• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack så jättemycket för din omtanke! :) Axeln är lite småpaj och min tumme ser ut som en lunchkorv. Ska till vårdcentralen och kolla upp det om typ en timme. Kom billigt undan!
PSX_20190726_094204.jpg

Tack! :) Det var några snorungar i pappas SUV som körde mot rött och det blev inte så bra för min del.
PSX_20190725_164225.jpg

PSX_20190725_164153.jpg
Obehagligt, skönt att du klarade dig utan några större skador.
Krya på dig och må väl!

Fyfan. Vi borde bara tillåta att man kör bil när man är mellan 35 och 65 och kör man inte minst fem ggr i veckan borde kortet dras in och SUVar borde förbjudas :p

Hoppas att allt gick bra och att försäkringsgudarna finansierar en ny fin bil och en Squale som plåster på såren för sveda och värk. Hoppas att familjen är okej också om de var med. :D
Hur ska frun ta sig till jobbet då? Hon är ju bara 33! :eek: Folk borde fan ta sig en funderare innan de ger sig ut i trafiken. Ser folk varje dag som gör allt annat än att köra bil när de kör bil... :shifty:

Vi får se hur det blir med bil och vad man får för värdering på den, den var ju bara tre år gammal. :confused: Är redan klart att det blir skroten men det var inte så höga odds på det. Blir ju garanterat en rättegång så lite pengar för sveda och värk kanske det blir!

Tack så mycket! :)
Tråkigt som fan men glädjande att det inte gick värre med dig. Var du ensam i bilen?
Ja, ren tur som sagt. Var bara jag i bilen vilket jag är väldigt tacksam för! :)

Hoppas inte du har några allvarligare skador,och krya på dig.
Tack! Det är nog lugnt, ska upp och röntga tummen nu! :)

Mmm... jag har kollat runt på bukten nu :rolleyes:
Modellen finns i lite olika utföranden, främst med seagull 2130 för ca 3k, men tydligen även med eta 2824 för dryga 4k... lite kul då originalet (som jag har) har ett selitta sw200

Jag vet att det här med homager vs. kopior är lite känsligt... i mina ögon är dock detta en kopia :wtf:
Om du ogillar klockor som liknar andra klockor så kanske detta inte är riktigt rätt tråd att utforska då det förekommer ganska ofta. Otroligt trevlig bredd på utbudet i tråden och välgjorda affordables gillas men som sagt en del är likt annat och det passar givetvis inte alla :)

fyfan :( krya på dig mannen
Tack så mycket, det ska jag! :)

Obehagligt, skönt att du klarade dig utan några större skador.
Krya på dig och må väl!
Ja, tacksam för det. :) Tack!

Fy tusan! Krya på dig mikrobroder :)
Hoppas ungdomarna lärde sig en läxa också.
Tack, det ska jag! :) Jo, det får man verkligen hoppas!

Körde dom mot rött så ryker ju körkortet iaf. Bara hoppas att han hade prövotid så han måste ta om skiten.
Ja, det ryker definitivt. Pappa blev nog inte så glad över att han smällde tjänstebilen heller! :rolleyes:

Hur ska frun ta sig till jobbet då? Hon är ju bara 33! :eek: Folk borde fan ta sig en funderare innan de ger sig ut i trafiken. Ser folk varje dag som gör allt annat än att köra bil när de kör bil... :shifty:

Vi får se hur det blir med bil och vad man får för värdering på den, den var ju bara tre år gammal. :confused: Är redan klart att det blir skroten men det var inte så höga odds på det. Blir ju garanterat en rättegång så lite pengar för sveda och värk kanske det blir!

Ja, ren tur som sagt. Var bara jag i bilen vilket jag är väldigt tacksam för! :)

Skönt det hopps axeln är ok med.
Tänk på att smärta i nacken kan komma efter några dagar,har sj whiplash :( skulle det dyka upp så åk direkt o få det dokumenterat.

Skönt det hopps axeln är ok med.
Tänk på att smärta i nacken kan komma efter några dagar,har sj whiplash :( skulle det dyka upp så åk direkt o få det dokumenterat.

Krya på dig, aldrig kul med olyckor. Det enda bra är att man kan komma tillbaka i bättre form fysiskt om man har tur och att man får sig en tankeställare.

33, det var lite ungt :D Ni har inte funderat på att göra en rejäl jorden runt resa :D Då är hon ju 35 när ni kommer hem.

Kolla upp försäkringarna. Många ger ersättning oberoende av varandra. Jag pajade min axel för ett gäng år sedan, då gick både arbetsgivarens , hem samt olycksförsäkring in.

Om du ogillar klockor som liknar andra klockor så kanske detta inte är riktigt rätt tråd att utforska då det förekommer ganska ofta. Otroligt trevlig bredd på utbudet i tråden och välgjorda affordables gillas men som sagt en del är likt annat och det passar givetvis inte alla :)
Tycker inte du ska skrämma bort folk som gillar småtillverkare med låg prislapp och egen design. I en prefekt värld skulle dessa haft en egen tråd, men som det är nu får man samsas i tråden ist.

Ja, har varit hos läkaren och fått allt dokumenterat nu. Trist att höra om din whiplash, det är inte att leka med! :sorry:
17 årsedan nu,det går aldrig över men är ändå bättre.
Som jag brukar säga jag blir aldrig sjuk men lyckats paja det mesta på kroppen :confused::p
Se det positivt du kunde pajat klockan :eek:

Blev en spinnaker hull tactical helt svart!
IMG_20190726_112908_BURST002.jpg
IMG_20190726_112850.jpg
IMG_20190726_093615.jpg
IMG_20190726_113412.jpg

Mycket trevlig klocka och för pengen riktigt bra! Var lite "stealthigare" än jag trodde bara, behöver inte vara en nackdel då den är jävligt ball i detta utförande. Dock blir läsbarheten lidande så fort det är lite mörkare. Lumen blev också lidande i detta utförande med index och visare i grå nyans. De med gulare index har betydligt bättre lume. Eftersom jag är pessimistisk lagd så hittar jag flera saker jag hade velat ändra på direkt, men sen får man tänka efter vad man har betalat för den och då är allt förlåtet :). Har ju mest använt oris aquis och speedy den senaste tiden och det är inte rättvist nånstans att jämföra dessa. Nä denna är pang för pengen :)

Blev en spinnaker hull tactical helt svart!
IMG_20190726_112908_BURST002.jpg
IMG_20190726_112850.jpg
IMG_20190726_093615.jpg
IMG_20190726_113412.jpg

Mycket trevlig klocka och för pengen riktigt bra! Var lite "stealthigare" än jag trodde bara, behöver inte vara en nackdel då den är jävligt ball i detta utförande. Dock blir läsbarheten lidande så fort det är lite mörkare. Lumen blev också lidande i detta utförande med index och visare i grå nyans. De med gulare index har betydligt bättre lume. Eftersom jag är pessimistisk lagd så hittar jag flera saker jag hade velat ändra på direkt, men sen får man tänka efter vad man har betalat för den och då är allt förlåtet :). Har ju mest använt oris aquis och speedy den senaste tiden och det är inte rättvist nånstans att jämföra dessa. Nä denna är pang för pengen :)
Snyggt, om jag skulle prova en Spinnaker så skulle det vara den här cali dial versionen.

Tillbaka
Topp