• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Chili con carne, en Norrlands till det och nu lite utomhusvila med nyförvärvet. Sämre kan man ha det :).
PSX_20190725_192951.jpg

Fan vad nice den där är!

San Martin gör i princip bara homager så det är inte så konstigt. :)

Mmm... jag har kollat runt på bukten nu :rolleyes:
Modellen finns i lite olika utföranden, främst med seagull 2130 för ca 3k, men tydligen även med eta 2824 för dryga 4k... lite kul då originalet (som jag har) har ett selitta sw200

Jag vet att det här med homager vs. kopior är lite känsligt... i mina ögon är dock detta en kopia :wtf:

Mmm... jag har kollat runt på bukten nu :rolleyes:
Modellen finns i lite olika utföranden, främst med seagull 2130 för ca 3k, men tydligen även med eta 2824 för dryga 4k... lite kul då originalet (som jag har) har ett selitta sw200

Jag vet att det här med homager vs. kopior är lite känsligt... i mina ögon är dock detta en kopia :wtf:
Det är absolut inte känsligt, det är väldigt enkelt faktiskt. Kopior=olagliga. Homager=lagliga. Sen får du såklart tycka och känna vad du vill kring en homage men att det är en kopia i dina ögon blir märkligt då kopior inte är välkomna i detta forum då dem som sagt är olagliga.

Det är absolut inte känsligt, det är väldigt enkelt faktiskt. Kopior=olagliga. Homager=lagliga. Sen får du såklart tycka och känna vad du vill kring en homage men att det är en kopia i dina ögon blir märkligt då kopior inte är välkomna i detta forum då dem som sagt är olagliga.

Jo... så är det väl.
Och jag skulle gärna ha en sån där san Martin och jämföra med min oris...

Ovan nämnd är en kopia, men ingen varumärkesförfalskning. Homage är ett hittepånamn för att det ska låta finare. Har du ett alldagligt svenskt namn för något som helt kopierar en känd design?

Jaha då har godisbit nr 1 av 2 landat och gissa om det var en kanonpralin :). En riktig
super-affordable-deluxe helt utan tvekan.
Gillar skarpt att bezelen är bronsfärgad och tavlan den är riktigt krisp med sitt trevligt kupade safirglas. Sitter lågt, välbalanserat och bekvämt
med en länk på 20mm avsmalnande till 18mm.
Stort tack till vår egen @Lindellc för alltid lika trevliga affärer :).
Nu blir det bilder och sedvanlig wrist-roll , försök hindra mig :D.
PSX_20190725_164043.jpg
PSX_20190725_164226.jpg
PSX_20190725_164325.jpg
PSX_20190725_164427.jpg

Trevligt med San Martin. Min säger hej. Jag kan bara hålla med om super-affordable-deluxe
34C87DF9-804B-4E99-9096-6A57B24BC7EB.jpeg

/ P

Kvällens fångst.
IMG_20190725_222541.jpg

Dessutom är min Zelos Swordfish redan såld. Vilken grym kväll det har varit på västkusten. Hoppas alla härliga människor i tråden har haft det lika bra!

Bra fiskat! Själv ”kastade jag” i draget så blev inte mkt fiske... lyckades även knäcka ett spö igår när bottennappen var rejäl. Dock när det trasiga spöet ska rullas in nappar en hyfsat stor abborre :D

Fiska är dock roligt även när en är sämst hehe...

Bra fiskat! Själv ”kastade jag” i draget så blev inte mkt fiske... lyckades även knäcka ett spö igår när bottennappen var rejäl. Dock när det trasiga spöet ska rullas in nappar en hyfsat stor abborre :D

Fiska är dock roligt även när en är sämst hehe...

Känner igen ovan nämnda. Har nog gjort liknande grejer. Knäckt ett spö som satt fast med draget i ett träd osv :banghead: Helt sjukt vad fisk kan nappa när man som minst anar det. Fick min första Havsöring när jag höll på med lintrassel. :D

En av de roligaste man kan göra förutom att hänga på KS och köpa/snacka klockor då! :p

Tack! :) Det var några snorungar i pappas SUV som körde mot rött och det blev inte så bra för min del.
PSX_20190725_164225.jpg

PSX_20190725_164153.jpg
Fyfan. Vi borde bara tillåta att man kör bil när man är mellan 35 och 65 och kör man inte minst fem ggr i veckan borde kortet dras in och SUVar borde förbjudas :p

Hoppas att allt gick bra och att försäkringsgudarna finansierar en ny fin bil och en Squale som plåster på såren för sveda och värk. Hoppas att familjen är okej också om de var med. :D

Tillbaka
Topp