Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar den kombon! Så bra!!Typ det mest somriga jag kan tänka mig! Vilken dag!!
Snygg! Den där har jag varit lite lur på. Gillar den rena looken och att den är sol-/ljusdriven. Riktigt bra pris på Jomashop också. Hur upplever du den? Har stått en del om datumfönstret i recensioner jag läst, upplevs det pygmélitet eller funkar det?Hur är länken? Går den att ta bort och ersätta med band?Citizen promaster tough. Safirglas och eco drive. Tkr den ser lite ut som en iwc ingeniur. Sjukt prisvärd för runt 3 k. Bästa allroundbeater?
Jag har den inte. Men är riktigt sugen jag med. Jag har haft citizen förut och ja, fönstret är irriterande litet. (Tror det är samma Lilla fönster på de flesta av deras modeller) Väldigt märkligt att citizen vägrar åtgärda en sån enkel sak.Snygg! Den där har jag varit lite lur på. Gillar den rena looken och att den är sol-/ljusdriven. Riktigt bra pris på Jomashop också. Hur upplever du den? Har stått en del om datumfönstret i recensioner jag läst, upplevs det pygmélitet eller funkar det?Hur är länken? Går den att ta bort och ersätta med band?
Så sjukt sugen på att klicka hem en men det är shortage hela tiden. Någon som vet om de kommer att komma i lager igen? Det går ju att beställa den från deras hemsida men frågan är när man får den då.Typ det mest somriga jag kan tänka mig! Vilken dag!!
Hur funkar det där egentligen? Jag har lagt en request nu till gruppen. Men de klockor man lägger upp där eller som ligger där är till salu alltså?Hej och välkommen
Finns massor med mikros, men generellt ger majoriteten ganska mycket klocka för prislappen.
Här i tråden finns det mesta från dyrare Monta och Squale till mer budgetinriktat som Spinnaker.
Börja med att googla lite bilder på märkena på Birchgroves lista på förstasidan och när du hittar något du gillar så fråga om den klockan specifikt så får du garanterat input
Trådfavoriter ju nu skulle jag säga är Borealis och Steinhart Vi jobbar ju på en egen limited edition också om du vill vara med på den.
Sen har vi en egen Snupps-grupp om du letar efter beggat
http://snupp.it/F6uwji
De du vill sälja kan du markera som till salu. Annars kan du använda Snupps till att katalogisera samlingar.Hur funkar det där egentligen? Jag har lagt en request nu till gruppen. Men de klockor man lägger upp där eller som ligger där är till salu alltså?
Vet faktiskt inte, men de är väldigt trevliga och snabba på mailsvar är min erfarenhet så dra iväg ett mailSå sjukt sugen på att klicka hem en men det är shortage hela tiden. Någon som vet om de kommer att komma i lager igen? Det går ju att beställa den från deras hemsida men frågan är när man får den då.
Inte nödvändigtvis, man kan sätta en flagga på de man har som är till salu.Hur funkar det där egentligen? Jag har lagt en request nu till gruppen. Men de klockor man lägger upp där eller som ligger där är till salu alltså?
Tanken bakom är att vi som föredrar mikros kan gå in där och kika vad som finns till försäljning om man skulle bli sugen I den vanliga köp&sälj försvinner ju mikroklockorna i Rolexträsket och det blir svårt att snabbt få en överblick på vilka intressanta klockor som ligger ute.Hur funkar det där egentligen? Jag har lagt en request nu till gruppen. Men de klockor man lägger upp där eller som ligger där är till salu alltså?
Ska kolla med dem. Är ser deras gummi du har också?Vet faktiskt inte, men de är väldigt trevliga och snabba på mailsvar är min erfarenhet så dra iväg ett mail
Yes, det är detSka kolla med dem. Är ser deras gummi du har också?
Om du tröttnar på pepsin och vill flippa den, så har du en köpare klar här!
Använder mest Tropicen iof,men på något sätt vill jag ha kvar den.Om du tröttnar på pepsin och vill flippa den, så har du en köpare klar här!
fin! hoppar sekundvisaren som brukligt med batteri? eller smyger den fram som automater gör??Hojta till och dra ett pm om någon blir sugen på en relativt nyinköpt Davosa Vintage Diver. Kommer med original läderbandet och kan även kasta med ett par andra band som bilderna visar.
Beror på va du menar med vanliga verk? Handlar om utväxling, olika storlek på kugghjul. Alla visare på en klocka brukar gå i olika hastigheter.Men det där med 'dykarsjukan'. Hur bär tillverkarna sig åt att få 24 timmars visaren att gå som den skall om det är ett vanligt verk i klockorna ?
Ja det har du ju rätt iBeror på va du menar med vanliga verk? Handlar om utväxling, olika storlek på kugghjul. Alla visare på en klocka brukar gå i olika hastigheter.
Längtar tills min är tillbaka!
Vet faktiskt inte, inte mycket som ska ändras. Tror de stora alltid haft egna nummer på GMT-verken men hur det står till på övriga känner jag inte till.Ja det har du ju rätt i
Jag menar då ett verk som ej från början har en GMT funktion inbyggd.
Det kanske inte är så mycket som måste ändras.