• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tycker inte du ska skrämma bort folk som gillar småtillverkare med låg prislapp och egen design. I en prefekt värld skulle dessa haft en egen tråd, men som det är nu får man samsas i tråden ist.
Inget ovänligt alls i mitt inlägg om du läser hela och absolut inte värre än många av dina. Sluta nu och försök dra igång grejer i denna tråden hela tiden är du snäll. Ingen vill det.
Kommer inte att dividera mer med dig i denna tråden, det har folk och mig inräknad gjort tillräckligt.

Dags att spola av babyracern
407D00D7-21A3-4659-8D1D-A8612ED36F0A.jpeg

Faaan så mycket kärlek det är i den här tråden. Ni är ju bäst, haha! :D:happyhappy:

Krya på dig, aldrig kul med olyckor. Det enda bra är att man kan komma tillbaka i bättre form fysiskt om man har tur och att man får sig en tankeställare.
Jo, så är det ju. Man får sig en riktig tankeställare! :)

Läskigt det där när man inser att allt inte beror på hur bra eller laglydigt man kör själv, skönt att du klarade dig utan större skador :( Krya på dig!
Tack så mycket! :) Jag kör ändå väldigt passivt i trafiken och förutsätter att alla är idioter. Tyvärr så var det andra bilar ivägen så jag hade inte en chans att se att de kom farandes. :sorry:

Usch fyf-n! Krya på dig!
Tack så mycket! :)

33, det var lite ungt :D Ni har inte funderat på att göra en rejäl jorden runt resa :D Då är hon ju 35 när ni kommer hem.

Kolla upp försäkringarna. Många ger ersättning oberoende av varandra. Jag pajade min axel för ett gäng år sedan, då gick både arbetsgivarens , hem samt olycksförsäkring in.
Jag är ju inte mer än 36! :D Det hade jag gärna gjort men tanken på att åka jorden runt med sparven skrämmer mig. För min del räcker det att åka i bilen till Ica för att inse att resa är en dålig idé. :p

Ska kolla upp det, tack för tipset! :)
Fyfan! Krya på dig kompis. Hoppas inte familjen var med i bilen. Så länge ni klarar er så är ok med allt annat.
Tack vännen! :) Nä, som tur var så var jag ensam i bilen.

17 årsedan nu,det går aldrig över men är ändå bättre.
Som jag brukar säga jag blir aldrig sjuk men lyckats paja det mesta på kroppen :confused::p
Se det positivt du kunde pajat klockan :eek:
Nä, sånt försvinner sällan tyvärr. :sorry:
Samma här, är heller aldrig sjuk men lyckas alltid bryta något istället! :eek:

Tack! :) Det var några snorungar i pappas SUV som körde mot rött och det blev inte så bra för min del.
PSX_20190725_164225.jpg

PSX_20190725_164153.jpg
Aj, vad trist. Hoppas allt reder ut sig och att inga bestående men uppstår. Min erfarenhet är att värdering är bra för den som är på offersidan i en olycka. Jag blev själv prejad av en liten kille som hade haft körkort i ca fem minuter när jag körde mc...

Blev en spinnaker hull tactical helt svart!
IMG_20190726_112908_BURST002.jpg
IMG_20190726_112850.jpg
IMG_20190726_093615.jpg
IMG_20190726_113412.jpg

Mycket trevlig klocka och för pengen riktigt bra! Var lite "stealthigare" än jag trodde bara, behöver inte vara en nackdel då den är jävligt ball i detta utförande. Dock blir läsbarheten lidande så fort det är lite mörkare. Lumen blev också lidande i detta utförande med index och visare i grå nyans. De med gulare index har betydligt bättre lume. Eftersom jag är pessimistisk lagd så hittar jag flera saker jag hade velat ändra på direkt, men sen får man tänka efter vad man har betalat för den och då är allt förlåtet :). Har ju mest använt oris aquis och speedy den senaste tiden och det är inte rättvist nånstans att jämföra dessa. Nä denna är pang för pengen :)
Bra jobbat, ser riktigt trevlig ut :).

Blev en spinnaker hull tactical helt svart!
IMG_20190726_112908_BURST002.jpg
IMG_20190726_112850.jpg
IMG_20190726_093615.jpg
IMG_20190726_113412.jpg

Mycket trevlig klocka och för pengen riktigt bra! Var lite "stealthigare" än jag trodde bara, behöver inte vara en nackdel då den är jävligt ball i detta utförande. Dock blir läsbarheten lidande så fort det är lite mörkare. Lumen blev också lidande i detta utförande med index och visare i grå nyans. De med gulare index har betydligt bättre lume. Eftersom jag är pessimistisk lagd så hittar jag flera saker jag hade velat ändra på direkt, men sen får man tänka efter vad man har betalat för den och då är allt förlåtet :). Har ju mest använt oris aquis och speedy den senaste tiden och det är inte rättvist nånstans att jämföra dessa. Nä denna är pang för pengen :)
Älskar tavlorna på de där. Avskyr California.
Ber till klockguden att Spinnaker släpper den med andra index men med den tavlan.
Grattis.

Aj, vad trist. Hoppas allt reder ut sig och att inga bestående men uppstår. Min erfarenhet är att värdering är bra för den som är på offersidan i en olycka. Jag blev själv prejad av en liten kille som hade haft körkort i ca fem minuter när jag körde mc...
Håller också tummarna för det! Jo, det är ju förhoppningsvis så. Just nu så är jag glad att jag klarade mig undan men någon gång ska man ju ta hand om det materiella. Inväntar svar från både polis och försäkringsbolag nu.

Fy, det så jäkla läskigt när man kör MC. Man är så mycket mer utsatt och oskyddad. :eek:

Inget ovänligt alls i mitt inlägg om du läser hela och absolut inte värre än många av dina. Sluta nu och försök dra igång grejer i denna tråden hela tiden är du snäll. Ingen vill det.
Kommer inte att dividera mer med dig i denna tråden, det har folk och mig inräknad gjort tillräckligt.
Skriver aldrig ovänligt men du rekommenderade användaren att lämna tråden, tycker inte jag är trevligt. Mitt inlägg var inget du behövde svara på utan var mer för de som ogillar kopior. Däremot tycker jag det är taskigt och ovärdigt att påstå att jag försöker dra igång något? Det har och kommer aldrig vara något jag försöker göra. Sluta med sådana påhopp och håll ämnet.

Faaan så mycket kärlek det är i den här tråden. Ni är ju bäst, haha! :D:happyhappy:

Jo, så är det ju. Man får sig en riktig tankeställare! :)

Tack så mycket! :) Jag kör ändå väldigt passivt i trafiken och förutsätter att alla är idioter. Tyvärr så var det andra bilar ivägen så jag hade inte en chans att se att de kom farandes. :sorry:

Tack så mycket! :)

Jag är ju inte mer än 36! :D Det hade jag gärna gjort men tanken på att åka jorden runt med sparven skrämmer mig. För min del räcker det att åka i bilen till Ica för att inse att resa är en dålig idé. :p

Ska kolla upp det, tack för tipset! :)

Tack vännen! :) Nä, som tur var så var jag ensam i bilen.

Nä, sånt försvinner sällan tyvärr. :sorry:
Samma här, är heller aldrig sjuk men lyckas alltid bryta något istället! :eek:
Vet inte om man är klantig eller bara otur:D
Menar nu inte din senaste olycka.
Hade du blivit inlagd hade vi kommit allihopa med Norrlands och haft GTG på din bädd :p

Vet inte om man är klantig eller bara otur:D
Menar nu inte din senaste olycka.
Hade du blivit inlagd hade vi kommit allihopa med Norrlands och haft GTG på din bädd :p
Haha, det ska jag komma ihåg att du har sagt! :D Du är ju dessutom i krokarna. :p Ska erkänna att det mest är jag som brukar vara klantig med trappor, mountainbiken etc... :rolleyes:

Skriver aldrig ovänligt men du rekommenderade användaren att lämna tråden, tycker inte jag är trevligt. Mitt inlägg var inget du behövde svara på utan var mer för de som ogillar kopior. Däremot tycker jag det är taskigt och ovärdigt att påstå att jag försöker dra igång något? Det har och kommer aldrig vara något jag försöker göra. Sluta med sådana påhopp och håll ämnet.
Om du skriver att jag ska sluta skrämma bort folk så får du nog förvänta dig ett svar ändå vilket du säkert var beredd på. Går inte i fällan igen och håller där. Var snäll och acceptera det.
Som jag sa sist så diskuterar jag gärna över en öl om vi mot förmodan skulle hamna på samma ställe. Mycket trevligare tycker jag och dödar inte tråden.

Ingen mikro idag heller dock landade en ny affordable idag:
20190726_105020.jpg

20190726_122602.jpg

Jämfört med företrädaren:
20190726_120202.jpg

Om någon med lite biffigare underarmar och/eller smak för lite större ur är sugen på en Khaki field auto 40mm så är jag öppen för bud och bytesförslag. ;)
Stort grattis till den och trevligt med länk också! :)
Dom är riktigt bra och passar i alla lägen.
Saknar mina gamla något grymt ibland.

Stort grattis till den och trevligt med länk också! :)
Dom är riktigt bra och passar i alla lägen.
Saknar mina gamla något grymt ibland.

Tack! :)
Ja den är en riktig fullträff som ju går att både klä upp och ner. Funkar till det mesta och kommer få mycket handledstid. :cigar:

Edit: Länken är väldigt bekväm och jag gillar att den är helborstad.

Senast ändrad:
Blev en cykeltur igår där de togs en del bilder på nyinköpet. Är väldigt nöjd överlag, claspen har blivit bättre efter lite användning så de ger väll med sig ju mer man använder den
Screenshot_20190726-012311~3.png
Screenshot_20190726-012402~2.png
Screenshot_20190726-012424~2.png
Screenshot_20190726-012504~2.png
Screenshot_20190726-012531~2.png
Riktigt fin! Vad går den på i den konfigurationen och vilken storlek valde du? 38 eller?

Tillbaka
Topp