Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Halios Seaforth?Är ute efter en dykare till sommaren gärna från något mikromärke. Förslag på några enligt dessa kriterier?
39-41mm
Inte för hög/tjock
Automatisk gärna av bättre Kvalité typ ETA/sellita
Minst 100m wr
Gärna till ett vettigt pris
Inga tydliga homager
Tack på förhand!
Halios Seaforth?
Du får nog jaga beggar, dom är väldigt populära och hade en förbeställning för leverans i augusti för några månader sedan.Snygga! Men lyckas inte hitta nånstans där de går att köpa, verkar bara vara pre-order på deras hemsida![]()
Yema Superman Heritage..Är ute efter en dykare till sommaren gärna från något mikromärke. Förslag på några enligt dessa kriterier?
39-41mm
Inte för hög/tjock
Automatisk gärna av bättre Kvalité typ ETA/sellita
Minst 100m wr
Gärna till ett vettigt pris
Inga tydliga homager
Tack på förhand!
Ja den blir svår att inte hoppa påNytt från boldr, pre-order 199$. Skrivit och frågat om frakten ingår, hoppas det för då känns nog dealen lite för bra för att motstå![]()
![]()
Det är en 6:a både överst och underst på urtavlan. Jag blir förvirrad.Nytt från boldr, pre-order 199$. Skrivit och frågat om frakten ingår, hoppas det för då känns nog dealen lite för bra för att motstå![]()
![]()
Det är en 6:a både överst och underst på urtavlan. Jag blir förvirrad.
Den var fin! Håll oss uppdaterade...Nytt från boldr, pre-order 199$. Skrivit och frågat om frakten ingår, hoppas det för då känns nog dealen lite för bra för att motstå![]()
![]()
Om man går vidare till betalningssidan finns två fraktalternativ. Ett som tar 10-21 dagar (graaaaatis) och ett expressalternativ för $20 (3-7 dagar), bara så du vetNytt från boldr, pre-order 199$. Skrivit och frågat om frakten ingår, hoppas det för då känns nog dealen lite för bra för att motstå![]()
![]()
The lume looks nice!These two chronographs are expected to be up for pre-order in September from Straton, Legera & Legera Bullhead.
Information I was able to acquire:
316L Stainless steel case with a DLC coating
Automatic (Valjoux 7753 or 7750)
Meca-quartz (VK63 or VK67)
Domed sapphire crystal and domed sapphire bezel.
In terms of size the Legera is 44x50mm while the Legera Bullhead is 42x48mm
22mm lug width and a 100m water resistance
Pre-order is planned to start in September this year and pricing is likely to start around $329 for the meca-quartz and $899 for the Valjoux automatic.
What do you think about them?
I personally like the details in the dial a lot and especially the Bullhead version which only has a lug-to-lug length of 48mm which means that it will fit my little wrist quite well![]()
Slipper man skojarna på postnord med något av alternativen?Om man går vidare till betalningssidan finns två fraktalternativ. Ett som tar 10-21 dagar (graaaaatis) och ett expressalternativ för $20 (3-7 dagar), bara så du vet
Edit: ja, jag har för lite att göra ibland
Skulle inte tro det haha, men isf mer sannolikt med express än med gratisalternativet är min gissning. Jag har fått lägga drygt 2k bara senaste tiden för att få hem klockor.. Min San Martin har jag fått momsa två gånger eftersom den första var trasig och jag fick en ny skickad. (Ska iofs få tillbaka för den ena gången men den utbetalning verkar ta så lång tid att jag äskert hinner glömma att den ens ska komma)Slipper man skojarna på postnord med något av alternativen?![]()
Slipper man skojarna på postnord med något av alternativen?![]()
Det stämmer nog iofs för expressalternativetDhl tror jag det är!![]()
Det stämmer nog iofs för expressalternativet
Det där måste vara pärlan jag ägt en gång i tiden20$ kontra vänta i 4v extra är ett lätt alternativ
Edit: ups, dhl, FedEx med det ”dyrare alternativet”. Lär beställa en om jag inte snabbt får tag i en begagnad Armida A1 mässing med blå tavla eller min gamla Gruppo Gamma från förra året. Varför sålde jag den
![]()
Mässing är mjukare har jag för mig. Är lite kallare i färgen. Får en svart patina mer än brons enligt min erfarenhet. CUSN8 brons är "marine grade" vilket jag tar det som att det är mer tåligt (killgissar).Vad är er erfarenhet vad gällande mässing kontra brons? Jag drar mig lite för en klocka i mässing men vet egentligen inte riktigt varför. Har fått för mig att brons åldras "hårdare" men det kanske är en felaktig uppfattning?
Dock får jag nog sitta lugnt i båten ett tag. Fick för mig att säga upp mig i förrgår och hoppas på att studera till hösten igen så man kanske kan ta sin examen nån gång![]()
Det där måste vara pärlan jag ägt en gång i tiden![]()
Mässing är mjukare har jag för mig. Är lite kallare i färgen. Får en svart patina mer än brons enligt min erfarenhet. CUSN8 brons är "marine grade" vilket jag tar det som att det är mer tåligt (killgissar).
Tack! Det jag stör mig mest på när det gäller Steinhart är Mercedesvisarna – för mig blir det för mycket RLX. Den här är mycket bättre. Har du någon erfarenhet av Kemmner? Den gubben verkar cool, men tyvärr har han gått i pension nu. Jag har blivit rekommenderad Squale GMT – hur står de sig mot Steinhart?![]()
Svårt, hur mycket får den kosta? Jag har alltid velat haft en Steinhart Ocean Titanium 500 GMT premium... tål garanterat stryk och jävligt cool. Men unik design vet jag inte...![]()
Väntar på min Abyss med vridring i safir
Fick googla Kemmner nu, verkar vara schyssta klockor i min smak så de får jag läsa på lite mer om!Tack! Det jag stör mig mest på när det gäller Steinhart är Mercedesvisarna – för mig blir det för mycket RLX. Den här är mycket bättre. Har du någon erfarenhet av Kemmner? Den gubben verkar cool, men tyvärr har han gått i pension nu. Jag har blivit rekommenderad Squale GMT – hur står de sig mot Steinhart?