
I vilket fall är jag en sån där som generellt föredrar större klockor. Tycker att de ser bra ut, även om bilderna får dem att se lite för stora ut för mig.
En annan höjdpunkt är lumen som jag blev riktigt imponerad av.
Detta blev ganska långt men var tvungen att prata av mig lite